Skip to content

יחימוביץ' נגד המאגר הביומטרי: הנזק יהיה בלתי הפיך

"זה רק עניין של זמן עד שהמאגר הביומטרי יזלוג לגורמים עתירי ממון או לגורמים עוינים שעלולים להחזיק כתובת, תווי פנים ודגימת אצבע של חיילי צה"ל לדוגמה. נאבק בהקמתו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' הסבירה את עמדתה נגד המאגר הביומטרי בישיבת סיעת העבודה: "אנחנו מתנגדים בתוקף לקיומו של מאגר כזה. זה גם מופיע במצע המפלגה שלנו. אין שום מדינה מערבית מתוקנת, כולל אלה שמנפיקות תעודות זהות חכמות עם אמצעי זיהוי ביומטריים, שמחזיקה מאגר כזה ואין שום קשר בין אמצעי זיהוי ביומטריים ובין הקמת מאגר מידע מרכזי".

כל ילד יודע. יחימוביץ' (צילום: ציפי מנשה)
זה רק עניין של זמן עד שמאגר כזה יזלוג. יחימוביץ' (צילום: ציפי מנשה)

לדברי יחימוביץ', "כל ילד יודע שיש שלוש דרכים לאבטח מחשב – לא לקנות אותו לא לחבר אותו לחשמל או לסוללה או להחזיק אותו נעול בכספת בלי לחבר אותו לשום רשת לעולם ועד. כל חומת מגן יכולה לקרוס מהרבה מאוד סיבות".

היא מזהירה כי הנזק יהיה בלתי הפיך עד סוף ימי חייהם של מי שנמצאים במאגר המידע: "כרטיס אשראי אפשר לבטל, סיסמה מזהה אפשר לשנות, אבל טביעת אצבע ותווי פנים אי אפשר. שאלת היסוד היא עצם זכותה של המדינה להחזיק מאגר כזה, שמקנה כוח בלתי מרוסן לא רק כלפי עבריינים אלא כלפי כל אדם. כולנו יודעים שזה רק עניין של זמן עד שמאגר כזה יזלוג לגורמים עתירי ממון או אפילו לגורמים עוינים שעלולים להחזיק גם כתובת, גם תווי פנים וגם דגימת אצבע של חיילי צה"ל לדוגמה.

"זרימת המידע החופשי ברשת היא אחת משעותיה היפות של ההיסטוריה האנושית ואנחנו צריכים להיות מאוד זהירים כדי שהיא לא תהפוך לאמצעי של כאוס, דיכוי ושליטה. לכן נאבק בהקמתו של המאגר הזה".

 על חוק הגיוס אמרה יחימוביץ': "עוד מעט נקיים כאן דיון מעמיק בסוגיה, אחרי עבודת הכנה יסודית שעשו חברי הכנסת שלנו, בצוות שבראשו עומד ח"כ איציק שמולי. ולעצם סוגיית הגיוס – חוק הגיוס במתכונתו הנוכחית לא יפתור את הבעיה המרכזית של שילוב החרדים בשוק העבודה. יש חשש אמיתי שהחוק יוביל לתוצאה הפוכה ויביא לקרע גדול עם הציבור החרדי ולירידה בשיעורי הגיוס".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן