Skip to content

חשד: בכלא איילון מוחזק בחשאי אסיר X נוסף

מסמכים נוספים בפרשת "האסיר X" שהותרו הבוקר לפרסום, מעלים חשד כבד כי בכלא כלוא עוד אסיר עלום באגף 13 שתנאיו זהים לאגף 15 שבו היה כלוא בן זיגייר-אלון. יו"ר מרץ טוענת כי השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' "שיקר" ומסר במליאת הכנסת "דיווח כוזב" בתגובתו בנושא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בכלא איילון כלוא ככל הנראה "אסיר X" נוסף; כך עולה מחומרי החקירה בעניין התאבדותו של בן זיגייר אלון, האסיר איש המוסד, שכונה "האסיר X" בפרשה שנחשפה לאחר התאבדותו בתלייה בכלא.

מחומרי חקירה שהותרו לפרסום היום (שלישי) עולה כי קיימים "נהלים ספציפיים וייעודיים ארוכים ומפורטים ביותר הן לגבי דיירו הקודם של אגף 15 (יגאל עמיר) והן לגבי אסיר נוסף השוכן באגף 13". מדובר באגף ביטחוני שמאפייניו ומאפייני הדייר בו דומים ביותר למאפיינים של אגף 15. בשלב זה עדיין לא ברור מיהו "האסיר X" הנוסף השוהה באגף 13, שלגביו נטען כי מאפייניו זהים לאלו באגף 15 שבו שהה בן זיגייר.

שורה של מחדלים. בן זיגייר ז"ל

מהמסמכים שהותרו היום לפרסום עולה בצורה ברורה שורת המחדלים שאיפשרו למעשה את התאבדותו של זיגייר. בין השאר עולה כי מרכז השליטה באגף, שממנו השגיחו הסוהרים על זיגייר, היה מאויש על ידי ארבעה סוהרים בלבד במקום חמישה, עקב מחסור בכוח אדם. לדברי המפקח מ"ע, אחד הסוהרים ביצע בעת ההתאבדות משמרת כפולה שאושרה לו לבקשתו.

מ"ע סיפר כי בשל המחסור בכוח אדם, אי אפשר היה להקציב אדם שיפקח באופן קבוע על המתנהל באגף 15 שבו שהה זיגייר. במקום זאת, המפקח ישב בחדר הבקרה המרכזי וצפה במצלמות של כל בית הסוהר. רק לאחר התאבדותו של זיגייר תוקן הנוהל, ונקבע כי עמדת המפקח תאויש מעתה ואילך 24 שעות ביממה.

עוד נטען כי בזמן ההתאבדות נלקח אחד הסוהרים לסיור של כרבע שעה, וכך נוצר מצב שבפועל בעמדת השליטה היו רק שלושה סוהרים במקום חמישה. המסמכים מעלים כי גם פנייתה הדחופה של אמו של זיגייר באמצעות פרקליטיו על ידי עורך הדין בן משה מזור לשב"ס, שבה טענה כי לאחר שאשתו של זיגייר הודיעה לו על רצונה לסיים את מערכת היחסים ביניהם, התעוררו בה חששות כבדים כי בנה ינסה לפגוע בעצמו ולשים קץ לחייו, לא הדליקה נורה אדומה בקרב המשל"ט והעובדת הסוציאלית שעקבה אחר האסיר.  

"אותם חששות שבהם שיתפה האם את עורך הדין מזור, לא הובאו באופן מפורש בפני גורמי השב"ס". עוד עולה מהמסמכים כי הסוהרים לא קיימו תיעוד נאות באותו יום, וכי למרות ההוראה לתעד בכל מחצית השעה מה קורה בתאו של זיגייר, התיעוד האחרון התרחש כשעתיים וחצי לפני שנמצאה גופתו תלויה בחדר המקלחת בתא. הסוהר שפיקח טען כי אכן פיקח על זיגייר כנדרש, אולם לא תיעד זאת ביומן. לדבריו, גם לו היה חדר הפיקוח מאויש ולו היו המצלמות עובדות כראוי, הוא לא היה יכול להבחין מבעוד מועד בהכנות של זיגייר להתאבדות.

סערה בכנסת

פרסום החומרים גרם היום לסערת רוחות בקרב חברי הכנסת. יו"ר מרץ, ח"כ זהבה גלאון, האשימה את השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' כי "שיקר", ומסר במליאת הכנסת "דיווח כוזב" כשאמר ש"אין במדינת ישראל אסירים עלומים". כזכור שאלה גלאון במהלך המליאה ב-18 בחודש פברואר השנה, אם קיימים אסירים עלומים המחוזקים בכלא.

לדברי גלאון, היא רצתה לבדוק מידע שהגיע אליה על אסיר נוסף הכלוא במחשכים. אהרונוביץ' השיב אז כי "אין במדינת ישראל עצורים נעלמים, יש במדינת ישראל פיקוח וליווי מתאים, הקפדה על החוקים והנהלים וכן, יש גם דאגה גדולה לביטחונה של מדינת ישראל, דאגה אשר כדי לטפל בה יש לעתים לפעול בחשאיות רבה".

יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, ח"כ מירי רגב, הגיבה היום לפרסומים ואמרה כי תכנס דיון בוועדת הפנים ותזמן את נציגי מערכת הביטחון והשב"ס כדי לעקוב אחר הפקת הלקחים מפרשת "האסיר X". רגב אמרה כי "כולנו צריכים ללמוד מהפרשה, בדגש על גורמי הביטחון, לגבי הפיקוח על אסירים מסוג זה, בטח כשמדובר באזרח ישראלי. כמי שהיתה צנזורית צבאית ראשית אני יכולה לומר כי לפעמים הניסיון להסתיר יכול להזיק ולפגוע בתדמיתה של מדינת ישראל ובניהול בית הסוהר על פי הקודים הבין-לאומיים". רגב הדגישה כי לדעתה "הפרשה היתה לנו תמרור אזהרה חד וברור".

[related-posts]

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    9 ביולי 2013 @ 19:00

    אין אסרים עלומים מי שצריך לדעת יודע בדיוק כמו מערכת המשפט כמו עורכי דינו וכמובן משפחתוישראל לא רוסיה לא סין ולא אירן או צפון קוראיה והדאגה של ח"כ זהבה גלאון ממש נוגעת ללב שתבדוק מצב האסרים ברשות הפלסטנאית ובעזה ……………

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן