בתאריך 04/06/2013, סמוך לשעה 07:00, בעת עבודת ריסוס חקלאי באזור אלונים פגע מטוס ריסוס מדגם טורבו טראש, בכבלי מתח חשמלי וקרע אותם. הטייס חזר לנחיתה בשדה המוצא לאחר שבדק ומצא כי יכולת ניהוג המטוס קיימת וסבירה. לאחר הנחיתה התברר, כי למטוס נגרמו נזקים לפרופלור, לגוף המטוס, לכנף ופגיעה בכן הנחיתה.
הטייס לא דיווח לחוקר הראשי תחילה, ובהקדם, כמתחייב על פי חוק ותקנות הטיס, אלא שוחח בראשונה עם גורמים שונים בחברה אשר הנחו אותו לעדכן בדיווח את מפקח רשות התעופה האזרחית (רת"א) והחוקר הראשי, בהתאמה.
מסקנות החוקר הראשי
• התאונה מסווגת אישי צוות אוויר, עם תרומה מצד החברה. חובה לבדוק את השטח המיועד, ללא קשר והסתמכות על מיפוי מפת (תצ"א) העבודה לריסוס של הטייס, כך שלא יופתע ממכשולים כלשהם, שייתכן והוצבו אף ביום הטיסה או קודם לכן. כמה סיבובי בדיקת השטח לריסוס מותנה במספר גורמים שהראשון שבהם הינו הכרות מוקדמת עם חלקת הריסוס המיועדת. בשל מורכבות השדה, נכון היה לשקול ולבצע יותר מסיבוב בדיקה בודד על מנת לסרוק את השטח טוב יותר.
• חובת החברה לבדוק בדיקה תקופתית את כלל השדות המרוססים שבאחריותה, תוך הקפדה על שדות בעייתיים בהיבט זמן העדכון.
• מפות החברה לא נמצאו מעודכנות בהתאם למכשולים בשטח, וכך חוט החשמל שנקרע, לא הופיע על גבי מפת העבודה של הטייס.
• חוטי החשמל שנקרעו (שלושה חוטים), מצופים בשרוול גומי/פלסטיק בצבע שחור, ואינו אופייני ומוכר לחוטי החשמל המוכרים. חוט זה הינו בעל יכולת אלסטית (מתיחה), המהווה סיכון נוסף למטוס אשר עובר דרכו בכך שאינו נקרע באבחת סיבוב להב הפרופלור אלא תחילה נמתח. תופעה זו עלולה לגרום למטוס לאבד מהירות בחדות ועלול לגרום עד כדי הזדקרות המטוס. כל זאת, יחד עם היותו מתוח ולא רפוי על גבי העמודים.
• הטייס שגה במהות הדיווח, כאשר דיווח תחילה על "תקלה קטנה". בנסיבות אחרות הדבר היה יכול להיות לרועץ בהבנת האירוע בזמן התרחשותו, על ידי הגורמים הרלוונטיים, ובהמשך, בידי כוחות ההצלה והחקירה.