Skip to content

האוקסימורונים הפאתטיים של המתנגדים לשירותי המין בתשלום

אני תוהה מה יקרה אם יום אחד נתאחד ונגיש תביעה ייצוגית כדי להכריח אנשים להתעמת עם העובדה שיש לא מעט נשים שאכן עוסקות בכך מבחירה, לעומת אלה שחייבים לחלץ. הקמפיינים המתחסדים נגד עובדות המין מונעים אך ורק מפטרונות על המיניות והנשיות שלי ושל עמיתותיי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהרצאה שנשאתי לפני כמה חודשים בחוג בית פרטי שאלתי את המארגן והמארח, רופא נשים מומחה וסקסולוג ותיק, אם נכון הדבר שנשים שהן קרבנות אונס וגילוי עריות יפנו יותר לחיי הפקרות מינית ויש להן נטייה גדולה יותר לעסוק בזנות. הוא שלל את הקביעה הזאת, כפי שאני יודעת יפה מאוד גם מעיסוקיי בתחום המדיה למבוגרים בלבד, ואחרי ששמעתי וקראתי אינספור דיונים וסיפורים על כך. בכולם חוזר מוטיב אחד ברור: נשים שהותקפו מינית מסתגרות בעצמן, דווקא, ומעדיפות להתנזר ממין, לוקות בהפרעות בתפקוד מיני והפרעות אחרות שנשארות רדומות לאורך שנים, כמו דיכאון, פגיעה בדימוי הגוף, הפרעות אכילה, התמכרויות, ובעיקר הימנעות ממצבים שעלולים להזכיר להן את הטראומה או לקרב אותן שוב לסכנה הזאת, כמו קשר זוגי או מגע עם גברים, בעיקר גופני ומיני. עם זאת, פגיעה מינית אינה מחייבת הפרעה בתפקוד ויש רבות מאתנו, אולי אפילו כולנו, שתפקודן תקין למרות הפגיעה, אחרת האנושות הייתה נכחדת, קרוב לוודאי.

למרות זאת, חרושת התעמולה הצבועה והשקרית נגד עובדות המין אינה פוסקת אף לרגע והיא מגיעה לאבסורדים חדשים בכל פעם. אין לי ספק שנשים העובדות בתעשיית המין חשופות יותר לפגיעה ולאלימות, אבל אם לשפוט לפי הקמפיינים השונים במדיה החברתית הם נשענים על ההנחה או הסטטיסטיקה שכנראה כל אחת מאתנו, אולי אפילו העיתונאיות הכותבות על עובדות המין והנשים הפעילות נגד זנות הותקפו מינית בעצמן. אם זה נכון, אשמח לדעת אם נשים פסקניות אלו מוכנות לספר מה עבר עליהן וכיצד הגיבו לכך, או להפריך את ההנחה שגם נשים מהוגנות נאנסות, מותקפות, מוטרדות מינית או נופלות קרבן לגילוי עריות. ואם כך, איך זה שלא מסתובבות בינינו ובין הקולגות שלהן יותר נרקומניות ואלכוהוליסטיות?

hoe
סקס סחיר בהסכמה בלבד (צילום: זונה מרצון)

למרות מה שטוענים, זוהי אך אשליה והולכת השולל שאפשר למגר לחלוטין את שירותי המין, משום שכיום הם זולגים לתחומים הרבה יותר נורמטיביים, כמו ההסדר המקובל והנפוץ הנקרא "תמיכה דיסקרטית". בענף יודעים שהמחיר של שירותים אלה הולך ויורד, וזהו המדד הבדוק ביותר להתרחבות ההיצע, משום שעוד נשים בוגרות וצעירות מצטרפות לכך כל הזמן. חלקן בשל חסרון כיס, חלקן משום שכך הן רוצות להרוויח כסף רב בזמן קצר. הבעיה היא שתעשיית המין מסתעפת כיום לענפים כה תת קרקעיים מרוב שהם שלובים בשגרה של כל אחד כמעט, כך שאף אדם לא יכול לאמוד דבר, ומי שטוען כך משקר במצח נחושה. אם צעירה מקבלת הנחה בשכר הדירה שלה מבעל הדירה הזוכה לעינוג מיני, האם אין זאת זנות? ואיך תדעו זאת אם היא לא תספר? וכאלה יש למכביר בגרסאות שונות של בארטרים או הסדרים כספיים.

קל לנפנף בקלישאת זנות הרחוב הגלויה לעין כל משום שהיא מצטלמת היטב, משום שיש בה יותר נוער, משום שהיא זאת שקל להגיע אליה פיזית, משום שיש בה יותר נשים אומללות שלא תמיד הבעיות שלהן החלו בזנות. קל וצריך לרחם עליהן, אבל רוב תעשיית המין כיום נעשית בדירות דיסקרטיות, במכונים מוסדרים במקומות מרוחקים משכונות מגורים ובבתים פרטיים על ידי מארחות שאיש אינו מטריד אותן משום שהן עושות זאת בדיסקרטיות. לנשים כאלה גם לא ייטפלו בעלי האג'נדה משום שהם יודעים יפה מאוד שמדובר בנשים דעתניות היודעות יפה מאוד מה הן רוצות ואיך להשיג את זה. גם המשטרה יודעת זאת, ויעידו כל השוטרים שנהנים משירותיהן או סוחטים אותן, וגם זה בחסות מי שעדיין חושב שיש לו זכות לכפות עלינו אורח חיים שהוא מאמין בפטרונות שהוא הנכון.

כדי לשלול עוד יותר את שיקול הדעת שלנו, מתייחסים אלינו בכל הפרסומים נגדנו ללא הרף כאל נערות חסרות בינה או ניסיון מיני ונשי במקום להודות בכך שיש לא מעט נשים בוגרות מינית בענף. הטיעונים נגדנו מתאימים לבני נוער שטרם התבגרו מינית ונפשית, ואפשר להוכיח רק אצלם כי הם נגישים יותר לפעילים של ארגוני ההצלה ההכרחית כמו על"ם. אבל אנחנו כבר לא נערות, אנחנו נשים בשלות שיודעות מה אנחנו רוצות, וכל שטיפת המוח שמנסה להשוות בינינו לבין נערות מתבגרות ונבוכות מינית אינה הוגנת ואינה נכונה, בלשון המעטה.

אומר זאת מייד – יש בעיות בתעשיית המין, אבל הרבה פחות ממה שמספרים לכם. ככל שיחשפו אותה יותר וישחררו אותה מכבלי הצביעות, כך ייטב לכולם להבין ולהודות בכך שיש נשים וגברים שאינם רואים כל פסול במעשיהם וגם מוכיחים זאת. כל טענה שזהו מיתוס לא תפריך את העובדות ואת המציאות: סקס מוכר ולא יפסיק למכור לעולם, סקס סחיר, סקס ניתן בתמורה גם למי שאינו משתמש במודע בשירותי מין אבל יודע שכל אינטראקציה כזאת כרוכה קרוב לוודאי בתן וקח כלשהו. אנחנו מודות בריש גלי שאנחנו רוצות כסף תמורת שירותינו, ומי שלא רוצה לשלם שלא יבוא, ויש לא מעט שאין להם בעיה עם זה. הבעיה מתחילה כשכל מי שמסרב להיכנע ללחץ של קובעי מדיניות שהיא אנטי זנות הנתונים למכבש לחצים פוליטי קורקטי נחשב אוטומטית לסוכן תרבות האונס, ואסור לאף אחד לערער על הקביעות הקיצוניות האלה. מיניות, רבותיי וגבירותיי, היא עניין פרטי ואין לכם זכות מוסרית או רשות להיכנס למיטתו של אף אדם כל עוד הכל נעשה בהסכמה. מאליו יובן שאין לכם גם זכות לקבוע מה מותר ומה אסור אפילו בהסכמה, רק משום שהסקס הזה אינו כוס הערק שלכם.

הקמפיינים הברוטליים עושים לנו דה הומניזציה והם הופכים את כולנו לנשים קורבניות שאינן יודעות מה הן עושות, כך שגם אם ברגע מסוים החלטת שאת נאלצת לעבוד במקצוע זה מתוך אילוץ כלכלי ואת שונאת כל רגע, העמדה הזאת של קרבן חסר תבונה וכושר החלטה פוגעני לא פחות. אם מראיינים אותך לטור עם אג'נדה, אין ספק שעדיף לספר שנשארת חסרת כל כי לא לקחת אחריות על חייך ודאגת לעצמך. זהו כנראה מאפיין שלך כאישה וכאדם שלא קשור בהכרח לזנות דווקא, כי אני מכירה לא מעט נשים שהתבססו כלכלית וידעו לדאוג לעצמן יפה מאוד.

אני, למשל, לא קרובה לזה אפילו, לדאבוני, בגלל המיאוס שלי מהקשיים הלוגיסטיים שמוערמים עליי בחסות הקמפיינים למיניהם נגדי ונגד חברותיי ושגרמו לי למעט לעבוד. אבל אני מעידה שמהרגע הראשון במקצוע, כשהתחלתי לעבוד עם שטרות כסף ממשיים המודעות שלי לשליטתי במצבי הפיננסי גדלה ואני צועדת כל יום בדרך לעצמאות כלכלית בדרכים נוספות על תעשיית המין. כדי להשתכר במקצוע גם צריך להתייחס אליו ככזה, וזהו אכן מקצוע, רבותיי וגבירותיי, ושלא יעבדו עליכם. בכל הכבוד לנשים מכובדות אלה שטוענות אחרת, יש צורך בידיעת העבודה כמו בכל מקצוע אחר, אחרת פשוט לא תצליחי לשרוד בו ולא יהיו לך לקוחות. פשוט מאוד.

אני תוהה מה יקרה אם יום אחד נתאחד ונגיש תביעה ייצוגית כדי להכריח אנשים להתעמת עם העובדה שיש לא מעט נשים שאכן עוסקות בכך מבחירה, לעומת אלה שחייבים להוציא מהמקצוע הזה בגלל כל הנזקים שנגרמו להן, ואני מאמינה להן. עם זאת, אני חוזרת וטוענת בתוקף – לא כולן כאלה, ואין לכם דרך לקבוע אם בכלל מדובר ברוב או במיעוט לכאן או לכאן.

ברור שיש ללא מעט גופים אינטרס לכפות עלינו את תפיסת הנשיות שלהן, לטעמן. ברור שהן בטוחות שהן מושיעות אותנו מצרות, מנשיות שגויה לתפיסתן, ממיניות הרסנית, מחיים של קלון, מבלי לספר שהן אלה שמתעקשות להדביק לנו קלון ולהנציח אותו גם כשאנחנו מוכיחות להן שהכל בסדר אתנו, לא נפגענו, לא התמכרנו לאלכוהול ולסמים כפי שהן טוענות. אבל הן בשלהן ועוד מדרבנות את לשכות הרווחה, שיודעות יפה מאוד את האמת בשטח אבל הן לא יכולות לנער אותן משום שזה לא תקין פוליטית לומר להן שאנחנו לא יכולות כלל להרשות לעצמנו התמכרות לסמים ולאלכוהול, למשל. רובנו אמהות, נשים "רגילות" שמנהלות אורח חיים תקין ושגרתי לגמרי מחוץ למקום העבודה.

ולבסוף, הטיעון המקומם במיוחד שמושמע נגדנו הוא הטיעון הכי אנטי-פמיניסטי: אתן מתמכרות לכסף קל. זהו האוקסימורון הכי מגוחך ששמעתי אי פעם, שמעליב את האינטליגנציה של כולנו. שנים טענו הפמיניסטיות שלגברים קל כי הם מרוויחים הרבה כסף רק בשל היותם גברים, ונשים צריכות ללמוד מהם לעשות כסף כדי להתקדם ולבנות להם מעמד. ובכן, למדנו יפה והחלטנו לבד לעשות כסף רב, בדרכנו שאינה מתואמת עם פמיניסטיות-רדיקליות או מתחסדות למיניהן. איך הן מעזות כעת לשלול מאתנו זאת ולהפנות נגדנו את הסכין השוביניסטית הדכאנית רק משום שאנחנו לא עושות מה שטוב בעיניהן?

עם יד על הלב, אם הכסף שאנחנו מרוויחות הוא כל כך קל, כמו שאתן חוזרות על כך שוב ושוב, איך זה מתיישב עם הטענה שלכן שכל כך רע לנו ואנחנו רק מסרבות להודות בכך? יש משהו שתרצו לנסח אולי מחדש?

11 Comments

  1. כ.
    13 ביולי 2013 @ 18:13

    אני אמנע לקרוא לך בכינוי שבחרת "זונה מרצון"כי יש בזה היבט שלילי ולמקרא הדברים יש לי הערכה רבה אליך , לדברים שכתב ולדרך שבה התבטאת.
    אני מעריך שיש הרבה יותר אנשים ובעיקר גברים שמסכימים איתך לגמרי אך הם (וגם אני) נזהרים מלהתבטא בקול גדול כי אז ימצאו את עצמם נתונים למתקפה של "נושאות הדגל הצדקנייות" (יש גם גברים אך הכוח המניע הוא בעיקר נשים) "שומרות המוסר" בעיני עצמן.
    באופן מוזר דווקא הן גורמות לעוול גדול לחברה. לגברים ולנשים.
    לגברים מין הוא צורך בסיסי וקיומי, לא רק לגברים אך להם בעיקר. ככה עשה אותנו הבורא. זו הסיבה שמין מוכר. זו הסיבה שזנות היא המקצוע העתיק בעולם. לא מעט גברים חסרי כישורים של זוגיות, חיזור, פיתוי וכו'. מה הם יעשו? זה משאיר אותם ללא מוצא. אבי התאלמן בגיל מבוגר. הוא המשיך את שארית ללא מין. הוא לא אמר לי כלום. מין לא היה נושא שיחה מקובל בינינו. הוא יכול היה בקלות להגיד לי שהוא רוצה אוכל מסויים. אבל לא היה עולה על דעתו לשתף אותי במצוקות שלו בנושאי מין. והוא רק דוגמה. מה יעשו כל אלה שאין להם זוגיות, ולא כישורי זוגיות, או מוגבלים פיסית? מה האופציה שלהם? לאונן, לאנוס? מדוע להשאיר אותם מתוסכלים ולא לאפשר להם את הצורך הבסיסי הזה מבלי שירגישו מושפלים ומבוזים.
    גם לנשים נגרם עוול. לזה את התייחסת. הופכים את הנשים לחסרי יכולת שיפוט, מחשבה, רצון, הבעה. ואחריות.
    יש הרבה מקצועות שבהם יש ניצול. האם מפנה אשפה בוחר במקצועו מרצון, או שהוא נאלץ בלית ברירה כדי להתפרנס? יש הרבה מאד מקצועות שבהם אנשים מוכרים את גופם (למעשה, כמעט כולנו. האם דוגמן לא מוכר את גופו? וסבל את שריריו, ומדען את מוחו?) אז למה דווקא מקצוע הזנות הוא לא לגיטימי? הסיבה היא שהוא קשור בסקס ומימי הביניים יש קונפליקט בין מין ומוסר. אם היו מתייחסים לצורך במין כמו בצורך לאוכל אנשים היו מחליפים חוויות על מין ועל תנוחות באותו חופש שהם מדברים על מסעדות ועל מתכונים.
    המערכה כנגד הזנות היא המשך למערכה נגד חופש במין ובהתייחסות למין. למרות ש"שומרות המוסר" לא יודו בזה.
    עולם שבו אנשים צריכים להסתיר ולהבייש בצורך שהבורא (ולא חשוב מי הוא) ייצר אצלם הוא עולם צבוע, ורע גם לגברים וגם לנשים.
    כל הכבוד על האומץ בהעלאת הנושא. וגם אם בשם בדוי. כל עוד העולם צבוע כפי שתארתי קודם. זה בלתי נמנע.

  2. RACHEL
    11 ביולי 2013 @ 17:26

    קודם כול אני רוצה להוריד את הכובע בפניך על היושר והרהיטות שבכתיבה.
    את מעלה סוגיה רצינית ביותר הקשורה באחד הטאבו החזקים בחברה המערבית- זכות האישה על גופה.
    מצד אחד ,עומדת זכות זו לנשים , מצד שני הזנות אינה חוקית במדינת ישראל (שלא כמו בהולנד למשל) כך שיש בעיסוקך עבירה על החוק – שידול לזנות.
    באשר לארגוני הנשים ועמדותיהן כנגד הזנות גם זו תופעה מורכבת . עושה רושם שהנשים המדברות נגד הזנות ונגד הרוכשים אותה מדברות מתוך פטרונות אינטלקטואלית ומי שעומדת מול עיניהן היא זונת הרחוב המסוממת. הן כנראה לא נתנו דעתן שיש זונות או עובדות בתעשיית המין שהן לגמרי אחרות ועושות המלאכה מרצון.
    לא חקרתי אישית הנושא ,לא מכירה אישית מישהי שעסקה בזנות או בתעשיית המין ולכן קשה לי לקבוע בצורה חד-משמעית דעה נחרצת על הסוגיות שעולות כאן לדיון.

    • צדוק התקוה
      11 ביולי 2013 @ 19:18

      בתעשית המין יש כיום המון נשים שלומדות באונברסיטאות בעלות השכלה אני נזכר שפעם פוטרה מורה שביום עבדה בבית הספר ובערב עסקה בלעשות אהבה

      • זונה מרצון
        13 ביולי 2013 @ 7:34

        בעניין הזה הייתי שואלת את הסטודנטיות איך הן חשות עם זה.
        יש לי הרגשה שלהן קשה יותר.
        בכל זאת, זאת ארץ קטנה, והן ייתקלו בלקוחות המכובדים שלהן
        גם כשיעסקו במקצוע שאותו למדו באוניברסיטה.
        כך שאפשר לומר שהמאבק העיקש שלי מתמקד במחיקת הקלון בצבוע
        כדי שיפסיקו לרדוף נשים רבות שעסקו בכך לתקופה מוגבלת,
        והן פוחדות מסחיטה לכל החיים.

    • זונה מרצון
      13 ביולי 2013 @ 7:33

      רוב תודות.
      אכן, פטרונות, ובעיקר עצימת עיניים לנוכח המציאות.
      נשים מאכילות את ילדיהן בזכות זה ומחזירות חובות גם כנשואות או כחד הוריות.
      אני לא טוענת בשום מקום ובשום שלב שמדובר במקצוע אידיאלי,
      אבל אני גם לא מכירה כמעט מקצוע אידיאלי שאין בו נזקים או פגיעות.

  3. בן
    11 ביולי 2013 @ 9:35

    מסכים לגמרי, זכותה של אישה לגופה אומר שזכותה לעסוק בסקס בתשלום בדיוק כמו שזכותה להפלה ולשכר שווה.

  4. shmor
    11 ביולי 2013 @ 7:36

    למה נדמה לי שהכותבת אינה זונה (מרצון או לא), אלא אחת שמתפרנסת מהמקצוע באופן עקיף (בעלת בית בושת, למשל).

    • זונה מרצון
      13 ביולי 2013 @ 7:37

      למה נדמה לי שאתה פרובוקטור שאינו מבין מהחיים שלו?
      מלבד כמה פקידות, שעונות לטלפונים, וגם הן לא תמיד רק פקידות,
      כל מי שמנהלת מקום כזה חייבת להתנסות לפחות תקופה קצרה.
      רק משם מרימים אותה למעלה לתפקיד ניהול, מכל מיני סיבות.
      ובאשר אליי, מפיך למחוקק.
      הלוואי שאוכל להתפרנס מניהול מקום נחמד ונקי ובטוח כזה.
      זה לא חייב להיות בית בושת, יש מספיק עסקים בתעשיית המין
      שאפשר להתפרנס מהם גם מבלי שיהיו "בית בושת".
      רק אם זה יהיה מוסדר בחוק אוכל לנהל מקום כזה מבלי להכניס
      לחיים שלי ארגוני פשע.

  5. אבנר ה
    10 ביולי 2013 @ 14:53

    אומרת ה'זונה מרצון' ש"מקצוע גם צריך להתייחס אליו ככזה, וזהו אכן מקצוע, רבותיי וגבירותיי".
    אם זה היה אכן כך והיא היתה בטוחה ושלמה עם מה שהיא עושה, היא לא היתה מסתתרת מאחורי הכינוי "זונה מרצון".
    ההיסתתרות מאחורי הפרגוד מנוגדת ועומדת בסתירה לכל שנאמר בו.
    ועוד נאמר : "יש נשים וגברים שאינם רואים כל פסול במעשיהם וגם מוכיחים זאת. כל טענה שזהו מיתוס לא תפריך את העובדות ואת המציאות: סקס מוכר ולא יפסיק למכור לעולם, סקס סחיר".
    אפשר להגיד שגם גניבות ורציחות תמיד יהיו וגם את מקרי האונס לא נצליח למגר לחלוטין.
    אבל זה לא משנה את העובדה שכן ננסה להילחם בתופעות האלו ושכחברה החלטנו שהם מחוץ לנורמה וננסה להקטין את מידת נפוצותם.

    • זונה מרצון
      10 ביולי 2013 @ 15:57

      כלומר, מר אבנר, אתה נוקט אותה גישה מתועבת של הפמיניסטיות הרדיקליות שדורשות ממני לעשות לעצמי אאוטינג כדי להוכיח שאני רצינית ועומדת מאחורי דבריי, ודקה אחר כך יעשו לי שיימינג פומבי משום שאני זונה. ובכן, אני זונה רק בגוף, לעולם לא בנשמה. אני לא קונה את חוקי המשחק המכוערים והמלוכלכים שלהן, שמחייבים אותי לשאת קלון שהן מדביקות לי בנחישות ובעקביות. שמת לב שהן היחידות שמתעקשות להשתמש במילה זנות, שמעבירה לא רק את מהות המקצוע שלי, אלא גם את כל המטען הרגשי-תרבותי-ערכי-מוסרני-מתחסד לאורך כל הדורות?
      אם תאמר לי שהסקס שלך כיום הוא בדיוק אותו סקס שעשו הוריך, אוריד את הכובע בפניך ואודה שכן, אולי יש דברים שאינם משתנים. אבל אני מוכנה להתערב אתך שמה שאתה מרשה לעצמך היום בסקס, כולל התייחסות פומבית אליו ופרקטיקה, לא היו מקובלים כלל ועיקר בילדותנו, כך שהזמנים משתנים. היחס לסקס שונה כיום ומשתחרר לאט לאט מהקיבעונות של פעם. אנחנו כבר מזמן לא מוכנות לקרוא לנו זונות, לא כי אנחנו מנסות להשיג רהביליטציה, אלא משום שמקצועות המין כיום נרחבים ומגוונים הרבה יותר. חלק מעבודת הסקס שלנו הייתה יכולה להיקרא סרוגייט, אם היו מואילים להכיר בכך רשמית, ואני יודעת שיש לא מעט רופאים ומטפלים שפויים שמברכים על קיומנו.
      בתקופתנו אנחנו רואות בעצמנו עובדות מין ולא זונות נלוזות, כמו שהן נהנות לסנן לנו את התואר הזה בדגש על האות ז', ומוכיחות שוב ושוב למה אנחנו צריכים להיזהר מהן. הנה, אתה רואה? אני לא מתחמקת מהתואר המפורש אבל מתעקשת לשמור על ענייניות מבלי לדחוף לכאן את עולם הערכים שלך, כי זה לא רלוונטי לנו אם אתה לא צורך את שירותנו.
      הרי גברים רבים חושבים שנשים משוחררות מינית בכלל שמרבות פרטנרים יותר מהן הן זונות וזנותיות. אז מהו ההבדל?
      אני לא פוחדת ממך, אני פוחדת מהן כי הן מסוכנות לחברה יותר מעובדות מין היו אי פעם, ואולי הן אפילו גאות בכך שהצליחו להבריח אותי אל מתחת לניק. אבל אם בזאת הן גאות, אוי לנו ואבוי לנו אם הנשים האלה שולטות בנו ובכם.

      • צדוק התקוה
        10 ביולי 2013 @ 19:21

        כל הכבוד לך שאת עומדת על זכותך מה לעשות עם גופף וכל אותם ארגוני " הנשים הצדקניות" המנסות לקבוע מה טוב לאישה או מה רע עבורה כל עוד שאין כאן כפיה בכח
        ואינה פוגעת באחרים תעשה האישה מה שהיא רוצה נראה לי שאותם ארגוני נשים צדקניות מתפרנסות מאותה נישה של להגיד מה ומה אסור ומה מותר אנחנו חיים בעולם חופשי הזנות לא תעלם זה דרכו של עולם

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן