Skip to content

"לחייב התקנת אמצעים טכנולוגיים ברכב, כדי למנוע שכחת ילדים"

כך קוראת ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (הליכוד ביתנו) יו"ר הוועדה לזכויות הילד בכנסת: "לא יתכן כי מקרה שני ביומיים לא ידיר שינה מעינו של משרד התחבורה, הן מבחינת ההסברה והן מבחינת התקנת אמצעים טכנולוגים ברכבים ומעורבות חברות הביטוח בנושא"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (הליכוד ביתנו) יו"ר הוועדה לזכויות הילד בכנסת, קוראת למשרד התחבורה לחייב התקנת אמצעים טכנולוגיים ברכב, כדי למנוע שכחת ילדים.

זאת, בנוסף להצעת החוק שלה שעברה בקריאה טרומית ביום רביעי האחרון, על חובת-התקשרות להורים על אי הגעת ילד למוסד חינוכי. הצעת החוק זוכה לתמיכה ממשלתית.

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (צילום: אתר הכנסת)
ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (צילום: אתר הכנסת)

"לא די בהצעת החוק, ומשרד התחבורה חייב לתת את הדעת בנושא כיצד מתמודדים עם התופעה", אומרת ח"כ לוי-אבקסיס. "לא יתכן כי מקרה שני ביומיים לא ידיר שינה מעינו של משרד התחבורה, הן מבחינת ההסברה והן מבחינת התקנת אמצעים טכנולוגים ברכבים ומעורבות חברות הביטוח בנושא. כיום אין לחברות הביטוח אינטרס כלכלי להתקין את אותם אמצעים טכנולוגים למניעת שכיחת ילדים ברכב, ולכן הם לא מחייבות זאת".

 יו"ר הוועדה לזכויות הילד פנתה היום בשאילתא דחופה לשר התחבורה, כיצד מתמודד משרד התחבורה עם התופעה, ומדוע לא יחייב המשרד אמצעים טכנולוגיים בכלי רכב למניעת מקרים דומים.

 בישיבת הועדה לזכויות הילד בנושא, לפני כחודשיים, נחשפו נתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, כי בשנה האחרונה לבדה (2012) היו 50 מקרים של שכחת ילדים ברכב, 10 מהם תינוקות והשאר ילדים. שנים מהם נספו. יו"ר הוועדה, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס ביקשה מהיועצת המשפטית של הוועדה, להכין הצעת-חוק שתגדיר מוות או פגיעה שנגרמו משכחת ילד ברכב כתאונת דרכים. מטרת ההצעה, להניע את חברות הביטוח לדרוש התקנת אמצעים טכנולוגיים שיתריעו על שכחת ילד ברכב. אמצעים כאלו כבר מפותחים בארץ אך טרם קיבלו תו-תקן ממשרד התחבורה. הצעת החוק תכניס מקרים של ילדים שנשכחו בכלי רכב לגדר "תאונת דרכים" לפי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה-1975. במקביל, ולאור חוות הדעת בעניין שנתנה היועצת המשפטית בוועדה, הצעת החוק תנסה להציע פתרון לבעיה של פטור מאחריות לנזק של מזיקים אחרים –  ולאפשר לתבוע מזיקים פוטנציאליים כחברות הסעה.

גלית גלעד, מארגון "בטרם" מסרה כי ישנן בארץ ובארה"ב מספר טכנולוגיות כאלו, וישראל היא בין הארצות המתקדמת בעולם בפיתוח בעניין. גלעד תמכה בחקיקה המחייבת רכבי הסעה בהתקנת טכנולוגיה כמו זו שלא מאפשרת כיבוי הרכב והוצאת המפתח ללא לחיצה על לחצן נוסף בסוף הרכב. הדבר מכריח את נהג ההסעות לעבור את כל הרכב וכך הוא יגלה ילד שנשכח או נרדם. עלות המכשיר כולל ההתקנה – כאלף שקלים. גלעד הוסיפה כי מרבית התאונות מתרחשות ברכב פרטי ולא בהסעות ולכן יש להשקיע בהסברה. המדען הראשי של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים שי סופר הוסיף בדיון כי לרכב פרטי מוצע גלאי משקל ונפח, הדומה לבייבי-סנס, ויש גם אפליקציה מתאימה ופשוטה לתפעול.

[related-posts]

2 Comments

  1. חיים
    15 ביולי 2013 @ 20:09

    מעניין מה חושבת החברה המחוקקת על תהליך מדיני.

  2. חיים
    15 ביולי 2013 @ 20:06

    אין לרשות המחוקקת מה לעשות חוץ מלחוקק חוקים שנתמכים ברגשות של הרגע.
    עוד חוק אחד והמדינה תהיה מתוקנת לחלוטין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן