Skip to content

צה"ל מקצץ: טייסת ויחידות מבצעיות ייסגרו, אנשי קבע יפוטרו

הרמטכ"ל וסגנו עומדים להציג לממשלה תכנית כואבת בשל הקיצוץ בתקציב. בצה"ל אומרים: תכנית ההתעצמות תיפגע. ההמשלה תצטרך לאשר או להגדיל את התקציב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הקרב על התקציב – לפחות טייסת מבצעית אחת בחיל האוויר תיסגר וטייסות נוספות ייסגרו באופן חלקי, כך נודע אמש (רביעי). כמו כן ייסגרו אגד לוגיסטי ויחידה גדולה ארטילרית במערך המילואים, וכן יחידות משוריינות ויחידה מבצעית בחיל האוויר. את התקציב יציגו הרמטכ"ל בני גנץ וסגנו האלוף גדי איזנקוט לפני הדרג המדיני בכוונה לחסוך חמישה מיליארד שקלים שקוצצו מתקציב הביטחון.

בצה"ל אומרים שמטרת התכנית היא "להפוך את הצבא לרזה ושרירי יותר, תוך התאמתו למפת האיומים המתהווה במזרח התיכון". במשרד האוצר אומרים שמדובר בלחץ שמופעל על ידי הצבא כדי להקטין את הקיצוץ.

בנוסף לכך צה"ל צפוי לצמצם את כמות הטנקים בתנועה בצבא הסדיר. מערך הקבע יצומצם ב-3,000 עד 5,000 אנשי קבע. לטענת צה"ל, בשל הקיצוץ בתקציב הביטחון צפויים להיפגע קשות מערכים שבהם צה"ל דווקא תכנן להתחזק כדי להתאים את עצמו למפת האיומים האקטואלית.

צמצומים גם ביחידות משוריינות (צילום: טל ים)
צמצומים גם ביחידות משוריינות (צילום ארכיון: טל ים)

כך, לדוגמה, מתכנן צה"ל ביצוע רפורמה במבני האוגדות. במסגרת זו האוגדות המרחביות יעובו בכוחות יעודיים ויחזקו את מעמדן כאוגדות "מומחיות" לגזרות. מדובר באוגדות הגליל, עזה, גולן ואדום. האוגדה הסדירה 36, שאחראית בין היתר גם על גזרת הגולן, תהפוך במסגרת התכנון לאחת מחמש האוגדות הרב זירתיות. את האחריות על גזרת הגולן תקבל אוגדה מרחבית במתווה החדש שלה.

לפי צה"ל, במטכ"ל מתכוונים לקחת סיכון ולערוך רפורמות מורכבות כדי להתאים את סדר הכוחות לאיומים בגבולות המדינה ואל מול יעדים ארוכי טווח. תוך כך הוחלט כי הקיצוץ לא יפגע באגף המודיעין. התוכנית, שתוגש בקרוב לאישור הממשלה, צפויה לחסוך לצה"ל כשבעה מיליארד שקל במשך חמש שנים. בצה"ל אומרים כי בשל הקיצוץ בתקציב הביטחון, לא יישאר בידי הצבא תקציב ההתעצמות הצה"לי, שתוכנן בהיקף של כחמישה מיליארד שקל בשנה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן