Skip to content

נעצר האב החשוד ברצח בנותיו באל פורעה

במהלך מנוסתו הסתתר החשוד בשטחים פתוחים, מערות ונקיקים. הוא נתפס סמוך לנחל קינה ליד ים המלח, במערה, ללא מזון וללא פלאפון ונראה מותש. האב נעצר ביום שלישי שעבר והפרשה הותרה עתה לפרסום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום: נעצר האב החשוד ברצח בנותיו, אסינאד ורימאס דנדיס. בלשי ימ"ר נגב, בשיתוף לוחמי יחידת מגן, עצרו ביום שלישי שעבר את אביהן של שתי הילדות, עלי עמטיראת, החשוד כי ביצע את הרצח בחודש מאי השנה ביישוב אל פורעה.

(צילום: משטרת ישראל)
(צילום: משטרת ישראל)

גורם משטרתי בכיר המקורב לפרשה סיפר כי האב החשוד, כבן 40, נעצר באשמורת הראשונה של הבוקר, סמוך לנחל קינה ליד ים המלח. הוא מצא מסתור במערה, היה ללא מזון וללא פלאפון ונראה מותש. החשוד לבש את אותם הבגדים מיום בריחתו.

במהלך בריחתו הוא לא השתמש בצירים ראשיים וקיבל סיוע מבני משפחה שניסו לעזור לו להימלט לירדן.

היום הותר לפרסום כי לאחר מצוד וחקירה מורכבת נתפס האב החשוד שהוגדר על ידי המשטרה כמסוכן ביותר. הפרשה פורסמה ב-21 במאי השנה, כאשר באותו ערב נמצאו בבית האב בכפר אל פורעה שבבפזורה הבדואית בדרום, במיטותיהן, גופותיהן של שתי הפעוטות שנרצחו. על הגופות נמצאו סימני אלימות וחנק קשים על צווארן ובפלג גופן העליון.

בני הזוג חיים בנפרד ויש להם שני ילדים נוספים. הבנות שנרצחו חיו עם האב בעוד האם, עביר דנדיס, התגוררה אצל הוריה. בתחילת החקירה נעצרה אמן של הנרצחות למתן עדות יחד עם ארבעה בני משפחה נוספים שנחשדו במעורבות ברצח. התברר כי בערב שקדם לרצח הנורא הגיעה האם לתחנת המשטרה בערד והתלוננה כי האב מאיים לפגוע בבנותיו.

לאחר הרצח, ובמקביל לחיפושים הקדחניים אחרי האב, הורה מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו להקים ועדת בדיקה ארצית שלאחריה הודחו מתפקידם מפקד תחנת ערד וסגנו. אמן של שתי הפעוטות אף הגישה תביעה אזרחית על סך 5 מיליון שקלים נגד המשטרה, המשרד לביטחון הפנים וקציני משטרת ערד, בשל כשל במניעת הרצח.  

מעצרו של האב החשוד הוארך בבית המשפט בבאר שבע בעשרה ימים.

ניצב יורם הלוי (צילום: משטרת ישראל)
מעצרו של החשוד אינו סוף פסוק. ניצב יורם הלוי (צילום: משטרת ישראל)

חקירת הרצח והמצוד אחר החשוד נוהלו על ידי ימ"ר נגב, בפיקוח צמוד של מפקד מחוז דרום, ניצב יורם הלוי, מפקד מרחב נגב וקציני המחוז. ניצב הלוי נכח עם הכוחות בשטח בזמן מעצר החשוד, שנתפס באזור ים המלח.  

ניצב הלוי התייחס היום למעצר האב החשוד ברצח בנותיו ואמר כי "נוהל מצוד מורט עצבים סביב השעון אחר מי שחשוד ברצח בנותיו, רצח מזעזע ולא אנושי שזעזע מדינה שלמה. חקירת הרצח והמצוד אחר החשוד נוהלו ע"י ימ"ר נגב, תוך הנחיות ופיקוח צמוד ושוטף שלי ביחד עם ממ"ר נגב וקציני המחוז ונוכחות שלי עם הכוחות בשטח במעצר החשוד. מדובר במצוד לא שגרתי מורכב וסבוך היוצא מגדר הרגיל, של חשוד מסוכן ביותר, שנקט בכל אמצעי הזהירות והסתתר בשטחים פתוחים, מערות ונקיקים".

"חקירת הרצח והמצוד אחר החשוד ברצח הוגדרו על ידי כמשימה הראשונה בסדר העדיפויות של המחוז לטיפול", ציין הלוי. "במצוד אחר החשוד פעלו היחידות הטובות ביותר של משטרת ישראל ונעשה שימוש בטכנולוגיה המתקדמת והמשוכללת הקיימת בארגון. מעצרו של החשוד אינו סוף פסוק ולא מהווה סגירת מעגל, אין זה הזמן לצאת בהצהרות והבטחות ומוקדם מדי לשמוח. מרגע המעצר עלינו לעבוד בשקט וביסודיות רבה ולנהוג בצניעות מקצועית.

"אנו עסוקים כולנו במאמצים אדירים לאסוף  את מיטב ומירב הראיות על מנת שתהיה תשתית ראויה ומוצקה לפרקליטות מחוז דרום להגשת כתב אישום. כולי תקווה כי נוכל במהרה להעביר את חומר הראיות שנאסוף לידי הפרקליטות לצורך הגשת כתב אישום, רק אז אוכל להישיר מבט אל אם הילדות שנרצחו ולומר לה כי עשינו כל שביכולתנו שהמפלצת שביצע את הרצח המזעזע יהיה במקום הראוי לו ולאורך זמן – מאחורי סורג ובריח".  

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן