Skip to content

יעלון: בעוד שנים מעטות נראה צה"ל אחר

לדברי שר הביטחון, הקיצוץ בשנים 2013-2014 מאלץ את צה"ל "לנקוט בצעדים כמו פגיעה באימונים ובתעסוקה המבצעית של מערך המילואים, אך בכוונה שלא לפגוע בהתעצמות לטווח הארוך תוך לקיחת סיכונים לטווח הקצר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אומר היום בהקשר לתכנית הקיצוצים של צה"ל: "אנו ניצבים בפני תוכנית רב שנתית מהפכנית, בסיומה, בעוד שנים מעטות, נראה צה"ל אחר. נוכח השתנות האיומים סביבנו ובעקבות יכולות שצה"ל פיתח, הגענו למסקנה שעלינו להוביל רפורמה משמעותית ולא לשעבד את העתיד על חשבון ההווה. צעדים אלו נעשים באחריות ובשיקול דעת, והם כוללים השקעה באמצעי לחימה ובמערכים שיסייעו לצה"ל להמשיך לשמור על פער טכנולוגי דרמטי אל מול המדינות והארגונים שסביבנו.

"נמשיך להשקיע באבני היסוד של הדרך הזו: חימוש מדויק, מודיעין, תקשוב, הגנה אקטיבית וסייבר, מתוך הבנה ששדה הקרב העכשווי והעתידי שונים לחלוטין מכל מה שהכרנו בעבר. העתיד הנראה לעין עלול להוביל אותנו לעימותים שיוכרעו באמצעות עליונות טכנולוגית של צה"ל, באוויר, בים וביבשה, עם פחות כלים כבדים ושימוש הולך וגובר בכלים מתוחכמים ובלתי מאוישים שמענקים לנו יתרון משמעותי על פני כל אויב.

שר הביטחון עם מפעילי כת"בים, השבוע בביקור בצאלים (צילום: אריאל חרמוני)
פער טכנולוגי דרמטי. שר הביטחון עם מפעילי כת"בים, השבוע בביקור בצאלים (צילום: אריאל חרמוני)

"איננו משתעבדים לטכנולוגיה – אנו משתמשים בה ומתאימים אותה למציאות החדשה בה קרבות צבא מול צבא, במתכונת שפגשנו בפעם האחרונה לפני 40 שנה, במלחמת יום הכיפורים, הופכים לפחות ופחות רלוונטיים", אומר השר יעלון. "שינויים אלו יסייעו ללוחמים לפעול ביעילות רבה יותר, תוך ניצול היתרונות האנושיים והטכנולוגיים שיעניקו להם אפשרויות רבות להכריע את הקרב באופן מוחץ ומהיר. לכן נקפיד לא לפגוע בהתעצמות ונוסיף להשקיע בה, שכן היא זו אשר תשמור על היתרון האיכותי של מדינת ישראל. האילוצים התקציביים בשנים 2013-2014 מאלצים את צה"ל לנקוט בצעדים כמו פגיעה באימונים ובתעסוקה המבצעית של מערך המילואים, אך בכוונה שלא לפגוע בהתעצמות לטווח הארוך תוך לקיחת סיכונים לטווח הקצר".

[related-posts]

3 Comments

  1. צדוק התקוה
    11 ביולי 2013 @ 19:26

    אני מקווה שיום כיפור נוסף לא יקרה אנחנו יותר מדי שאננים וכל אותם "פרשנים " שלא צפו שמלחמת יום כיפור תפרוץ עכשיו אותם חכמלוגים טוענים שצה"ל צריך להתפרק מנשקו אנחנו חיים בגונגל אף אחד לא יכול לדעת מה יקרה מחר עם הצבא המצרי או לאחר שאסאד ינקה את סוריה מה יהיה הצעד הבא שלו כל אותם פרשנים לא שווים את הניר שעליו הם כותבים

    • עמית מנדלזון
      11 ביולי 2013 @ 20:02

      כל אותם פרשנים מתו מזמן… הנוכחיים מתים שתהיה מלחמה

      • צדוק התקוה
        12 ביולי 2013 @ 9:58

        סוכנויות זרות: החיזבאללה מתכנן לפתוח חזית בסוריה מול ישראלבצה"ל מבחינים כי החיזבאללה מתגבר את מערך המודיעין בגבול הסורי ומעבה כוחות. נסראללה הצהיר כי ארגונו יהפוך את הגולן לחזית נוספת מול ישראל
        [אליק מאור]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן