Skip to content

שיגור מערכת הנעה רקטית בוצע הבוקר

השיגור בוצע מבסיס פלמחים במרכז הארץ. השובל הלבן שעלה מבסיס פלמחים בעת השיגור נחזה במקומות שונים במרכז הארץ ואף עורר בכמה מקומות בהלה, מהחשש, כי מדובר במתקפה מעזה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבוקר בוצע שיגור של מערכת הנעה רקטית מבסיס פלמחים, במרכז הארץ. השיגור בוצע במסגרת ניסוי שתוכנן מראש על ידי מערכת הביטחון ובוצע כמתוכנן. כך נמסר ממשרד הביטחון, שסירב להתייחס לפרסום על אודות הניסוי הבוקר ולמידת הצלחתו. על פרטי הניסוי הוטל איפול מוחלט.

השובל הלבן שעלה מבסיס פלמחים בעת השיגור נחזה במקומות שונים במרכז הארץ ואף עורר בכמה מקומות בהלה, מהחשש, כי מדובר במתקפה מעזה על ישראל.

טיל יריחו

על רקע איפול הניסוי והערכות, כי מדובר בשיגור מערכות לטווח ארוך.

טיל שביט בעת שיגור לוויין אפק 7. מעריכים, כי הטיל נבנה על בסיס טיל יריחו. צילום: וקיפדיה
טיל שביט בעת שיגור לוויין אופק 7. פרסומים זרים מעריכים, כי טיל יריחו דומה ביכולותיו לטיל שביט. צילום: ויקיפדיה

על פי פרסומים זרים בעבר, טיל יריחו הוא דו שלבי המונע בדלק מוצק. משקל הטיל בעת שיגור כ-30 טונות, כולל הדלק, אורכו 15.5 מטרים וקוטרו 1.56 מטר. טיל זה מסוגל לשאת ראש חץ במשקל של עד 1,300 ק"ג. הטיל מסוגל לשאת ראש נפץ גרעיני במשקל של 750 ק"ג, או ראשי חץ גרעיניים מתפצלים קטנים יותר, שאפשר לשגרם למטרות נפרדות. מומחים מעריכים, כי טיל זה דומה ביכולותיו לטיל שביט, המשמש את ישראל לשיגור לוויינים. אותם מומחים מעריכים כי הטווח של הטיל הוא בין 4,800 ק"מ עד 11,500 ק"מ.

לפי אותם הפרסומים ישראל פיתחה כבר את טיל יריחו 4.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן