Skip to content

ה-CIA: טונות של חומרי נפץ הוחדרו ע"י אל-קעידה מסוריה ללבנון

עיתון אל-אכבר הלבנוני חושף היום כי ארגון הביון האמריקני העביר לידי גורמי ביטחון לבנוניים מעטפות המכילות חומר רגיש וסודי ביותר ובו פירוט כיצד הוחדרו ללבנון 16 טונות של חומרי נפץ, במטרה לפגוע בחיזבאללה, בצבא הלבנוני ובשגרירויות זרות של כוויית, סעודיה, רוסיה וסין בביירות. הנשיא סולימאן זימן ישיבה בה נכחו כל ראשי מערכת הביטחון בלבנון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארגון אל-קעידה הבריח ללבנון 16 טונות של חומרי נפץ. כך מדווח הבוקר (שישי) עיתון אל-אכבר, היוצא לאור בלבנון. על פי הדיווח, ל-CIA הגיע מידע על כמות ענקית של חומר נפץ שהוחדרה ללבנון והמידע נמסר לידי ראשי המודיעין והביון בצבא לבנון, באופן רשמי, בשלוש מעטפות שהכילו את החומר. המידע הוגדר רגיש וסודי ביותר ומסר על ידי ראש ה-CIA בביירות. המעטפה השלישית והאחרונה נמסרה כבר ביום ראשון השבוע, יומיים  לפני הפיגוע הענק שאירע ביום שלישי ברובע דאחייה, מעוז החיזבאללה בביירות.

לפחות 40 קילוגרם חומר נפץ בפיגוע ברובע דאחייה השבוע (צילומים: רשת אל מנאר)
לפחות 40 קילוגרם חומר נפץ בפיגוע ברובע דאחייה השבוע (צילומים: רשת אל מנאר)

העיתון מדווח, כי גורמים רשמיים אישרו בפניו שהחקירה לחשיפת מבצעי הפיגוע העלתה ממצאים רציניים על זהות המפגעים וכי בקרוב ייערכו מעצרים. על פי דיווח שנמסר לעיתון מאישיות רמת דרג במערכת הביטחון הלבנונית, כבר במעטפה הראשונה היה מידע על כמות גדולה של שבעה טונות חומרי נפץ שהוחדרו ללבנון מסוריה, על גבי שתי משאיות, בידי ארגונים המסונפים לאל קעידה. היעד היה רובע דאחייה בביירות.

המקור חשף כי המידע שנמסר הכיל גם אינפורמציה על התכנון הלוגיסטי, פעילות של מתאבדים והנחת מטעני נפץ ברובע דאחייה. המבצע אושר על ידי ארגון אל-קעידה בסוריה.

המעטפה השנייה, כך פורסם, הכילה חומר סודי בו נמסר על שתי טונות חומר נפץ שהוחדרו מסוריה ללבנון במטרה לבצע פיגועים נגד צבא לבנון, החיזבאללה ושגרירויות כוויתי וסעודיה בלבנון עם אפשרות לבצע פיגועים גם נגד שגרירויות רוסיה וסין.

המעטפה השלישית הכילה דיווח על ארגונים המסונפים לאל קעידה והנחיות לביצוע ירי רקטות מתוך סוריה לעבר העיירה בעל בק – מרכז החיזבאללה בדרום לבנון. המידע ציין במפורש את שמות ראשי הארגון, מיקומם ומספרי הטלפון שלהם, ובמיוחד את שמו של  אדם בעל לאומיות סורית המעורב ומוביל גדוד מורדים הלוחם בפרווריה המערביים של דמשק. על פי המידע, אותו מנהיג סורי ריכז 500 רקטות שיעדן הוא ירי לעבר בעל בק וסביבתה.

מכוניות ניזוקו במרחק רה ממקום הפיגוע ברובע דאחייה (צילום: אל אכבר)
מכוניות ניזוקו במרחק רה ממקום הפיגוע ברובע דאחייה (צילום: אל אכבר)

האישיות הביטחונית שמסרה את המידע לעיתון הלבנוני הוסיפה, כי צבא לבנון לוקח  בכובד ראש את המידע האמין שנמסר על ידי האמריקנים שמתבסס על מקורות מידע והצלבות של עובדות מהשטח.

בישיבה שזימן נשיא לבנון, מישל סולימאן, ביום חמישי שעבר, בארמון באעבדה בביירות נדונו כל ההיבטים שנבעו מהאינפורמציה שסופקה על ידי ה-CIA. בישיבה נכחו בכירי השלטון בלבנון ובהם ראש הממשלה נג'יב מיקאטי, שר ההגנה מרוואן קרבל, שר התקשורת ניקולאס שאנוואי, ראש הביטחון הלאומי ג'ורג' קווארה, ראש שירותי המודיעין הצבאי אדמונד פאדל, ראש שירותי הביון הכללי (השב"כ הלבנוני), איברהים בסבוס, ראש משרד האינפורמציה עימאד עומאן והיועץ  הצבאי של הנשיא, עבדול מוטאליב אל-חנאווי.

בישיבה הוחלט לא לשתף במידע הרגיש את כל המנהיגות הפוליטית בלבנון. כמו כן נדרש שר התקשורת הלבנוני לפעול לאיתור מספרי טלפונים סלולריים, שנמסרו על ידי האמריקנים, המצויים בקרב אסירים הכלואים בכלא רואמייה בלבנון. אסירים אלה פועלים להפצת הוראות לארגונים המסונפים לאל-קעידה בלבנון.

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    12 ביולי 2013 @ 18:42

    זה ניקרא טימטום להעביר מידע כזה ללבנון

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן