Skip to content

פיגוע ענק במעוז החיזבאללה בביירות: 18 הרוגים

רשת הטלוויזיה אל מנאר דיווחה לפני זמן קצר בשידור חי על מכונית תופת שהתפוצצה במעוז החיזבאללה ברובע דאחייה וגרמה למותם של לפחות 18 בני אדם. פרסום דבר הפיגוע גרם ליריות שמחה באוויר בטריפולי בקרב מתנגדי החיזבאללה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פיצוץ גדול ברובע דאחייה שבדרום ביירות בלבנון, מעוז החיזבאללה, שאירע לפני שעה קלה (שלישי), גרם להרג 18 בני אדם לפחות ולעשרות פצועים, כך מדווחת רשת הטלוויזיה "אל-מנאר" של החיזבאללה. על פי הדיווח, מכונית תופת ממלוכדת התפוצצה וגרמה לנזק רחב. על פי דיווח "אל-ג'אזירה", הפיצוץ אירע במרכז אזרחי שמפעיל חיזבאללה באזור באר אל-עבד, שנקרא "מרכז שיתוף הפעולה האסלאמי". רשת הטלוויזיה "אל-מיאדין" המזוהה עם חיזבאללה מדווחת כי הפצצה כללה לפחות 40 קילוגרם של חומר נפץ.

לפחות 40 קילוגרם חומר נפץ (צילומים: רשת אל מנאר)

כתב "אל-מנאר" אמר לא מזמן בשידור חי כי "זהו פיצוץ שמסוגו לא היה כמותו שנים ארוכות במעוז חיזבאללה". עדת ראייה שצולמה בשידור אמרה כי "לא שמעתי פיצוץ כזה מאז שנות השמונים". בד בבד דיווחה רשת "LBC" הלבנונית, שמזוהה עם המתנגדים לחיזבאללה, על יריות שמחה באוויר ועל זיקוקים באזור באב א-תבאנה, בטריפולי שבצפון המדינה, בתגובה לפיצוץ הזה.

בחיזבאללה מפנים אצבע מאשימה לישראל

בשידור של "אל-מנאר"  אפשר לראות בבירור עשן מיתמר גבוה מעל לבתים ועשרות מכוניות בוערות ומפויחות ברחוב כתוצאה מהפיצוץ, וכן להבחין בנזק הרב שנגרם לבניינים הסמוכים – חלונות רבים מנופצים ומרפסות הרוסות. תושבים סיפרו על קולות נפץ עזים ועל שריפה גדולה שפרצה במקום.

על פי דיווחי כלי תקשורת לבנוניים, מעוצמת הפיצוץ נפער בור בקרקע בעומק שני מטרים ובקוטר שלושה מטרים.

בכתבה ששודרה נראים במקום אנשי כוחות הצלה, משטרה וצבא ותושבים רבים. תוך כך קוראים אנשי הביטחון לסקרנים ולקהל שמתאסף במקום לפנות מיד את האזור, מחשש למהימצאות מכונית תופת נוספת בזירה.

בחיזבאללה מיהרו לפני דקות ספורות להפנות אצבע מאשימה כלפי ישראל, וחבר הפרלמנט הלבנוני מטעם החיזבאללה, עלי עמאר, אמר כי על האירוע השפל והמתועב ניכרות בבירור טביעות אצבעות של ישראל וכלי השרת שלה".

1 Comment

  1. יש פה מסיבה
    13 ביולי 2013 @ 10:13

    אח, מסיבה בדאחיה – פצצות לגבות ולריאות!!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן