Skip to content

ועדת קדמי: להפחית המכסים על מוצרי המזון

הועדה בראשותו של שרון קדמי ממליצה להפחית את המכסים על מאות מוצרי מזון בעשרות אחוזים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הוועדה בראשותו של שרון קדמי ממליצה להפחית את המכסים על מאות מוצרי מזון בעשרות אחוזים

מאת: שי שגב

לאחר שוועדת טרכטנברג המליצה על הגדלת ייבוא מוצרים כדרך עיקרית להגברת התחרות והורדת מחירים, הגישה ועדת קדמי את המלצותיה לשר האוצר, יובל שטייניץ ולשר התמ"ת, שלום שמחון בנושא שינוי גודל המכסים שיחולו על מוצרים שונים.

הוועדה בראשותו של שרון קדמי, מנכ"ל משרד התמ"ת, ממליצה להפחית את המכסים על מאות מוצרי מזון בעשרות אחוזים: בשר, נקניקים, טונה ומיצים.

מסקנות ועדת קדמי
מסקנות ועדת קדמי

על-פי ההמלצות, חלק גדול מן המכסים יופחתו בין 7% ל-12%. במוצרים מסויימים יש להוריד את המכס בשיעור של 50%, ובמזון מעובד עד ל-75%.

המכס על רכז למיץ עומד כיום על 35%-45% וירד ל-12%. המכס על בשר בקר טרי עומד על 190% וירד ל-90%. עם זאת, המכס על שמנים ודגים מסוימים לא יירד בשלב זה – ויישאר ללא שינוי.

הורדות המכסים לא תתרחשנה מיד, אלא על פני תקופה של ארבע שנים, ושר האוצר הוא זה שיקבע את מתווה ההפחתה.

לאור פרסום המלצות וועדת קדמי אמש אמר היום עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, כי: "זוהי פריצת דרך תפיסתית, שכן סוף סוף משרד התמ"ת משתף פעולה בהפחתת מכסים, והוא מבטא בהמלצותיו את האינטרס של הצרכן הישראלי ולא רק את האינטרס של מפעלי התעשייה".

"ההמלצות מוצדקות ביותר והן לא תפגענה בתעשייה המקומית או במקומות העבודה. הן כן תגברנה את התחרות ובעיקר בתחום המזון. יש לזכור כי קיים אינטרס עליון להפחית את מחיר מוצרי המזון לשכבות עממיות רחבות בישראל. לא מדובר בהפחתת מכסים מול פיטורי עובדים. מדובר בהפחתה שתכפה על התעשייה המקומית לפעול בתנאי תחרות."

לדברי לין, "מעבר לכל, צריך להבין שהיום התעשייה הישראלית כולה חשופה לתחרות. אין מכסים ביבוא מארה"ב, ממדינות האיחוד האירופאי ומ-40 מדינות נוספות איתן יש לנו הסכמי סחר חופשי. מקטע היבוא המוגן ביותר נוגע לייצור המזון, וגם תחום זה חייב להיכנס לתחרות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן