Skip to content

סוכנויות זרות: החיזבאללה מתכנן לפתוח חזית בסוריה מול ישראל

בצה"ל מבחינים כי החיזבאללה מתגבר את מערך המודיעין בגבול הסורי ומעבה כוחות. נסראללה הצהיר כי ארגונו יהפוך את הגולן לחזית נוספת מול ישראל. דובר צה"ל: "במהלך החודש יחול יום השנה השביעי למלחמת לבנון השנייה. בשנה זו התברר לכולם כי חזבאללה איננו מגן לבנון אלא מחריבה. נוכח האיומים וההתפתחויות ימשיך צה"ל... להתכונן להרחיק כל איום"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זיקוקי הדינור ויריות השמחה בעיר טריפולי בלבנון, שנורו בחלל האוויר כשנודע למתנגדי החיזבאללה על פיצוץ מכונית התופת אתמול (שלישי) ברובע דאחייה בביירות, מדגימים את התהום הנפערת בלבנון. גורמי חיזבאללה מיהרו להאשים את ישראל בפיצוץ בביירות, שנהרגו בו 18 בני אדם.

בחודש שעבר התבטא הרמטכ"ל בני גנץ כי "האש אוחזת בשולי גלימתו של נסראללה". הארגון, שהשקיע את מירב מאמציו בלחימה בסוריה לצד הנשיא הסורי בשאר אסד, מרגיש ללא ספק בשחיקה במעמדו בלבנון. בחיזבאללה לא נוהגים את מספר האבידות הנגרמות לו, אך הן רבות. הכוחות הפוליטיים בלבנון, שעד כה לא העזו להרים ראש בגלוי נגד הארגון, נוקטים כעת עמדה גלויה ומתריסה מול הארגון ומנהיגו, חסן נסראללה.

הפיגוע במעוז החיזבאללה בביירות (צילום: אל מנאר)
"האש אוחזת בשולי גלימתו של נסראללה". הפיגוע במעוז החיזבאללה בביירות (צילום: אל מנאר)

עלי מקדאד, סגן יו"ר סיעת חיזבאללה בפרלמנט, אמר כי הפיגוע הוא "עבודה של סוכנים זרים שמנסים ליצור סכסוך בלבנון". בחיזבאללה נטען כי אפשר להבחין בטביעות האצבע של ישראל בפיגוע. שר הביטחון, משה יעלון, התייחס אתמול למצב בגבול הצפוני ואמר כי "תקופה ארוכה שמנסים לייחס לנו פיצוצים כאלה ואחרים. איננו מתערבים במלחמת האזרחים בסוריה. קבענו קווים אדומים ואנו עומדים בהם".

בצה"ל מבחינים זה זמן רב בהיערכות מודיעינית של החיזבאללה בגבול סוריה ישראל ובעיבוי מערך לוחמיו בתוך סוריה באזורים הסמוכים לגבול ישראל. במהלך החודש שחלף איים נסראללה עצמו מספר פעמים להפוך את הגולן לחזית מול ישראל. בחזית הלבנונית הסיר החיזבאללה דגלים שלו ושל איראן מראשי מסגדים, עמדות ובתים שעד כה דאג לרעננם השכם לבקרים. הדבר מלמד על התובנה של ראשי הארגון כי מעמדם נפגע בעקבות המעורבות בלחימה נגד המורדים בסוריה. גם המשבר הכלכלי באיראן, האפוטרופוס של הארגון, והפיחות במעמדה בעולם הערבי ובעולם בכלל, אינם מסייעים לארגון.

בצה"ל גוברת הדאגה ממעורבות גוברת של פעילי אל-קעידה, בהם אנשי חזית א-נוסרה, במלחמת האזרחים הסורית. מסיבות אלו עיבה לאחרונה צה"ל את מערך כוחות השריון ברמת הגולן. בין היתר, הוצבו לאורך הגבול הסורי מערכות מודיעין מתקדמות, המזהות כל תנועה חשודה באזור המפורז.

סוכנות הידיעות רויטרס פרסמה היום, כי על פי מקורות ביטחוניים בישראל, החיזבאללה, שמעורב באופן עמוק במלחמת האזרחים בסוריה, עושה הכנות לעימות עתידי עם צה"ל. ברויטרס אומרים, כי הארגון השיעי, שספג נזקים כבדים במלחמת לבנון השנייה ב-2006, צובר כעת ניסיון מבצעי חשוב בלחימה בסוריה.

דובר צה"ל, התא"ל פולי מרדכי, התבטא בעניין זה ורמז על כך כשפרסם את ברכתו למוסלמים בשפה הערבית לרגל חג הרמדאן שהחל היום (רביעי). הדובר הזהיר את החיזבאללה ואמר "במהלך החודש יחול יום השנה השביעי למלחמת לבנון השנייה. בשנה זו התברר לכולם כי חיזבאללה איננו מגן לבנון אלא מחריבה". מרדכי הדגיש כי "נוכח האיומים וההתפתחויות ימשיך צה"ל, על כל חייליו בני כל הדתות, להתכונן להרחיק כל איום". "כולי תקווה שבחודש זה תיפסק שפיכות הדמים בגבולנו הצפוני, ושבסוריה יחגגו בחירות ובאושר", אמר דובר צה"ל.  

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן