Skip to content

מחקר: קפאין עשוי להוריד לחץ דם

מחקר חדש מוכיח כי אנשים השותים כמות מתונה של קפה או תה נהנים מלחץ דם נמוך יותר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נראה שמדי שבוע מתפרסם מחקר חדש המשכנע אנשים לשתות קפה (כאילו שצריך סיבה אחרת שתסייע לנו להתעורר בבוקר). אבל מחקר גדול חדש מצא כי שתיית כמות גדולה של קפה יכולה למעשה להוריד את לחץ הדם.

הפסקת קפה (Jomphong, http://www.freedigitalphotos.net)
הפסקת קפה (Jomphong, http://www.freedigitalphotos.net)

מחקר, שנערך על ידי המרכז למחקר קליני ומונע בפאריס, עקב אחר 180,000 נחקרים במשך 10 שנים, ומצא כי לחובבי הקפאין לחץ דם נמוך יותר מאשר אלו שלא שתו משקאות המכילים קפאין, פורסם ב'דיילי מייל'.

הנבדקים התבקשו לתעד את צריכת קפה והתה שלהם וחולקו לשלוש קטגוריות: אלו שלא שתו קפאין, אלו ששתו בין כוס אחת לארבע ביום, ואלו ששתו יותר.

התוצאה: אלו ששתו ארבע כוסות קפה ביום נהנו מקצב לב נמוך יותר בהשוואה לאחרים. אלו ששתו כמות גדולה של תה נהנו מהיתרונות הבריאותיים הגדולים ביותר של קפאין – קצב לב נמוך יותר ולחץ דם תקין בהשוואה לשאר הקטגוריות. אלו ששתו כמות גדולה של קפה היו רק במעט גרועים יותר מהצרכנים המתונים, אבל אלו שלא שתו קפאין כלל, סבלו מלחץ דם גבוה באופן משמעותי, פורסם ב'דיילי מייל'.

רופאים כיום ממליצים, כי אנשים הסובלים מלחץ דם גבוה לא ישתו כלל קפאין. למרות שהמחקר החדש אינו מוכיח כי קפה ותה הם הסיבה להורדת לחץ הדם, ניתן להסיק כי אין זה הכרחי שאנשים עם יתר לחץ דם יצמצמו את צריכה הקפה והתה.

1 Comment

  1. יפה
    7 ביולי 2013 @ 18:39

    מחקרים מהסוג הזה שמבוצעים יותר כסקר ופחות באופן המתודי המדעי לא מוכיחים הרבה. ניתן להסיק באותה מידה שקיימת נטייה גבוהה יותר אצל בעלי לחץ דם נמוך לשתות קפה או תה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן