Skip to content

יו"ר הכנסת נגד הפרלמנט הפולני: "מניעת זכות בסיסית ממיעוטים"

בעקבות דחיית הצעת החוק ממשלתית בפרלמנט הפולני, שנועדה לאפשר המשך שחיטה כשרה, כתב יו"ר הכנסת מכתב מחאה חריף ליושבת ראש ה'סיים': "ההחלטה מעלה תמיהה כיצד פולין, בשנת 2013, מונעת זכויות בסיסיות של מיעוטים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, שלח מכתב מחאה חריף ליושבת ראש הפרלמנט הפולני, אווה קופטש, בעקבות דחיית הצעת החוק הממשלתית לאפשר המשך שחיטה כשרה: "ההחלטה מעלה תמיהה כיצד פולין, בשנת 2013, מונעת זכויות בסיסיות של מיעוטים".

אווה קופטש, יו"ר הפרלמנט (סיים) הפולני: "חוק מטריד ומאיים" (צילום: ויקיפדיה)
אווה קופטש, יו"ר הפרלמנט (סיים) הפולני: "חוק מטריד ומאיים" (צילום: ויקיפדיה)

באיגרתו כותב יו"ר הכנסת: "הצטערתי לשמוע על הצעד בו נקט ה'סיים' הפולני, ועל דחית חוק ממשלתי שמטרתו הייתה להמשיך ולאפשר את ההליך הדתי של שחיטת בשר כשר ברחבי פולין. ההיסטוריה הארוכה של יהדות פולין, ותרומתם של היהודים לתרבות, לכלכלה ולמדע בפולין ידועה ומוכרת היטב היטב. זכור לנו היטב ביקורך בתערוכה שארגנה שגרירות ישראל בוורשה ושעסקה בדמויותיהם של ישראלים יוצאי פולין והשפעתם החשובה והמכרעת על החברה הישראלית.

"יהודי פולין ידעו ימים שבהם הם נהנו מחופש דת, ומהיכולת לקיים פולחנים דתיים ללא הגבלה", כותב יו"ר הכנסת. "אך היו זמנים שבהם זכות יסוד חוקתית זו נשללה מיהודי פולין והדבר יצר מגבלות וקשיים ביכולתם של יהודי פולין לקיים חיי קהילה מלאים ועשירים. ההחלטה המצערת על ידי הפרלמנט הפולני בשבוע שעבר, שבחר לדחות את החוק הממשלתי שרצה להסדיר באופן ברור את הליך השחיטה, מעלה את התמיהה כיצד פולין המודרנית, כמדינת דמוקרטית באירופה בשנת 2013, יכולה למנוע זכויות בסיסיות של מיעוטים יהודים ומוסלמים.

"כיו"ר הכנסת, הפרלמנט הנבחר של מדינת ישראל, אני מביע בזאת את מחאתי כלפי החלטתו של הפרלמנט הפולני", כתב ח"כ אדלשטיין. "אינני יודע אילו צעדים ניתן לעשות כדי לפתור את המשבר החוקי הנוכחי, אבל אני מקווה שאתה מסכים עם עמדתי שלא ניתן לדמיין מצב שבו יהודים יאלצו, פעם נוספת, לספוג הגבלות של החופש הדתי שלהם, הגבלות המעלות תחושה כואבת של דעות קדומות ואפליה.

"אני רואה זאת כחובה מוסרית המוטלת על העם הפולני והפרלמנט בפולין לשנות את ההחלטה הלא מקובלת הזו, החלטה שהופכת את פולין למדינה הראשונה ממדינות ה'איחוד האירופאי' שמתנכלת לזכות לביצוע הליך של שחיטה כשרה על אדמתה.

"אני מקווה", כתב יו"ר הכנסת, "שתעשי כל שביכולתך כדי להביע את מחאתי הנמרצת לכלל חברי הפרלמנט הפולני, ואני תקוה שחוק מטריד ומאיים זה יוסר בהזדמנות הראשונה מספר החוקים הפולני".

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    14 ביולי 2013 @ 19:18

    בכל הפרשה הזו יש קמצוץ לא קטן של אנטישמיות וכמובן הדאגה לכאב בעלי החיים מענין אם בישראל היה יוצא חוק שאסור בכנסיות לחלק את לחם הקודש למאמינים או אסור לנגן בעוגבים בטקסים הדתיים שלהם או איסור העמדת עצי אשוח איזה רעש זה היה עושה וכמובן בצדק כל דת יש לה את החוקים שלה ועדיף לא להתעסק בעניני דת

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן