Skip to content

נלכדה הכנופיה ששדדה נשק פעמיים מבסיס צה"ל

חוקרי ימ"ר ומצ"ח הצליחו לחשוף את חברי הכנופיה השודדת, כולם תושבי ביר אל-מכסור. אחד הפורצים הוא חייל המשרת בבסיס וטען כי נשדד. היום יובאו להארכת מעצר בנצרת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ימ"ר צפון ומצ"ח צפון, הצליחו ככל הנראה לפצח את תעלומת שוד הנשק בבסיס צה"ל, סמוך לצומת גולני  בצפון. נעצרו ארבעה חשודים תושבי הכפר ביר אל-מכסור והיום (שישי) יובאו להארכת מעצר בבית המשפט בנצרת. על פי החשד, אחד מהארבעה הנו החייל שטען כי הפורצים כפתו אותו וגנבו את נשקו בחודש שעבר.

בסיס נפתלי נפרץ פעמיים, בחודש אוקטובר שעבר וביוני השנה. כבר בראשית החקירה חשדו החוקרים כי הפריצות ושוד הנשק נעשו בסיוע פנימי. ואכן, לאחר חקירה מאומצת, בהנחיית סגן הרמטכ"ל אלוף גדי איזנקוט,  הצליחו החוקרים לפענח את התעלומה. החייל בן ה-19, עובד מנהלה בבסיס, היה חלק מהכנופיה שהתפרצה ושדדה פעמיים את בסיס נפתלי. על מנת להסוות את חלקו טען כי הוכה, נכפת ונשדד.

עוד נודע כי אחד מהעצורים האזרחיים הודה במעשה והוביל את החוקרים למקום בו הוטמן חלק מהנשק שנשדד. השוד הוא על רקע עברייני ותכליתו הייתה מכירת הנשק בעולם התחתון. העצורים, כולם בשנות ה-20 לחייהם, יובאו היום בפני שופט לדיון בהארכת מעצרם.

על פי החשד, הכנופיה הזו היא זו שפרצה בחודש אוקטובר 2012  מבעד לגדר הביטחון לבסיס נפתלי ליד צומת גולני. הם כפתו את השומר וחדרו למחסן הנשק, משם גנבו רובי M16 ונשק נוסף. ב-15 בחודש שעבר שוב בוצעה פריצה לבסיס. החוקרים הבחינו כי מאפייני הפעולה היו זהים. ב-03:00 לפנות בוקר נפרצה גדר הביטחון, הפורצים הגיעו לחייל, תושב ביר אל-מכסור, וגם הפעם הוא נכפת ונשקו נשדד.   חיילים בבסיס גילו את המעשה מאוחר יותר והזעיקו  את מפקדיהם.

מצה"ל נמסר כי בקרוב מאוד יוגשו כתבי אישום נגד חברי הכנופייה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן