Skip to content

טייסי המטוס הקוריאני ניסו לבטל הנחיתה לפני ההתרסקות

לדברי דבורה הרשמן, ראש מינהל הארצי לבטיחות בתחבורה (NTAB), "מתברר, כי הטייסים הגבירו את המהירות 7 שניות לפני הפגיעה ו-1.5 שניות לפני הפגיעה הם הכריזו שהם הולכים סביב"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מכשיר ההקלטה בתא הטייס (CVR), בטיסה 214 של אסיאנה איירליינס גילה, כי הטייסים ניסו לבטל את הנחיתה 1.5 שניות בלבד לפני ההתרסקות בנמל התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו. כך מסרה אמש דבורה הרשמן, ראש מינהל הארצי לבטיחות בתחבורה (NTAB).

"מתברר, כי הטייסים הגבירו את המהירות 7 שניות לפני הפגיעה ו-1.5 שניות לפני הפגיעה הם הכריזו שהם הולכים סביב", ציינה הרשמן.

מראה המטוס לאחר שכובו הלהבות
מראה המטוס לאחר שכובו הלהבות

נתוני מכשירי ההקלטה

הערכה הראשונית של NTSB, המתבססת על רשם נתוני הטיסה (FDR), היא שהמטוס הגיע לנחיתה במהירות איטית מדי. אבל כאשר הרשמן נשאלה אם מדובר בשגיאת טייס היא השיבה, כי חקירת הנחיתה נמצאת עדיין בחקירה. "ברגע זה אני מציעה לא להסיק מסקנות", היא ציינה והוסיפה, כי החוקרים ממשיכים לעבוד על מנת לאמת את המידע שהתקבל ממכשירי ההקלטה.

למרות דבריה, מה שהתרחש בתא הטייס במטוס בואינג 777 עשוי להיות גורם מפתח בהבנת הסיבות לתאונה, שבה נהרגו שני נוסעים, נפצעו 181 נוסעים ובעקבותיה נסגר זמנית אחד מנמלי התעופה הגדולים בארה"ב. כאשר בתוך שניות עברה טיסת אסיאנה 214 מנחיתה שגרתית לאסון.

לאשש את המידע

דבורה הרשמן
דבורה הרשמן

חלק מהתשובות על מה שקרה תלוי במה שהחוקרים גילו במכשיר ההקלטה בתא הטייס (CVR) ובמכשיר הקלטת נתוני הטיסה (FDR). "מה שאנו צריכים לעשות עתה הוא לאשש את המידע שהתקבל מרשם נתוני טיסה (FDR) וממכשיר ההקלטה בתא הטייס (CVR)", אמרה הרשמן, "אבל, אנו רואים כמה דברים ברשם נתוני הטיסה, המשקפים מה ששומעים במכשיר הקלטת תא הטייס. לדוגמה, הגברת כוח במנועים תואם את הבקשה של הטייסים להפסיק את הנחיתה ללכת סביב ולנסות לנחות שוב".

טיסת אסיאנה 214 עם 291 נוסעים ו-16 אנשי צוות הייתה בסוף טיסה ישירה של 10 שעות מסיאול בדרום קוריאה, כאשר המטוס החל בירידה לקראת נחיתה בנמל התעופה השני בגודלו בקליפורניה. לפי מכשירי ההקלטה הגישה של מטוס 777 לנחיתה הייתה נורמאלית ולא התנהלה על כך כל שיחה צוות בתא הטייס.

אזהרת הזדקרות

"המהירות המיועדת לנחיתת טיסה 214 הייתה אמורה להיות 137 קשר ובמכשיר ההקלטה נשמע אישור הצוות על המהירות הזאת. אבל, המהירות הייתה משמעותית נמוכה מ-137 קשר ואנחנו לא מדברים על כמה קשרים", הדגישה הרשמן, "כארבע שניות לפני נחיתת ההתרסקות נשמעה בתא הטייס אזהרת הזדקרות, שמשמעותו שהמטוס עומד לאבד את יכולתו להישאר באוויר".

הרשמן ציינה עוד, כי NTSB שולל את מזג האוויר כבעיה וציינה, כי התנאים באותו היום היו טובים לנחיתת ראיה. יון יונג-דו, נשיא ומנכ"ל חברת אסיאנה אומר, כי לידיעתו לא היה כשל מנוע.

ניצולים ועדי ראיה דווחו, כי המטוס בן 7 שנים ניגש לנחיתה נמוך מדי לקראת קצה מסלול 28 ליד המפרץ. הרשמן טוענת, כי "ההתייחסות בקהילת התעופה לגישת נחיתה יציבה כדאגה בטיחותית נמשכת הרבה זמן והיא מהווה איום משמעותי. ראינו כבר הרבה התרסקויות במסלול".

"אנחנו רוצים להבין מה קרה עם הצוות ומה נוכל ללמוד מכך" אמרה הרשמן וסיפרה, כי צוות NTSB יראיין את הטייסים בימים הקרובים.

"הנזק הפנימי במטוס הוא באמת מדהים", היא הדגישה וגורמים רשמיים מודים, כי במזל לא היו יותר נפגעים.

"הזנב של טיסת אסיאנה פגע במסלול והמטוס סטה אל חוץ המסלול", אמר צ'וי ג'ונג הו, ראש רשות התעופה בדרום קוריאה.

מתברר עוד, על פי מינהל התעופה הפדראלית (FAA), כי מערכת ההכוונה לנחיתה אוטומטית (ILS), אשר מסייעת לטייסים להתקרב למסלול בצורה נכונה, לא פעלה באותו היום בנמל התעופה של קליפורניה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן