Skip to content

פימי: סיכוי נמוך למימוש הסכם ההשקעה באל על

הבוקר הודיעה פימי לאל על, כי התקדמות המו"מ להסכם קיבוצי חדש בחברה איטית. הסכימה להאריך ב-45 ימים נוספים מהמועד שנקבע להשלמת התנאים המתלים, כדי לאפשר לצדדים להשלים את ההסכם הקיבוצי, שבלעדיו אין הסכם. פימי מאשרת לאל על לנהל מו"מ עם משקיע אחר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בחודש אפריל סיכמה אל על עם קרנות מקבוצת פימי ("פימי"), בניהולו של ישי דוידי, על התקשרות בהסכם השקעה בחברה. הבוקר הודיעה פימי להנהלת אל על על הארכת התקופה להשלמת התנאים המתלים לביצוע העסקה ב-45 ימים נוספים, החל מה- 16 ביולי השנה וכלה ב-29 באוגוסט השנה וזאת בהתאם להוראות ההסכם ובגלל שהתקדמות המו"מ על הסכם קיבוצי באל על איטית.

ישי דוידי. סיכוי השקעה נמוך, אך נותן הזדמנות נוספת להגיע להסכם קיבוצי באל על, לשביעות רצונו
ישי דוידי. סיכוי השקעה נמוך, אך נותן הזדמנות נוספת להגיע להסכם קיבוצי באל על, לשביעות רצונו

לתת סיכוי

בהודעתה מסרה פימי, כי "לאור ההתקדמות האיטית במו"מ להסכם קיבוצי חדש בין החברה לבין עובדיה וכיוון שחתימה על הסכם קיבוצי, כאמור לשביעות רצונה של פימי, מהווה תנאי מתנאי סגירת עסקת ההשקעה, מעריכה פימי כי קלושים הסיכויים שעסקת ההשקעה תוכל להתבצע במועד הקבוע בהסכם ההשקעה. אך על מנת לתת סיכוי לאפשרות סגירת העסקה, מאריכה פימי את הסכם השלמת התנאים המתלים".

משקיע אחר

בהודעתה ציינה פימי כי "על אף הארכה זו ומפאת החשיבות שמייחסת פימי לחברת אל על, שהינה מהחברות החשובות למשק הישראלי ולאור הערכתה בדבר הסיכוי הנמוך להתממשות העסקה על פי הסכם ההשקעה, מאפשרת פימי לחברה, למרות האמור בהסכם ההשקעה, לפנות, לנהל מו"מ ואף לסגור עם כל משקיע אחר שיהיה מוכן להשקיע בחברה (במקביל לפימי או אף במקומה)".

הסכם ההתקשרות

בחודש אפריל השנה חתמו אל על ופימי על הסכם התקשרות לפיו מתווה העסקה בשלב השלמתה ("קלוזינג") תשקיע קרן פימי באל על עד 50 מיליון דולר, בתמורה לכ- 38%. בנוסף יוקצו לפימי שתי אופציות נוספות של 12.5 מיליון דולר כל אחת, לאחר מימוש האופציות תחזיק פימי בכ-47% ממניות החברה. מועד השלמת העיסקה, ביולי 2013, כאשר פימי תוכל להאריך את מועד השלמת העסקה בשתי תקופות נוספות של 45 יום כל אחת. כפי שהיא הודיע היום על הארכה הראשונה. ההסכם עם פימי עשוי לתרום בסוף ההליך לקופת אל על תוספת משמעותית של 70 מיליון דולר.

תנאים מתלים

מחוייבותה של פימי לבצע את העסקה הותנתה אז בכמה תנאים, ביניהם, אישור האסיפה הכללית של החברה, קבלת אישורים רגולטורים וחתימת החברה עם עובדיה על הסכם קיבוצי חדש בתנאים שיהיו לשביעות רצונה של פימי לפי שיקול דעתה הבלעדי.

אסיפה כללית של אל על אישרה

בתחילת חודש יוני השנה אישרה האסיפה הכללית של בעלי המניות של חברת אל על את ההסכם עם קרן פימי. על פי המתווה שסוכם, שלפיו אמורה קרן פימי להשקיע באל על עד 70 מיליון דולר ולחלוק עם כנפיים את השליטה בחברה.

היום הודיעה פימי, כי קלושים הסיכויים להשלמת העסקה. המשמעות היא, שאם עד 29 באוגוסט השנה לא ייחתם הסכם קיבוצי חדש, לא תשקיע פימי את כספי השלב הראשון והעסקה תתבטל. אלא, אם פימי תרצה לנצל את התוספת של 45 ימים נוספים, כדי לאפשר, בכל זאת, לצדדים לחתום על הסכם קיבוצי לשביעות רצונה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן