Skip to content

דיון בהצעת החוק להסדרת יצוא הגז הטבעי

לפי הצעת החוק של ח"כ כבל רישיון לייצוא גז יינתן רק לאחר שיוכח שהכמות הנותרת הולמת את צרכי המשק הישראלי ל-35 שנה לפחות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון מחר (א') בהצעתו של ח"כ איתן כבל המנסה לנסח מתווה פשרה בעניין ייצוא הגז הטבעי. לפי הצעה זו, רישיון לייצוא גז יינתן רק לאחר שיוכח שהכמות הנותרת הולמת את צרכי המשק הישראלי ל-35 שנה לפחות. על פי ההצעה שהניח ח"כ איתן כבל יותנה מתן רישיון הייצוא באישור ועדת הכלכלה של הכנסת. ביום רביעי יתקיים לראשונה בכנסת דיון על ייצוא הגז, בהשתתפות ראש הממשלה. כבל: "חייבים לפתוח את הנושא לדיון ציבורי רחב. המאבק עוד רחוק מלהסתיים".

cabel
ח"כ איתן כבל (צילום: פייסבוק)

 רישיון לייצוא גז טבעי יינתן רק לאחר שנחתמו חוזים המחייבים אספקה של עיקר צרכי המשק המקומי בהיקף שאינו נופל מסך היצוא המבוקש. עוד מציע כבל תנאי נוסף שלפיו היקף היצוא יהיה כזה שהגז הטבעי הנותר והמוכח הולם את צרכי המשק הישראלי ל-35 שנים לפחות.  "הצעה זו קובעת לראשונה כללי משחק בכל הקשור לייצוא הגז הטבעי״, אומר ח״כ כבל. ״אני רואה בה נקודת אמצע פרגמטית וישימה בין  דרישות הארגונים החברתיים לבין הרצון של הממשלה להתחיל בתהליך הייצוא. כך אנו מבטיחים מחד את עתודות הגז הטבעי למשק הישראלי לשנים רבות ומאידך מאפשרים ליזמים להרוויח".

הצעת החוק מתייחסת גם למקרה בו שיעור הגז המיועד לייצוא עולה על 10% מכלל היקף הגז הטבעי הנחשב לעתודה מובטחת. במקרה כזה, מציע כבל, יהיה מתן רישיון היצוא טעון את אישור ועדת הכלכלה של הכנסת. על פי דברי ההסבר של הצעת החוק, "בכך מושג האיזון בין התרת יצוא כל עוד אין מדובר בכמויות מהותיות – לבין הגבלתו כאשר הכמות המצרפית שייצואה מתבקש עוברת סף של עשירית מכלל הכמות המשקית המוכחת".

ביום רביעי הקרוב יתקיים בכנסת דיון 40 חתימות בעניין, אותו יזם כבל. זה הדיון הראשון שנערך בעניין ייצוא הגז הטבעי בכנסת בנוכחותו של ראש הממשלה. כבל כתב הבוקר בדף הפייסבוק שלו: "המאבק על הגז הטבעי של כולנו עוד רחוק מלהסתיים. זה נושא חשוב מדיי לעתיד שלנו מכדי שנוותר בקלות כזאת. הדרך היחידה בה נצליח לשנות את ההחלטה חסרת האחריות של הממשלה הוא בדיון רחב ככל האפשר ובלחץ ציבורי מתמשך. הציבור בישראל כבר הוכיח שכשהוא רוצה לגרום לממשלה לפעול לטובתו הוא וידע איך לעשות את זה. אני בטוח שגם במקרה הזה נצליח".

1 Comment

  1. מיקי
    13 ביולי 2013 @ 21:12

    הצעת החוק של איתן כבל לגבי הגז ,היא הצעת חוק יעילה נכונה חברתית ועם שימוש שימוש מאוד משכיל …כל הכבוד איתן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן