Skip to content

חייל מהנח"ל החרדי נרגם בירושלים בידי פורעים חרדים

החייל ביקש לבקר קרובי משפחה משפחה במאה שערים והוקף באבנים, שקיות מים וקללות. כוחות משטרה גדולים הצליחו לחלצו ממבנה בו הסתתר. לשוטרים קראו הפורעים: "נאצים". ארבעה נעצרו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חייל חרדי, תושב מרכז הארץ, שהגיע הערב (שלישי) לבקר בני משפחה בשכונת מאה שערים בירושלים, הותקף בידי עשרות חרדים שיידו בו אבנים. החייל הגיע לרחוב גמזו בבירה ונמלט למבנה ברחוב. כוח גדול של שוטרים, בסיוע פרשים, הצליח לחלץ אותו מידי רודפיו מלאי השנאה. במהלך החילוץ השליכו החרדים, בנוסף לאבנים, גם שקיות מים וקראו לשוטרים: "נאצים ו-חרד"ניקים החוצה". במהלך החילוץ נעצרו ארבעה מהם.

מהמשטרה נמסר, כי לאחר שהחיל נמלט למבנה, הוא החליף בגדים, יצר קשר עם מוקד המשטרה וביקש עזרה. לאחר החילוץ הוא הועבר לבדיקות רפואיות כדי לוודא שלא נפגע.

המון מתפרע במאה שערים (צילום באדיבות "בחדרי חרדים")
המון מתפרע במאה שערים (צילום באדיבות "בחדרי חרדים")
המשטרה עוצרת את אחד המתפרעים (צילום באדיבות "בחדרי חרדים")
המשטרה עוצרת את אחד המתפרעים (צילום באדיבות "בחדרי חרדים")

השר יעקב פרי (יש עתיד), שמשמש גם כיו"ר הוועדה לשוויון בנטל, הגיב: "כל ניסיון לפגוע פיזית או מוראלית בחיילים ייענה מיידית ביד נוקשה מצד המדינה. מקרים כמו זה שקרה הערב לא יעברו בשתיקה על ידי הרשויות, אני מבקש ממנהיגי החברה החרדית לקחת את המושכות לפני שיקרה פה אסון".

ח"כ עמר בר-לב, ראש ועדת המשנה למשאב האנושי בוועדת החוץ והביטחון, אמר כי" מדובר בתהליך שהולך וגובר. היום צץ בשולי הכביש שהממשלה דוהרת בו עוד תמרור אזהרה, שמסמן את הדרך לעצירת מגמת העלייה בגיוס החרדים לצה"ל. בדיון שערכתי בנושא עם נציגי צה"ל והמשטרה בוועדת החוץ והביטחון, הבנו שהתופעה נרחבת  וקשה וכי בידי צה"ל והמשטרה אין את הכלים המספקים לטפל בכך".

שר האוצר ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד: "עוד חייל צה"ל הותקף היום בידי עשרות חרדים בירושלים. זה בלתי נסבל ואנחנו לא נסבול את זה. שוחחתי הערב עם השר לבטחון-פנים על כך שיש לטפל במקרים האלה ביד קשה וללא שום היסוס. בשבוע בו עבר בממשלה חוק השיוויון בנטל, יש לא מעט אנשים שרוצים למנוע באלימות את גיוס החרדים. הם צריכים לדעת שזה לא הולך לקרות. אני קורא לראשי המפלגות החרדיות לגנות את ההתקפות האלימות ואת ההסתה המכוערת כלפי צה"ל בקול רם, בלי הסתייגויות, בלי לטעון שיש לזה סיבות ומבלי לרמוז שיכולה להיות לכך הצדקה כלשהי". 

יו"ר קדימה, ח"כ שאול מופז: "תקיפת החייל החרדי הערב במאה שערים חייבת להיות מטופלת ומהר. השר לביטחון הפנים ושר הביטחון צריכים להשתמש בכל הכלים שלהם כדי לעצור את התוקפים ולהביא אותם לדין במהירות. אסור שחיילים יהפכו למטרה נעה במשחק פוליטי. צריך להגן עליהם בכל האמצעים ובכל המקומות שבהם הם נמצאים בסכנה".

באתר החדשות "בחדרי חרדים" הגיבו רבני הנח"ל החרדי כי "ההתקפה על החייל החרדי במאה שערים היא בושה וכלימה. מדובר במעשה לא יהודי ולא חרדי – מעשה של חילול השם. עם כל הכאב שלנו כחרדים על צעדי הממשלה אסור לנו להוציא את כעסנו על החיילים החרדים, שהם בשר מבשרנו". הרבנים קראו לציבור החרדי ש"יוקיע את התוקפים – מה שיתרום למניעת מעשים מבישים כאלה בעתיד".

ביום ראשון השבוע, אישרה ממשלת ישראל את מתווה ועדת פרי, לפיו צעירים חרדים בגיל 21 יחויבו להתגייס לצה"ל בעוד ארבע שנים, למעט 1,800 בכל שנתון שיוגדרו "עילויים" וימשיכו ללמוד תורה. הוועדה המליצה גם כי יוטלו סנקציות פליליות על חרדים שישתמטו. בהמשך יובא החוק לאישור הכנסת.

בניגוד למה שהבטיחו ראשי "יש עתיד", הצעת החוק לשיוויון בנטל לא צפויה לעבור בקריאה שנייה ושלישית במושב הקיץ הנוכחי. כך חשף ביום שלישי השבוע כתב ערוץ הכנסת, ירון אברהם. בשיחות בתוך הקואליציה הבינו כי לוח הזמנים הצפוף לא יאפשר דיונים מעמיקים בוועדה המיוחדת שהוקמה לעניין זה, בראשות ח"כ איילת שקד. יחד עם זאת, יתכן שהצעת החוק תעלה להצבעה בקריאה ראשונה, אך החקיקה לא תושלם לפני יציאת הכנסת לפגרת הקיץ.

[related-posts]

1 Comment

  1. איכא דאמרי
    10 ביולי 2013 @ 7:19

    צפיתם בתמונות? מישהו ראה לינץ'? מישהו ראה חייל מותקף? מישהו ראה שוטרים מותקפים?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן