Skip to content

חברות הליסינג ישלמו יותר מס בעת מכירת כלי רכב פרטיים

ועדת הכספים החליטה אמש על הגדלת הכנסות המדינה ממסים שישלמו חברות הליסינג בעת מכירת רכבים פרטיים בתום תקופת ההשכרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת הכספים אישרה הערב תקנות מס הכנסה, המפחיתות את שיעור הפחת על רכבי ליסינג בעת מכירתם בתום תקופת ההשכרה. עפ"י התקנות, שיעור הפחת על הרכבים יירד מ- 20% ל- 16% לאחר שלוש שנות השכרה. עוד החליטה הוועדה, כי על רכבים חדשים שייכנסו למחזור ציי הרכב של חברות הליסינג לא תחול האפשרות לבצע "שחלוף", קרי לא תתאפשר דחיית החבות בתשלום מס על רווחי הון בעת מכירת רכבים פרטיים, כלומר בעת החלפת רכבים ישנים בעלי פחת ברכבים חדשים לצורך חידוש ציי הרכב שלהם.

"הטבות מס מפליגות ללא הצדקה". ח"כ סלומיאנסקי
"הטבות מס מפליגות ללא הצדקה". ח"כ סלומיאנסקי

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי): "ועדת הכספים תיקנה היום מצב אבסורדי שבו חברות הליסינג נהנו מהטבות מס מפליגות ללא כל הצדקה. מחד, האפשרות לדחות חבות במס, שנועדה בכלל לצורך עידוד הפריון של עסקים, שאיננה מוצדקת כלל וכלל כשמדובר בחברות הליסינג, שעיקר עיסוקן מחייב החלפת ציי רכבים השכרת חדשים ומכירת ישנים ואין הצדקה לדחיית המס בעת מכירת אלו הישנים. מאידך, אין גם הצדקה לשיעורי פחת כל-כך גבוהים כמו שהיו עד היום ושבגינם המדינה הפסידה כספים רבים".

השינוי עליו הסכימו חברי הוועדה וצפוי להיות מאושר סופית יחד עם חוק ההסדרים המלא, נועד לתקן את המצב הנוהג כיום; רכבי הליסינג, בעיקר הפרטיים, מושכרים לשלוש שנים ואי-לכך, חברות הליסינג הציגו אותם כאילו נמכרו לרוכש קבוע ועל-כן דרשו ליהנות משחלוף בעת מכירתם ובו-זמנית דרשו שיעור פחת גבוה של 20%, המתאים לרכבים המוחזקים ע"י חברות השכרה, רכבים המועברים מיד ליש בתדירות גבוהה. כלומר, חברות הליסינג גם נהנו מדחיית אירוע מס (חבות בתשלום מס בעת מכירת הרכבים) ובמקביל גם משיעור פחת גבוה במיוחד המאפשר להוריד בצורה ניכרת את שיעורי המס על רווחי הון בעקבות מכירת הרכבים.

מנהל רשות המיסים, משה אשר, הודיע כי "לגבי מלאי הרכבים המצוי כיום בידי חברות הליסינג עדיין יחול שיעור הפחת של 20% עד הוא ייגמר". אשר ציין, כי "מלכתחילה, המחוקק לא התכוון לכלול בהטבה של שחלוף עסקאות כגון עסקאות של חברות הליסינג ואת זה ביקשנו לתקן".

1 Comment

  1. שמעון
    15 ביולי 2013 @ 21:23

    איפה איפה הסוסיתא של פעם?
    לצ'כים יש סקודה, לגרמנים יש וולקסוואגן, ליפנים יש טויוטה. ולנו? מה יש לנו? פה רק מעלים את המיסים ויוצרים פער עוד יותר גדול בין מעמד הביניים לעשירון העליון.
    בארה"ב אתה מביא רכב דה לוקס ב-1000$. פה אתה יכול לנסות את המזל במכירות פומביות כמו של אלבר למשל.
    צריך לשנות את השם של שר האוצר ל- יהיר לפיד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן