Skip to content

הפרקליטות: אין להשלים עם התבטאות חיים רביבו

השבוע הצטרף גם חיים רביבו, נציג הבעלים בבית"ר ירושלים, למקהלה הגזענית והודיע כי שערי הקבוצה סגורים בפני מוסלמים וערבים. בפרקליטות דורשים מההתאחדות לכדורגל לנקוט צעדים ובודקים היבטים משמעתיים ופליליים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות המדינה, באמצעות המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, אלי אברבנאל, פנתה היום להתאחדות לכדורגל בבקשה לבחון את ההיבט המשמעתי בהתבטאויות של גורמים בבית"ר ירושלים בנוגע לאי-שילובם של שחקנים ממוצא ערבי ו/או מוסלמי.

המכתב נשלח בעקבות ריאיונות שהעניק בימים האחרונים חיים רביבו, נציג בעלי קבוצת בית"ר ירושלים, שבהם אמר כי בסגל הקבוצה לא ייכללו בעתיד שחקנים מוסלמים או ערבים, זאת מאחר ששילובם בקבוצה מהווה כדבריו "פרובוקציה" ומעשה של "התגרות" בקהל אוהדיה של הקבוצה, אשר "אינו בשל כרגע" להגעתו של שחקן ערבי או מוסלמי לקבוצה.

חיים רביבו (צילום: יוסי זמיר)
הקהל לא בשל. חיים רביבו (צילום: יוסי זמיר)

"אם דברים אלה אכן משקפים את מדיניותה של הקבוצה, הרי שאין להשלים עמם", כתב המשנה לפרקליט המדינה במכתב ששוגר ליועץ המשפטי של ההתאחדות. "פסילת אדם מטעם של השתייכות לדת, לאום, גזע וכדומה אינה מתקבלת על הדעת בחברה מתוקנת.

"במיוחד מקוממים הדברים, כשהם נוגעים לתחום הספורט, הזוכה מטבעו לחשיפה תקשורתית רחבה ושערכו החינוכי רב. ככל הידוע לנו תופעה שכזו אינה מאפיינת את הכדורגל הישראלי, שהרי במרבית הקבוצות משולבים זה שנים שחקנים יהודים וערבים, אלה לצד אלה, ללא אבחנה".

על רקע דברים אלה, ביקשה הפרקליטות מההתאחדות לכדורגל לבחון את האמצעים אשר יש בידיה לנקוט נגד תופעה פסולה זו, אם היא אכן קיימת. למכתב צורף מכתב שנשלח היום לבית"ר ירושלים מנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה, הבוחנת בימים אלה את ההיבטים הפליליים והאזרחיים של ההתבטאויות, ובו דרישה להסביר את דבריו של מר רביבו.

8 Comments

  1. צדוק התקוה
    19 ביולי 2013 @ 11:53

    איך אמרפעם חכם אחד על אנשים בעלי דעות כשלך ערב רב

    • עמית מנדלזון
      19 ביולי 2013 @ 11:58

      ואדם חכם אחר קוראים לו זיו טרנר אמר פעם על אנשים עם דיעה כמו שלך…. טרולים

  2. צדוק התקוה
    15 ביולי 2013 @ 23:10

    לאחר הפגנות הערבים והבדאים היום לרביבו לא מגיע שום חקירה הם לא רוצים להשתלב במדינה[דגלי אש"ף] אז מדוע שישולבו בביתר ירושלים?

    • עמית מנדלזון
      15 ביולי 2013 @ 23:22

      צדוק מה בדיוק הבעיה בדגל פלשתין ? אתה היחיד בעולם שקורא לו דגל אש"פ. אתה מודע לזה שאתה גזען חולני וכורך את כל הערבים בחבילה אחת. פעם היה עם אחד שמרוב שעשו לו דמוניזציה קם מישהו וניסה לחסל את כולו. במה אתה שונה מהם ??????

      • צדוק התקוה
        16 ביולי 2013 @ 11:42

        האם דגל פלשתין לא שייך לאש"פ ודבר נוסף מדוע אתה מדביק תוויות[ גזען חולני] לאנשים?במה אנשי שונה מהם אני לא רוצה לחסל אותם והם כן …….. לא ידעתי שאתה גם רופא הינה יכולתי להדביק לך תווית ולקרוא לך…………………

        • עמית מנדלזון
          18 ביולי 2013 @ 0:54

          מי אמר לך שכולם רוצים לחסל אותך ? ואתה עוד שואל מאיפה האבחנה הרפואית ? רבאק פרנויה היא בעיה פסיכיאטרית קשה

          • צדוק התקוה
            18 ביולי 2013 @ 20:58

            אתן לך אבחנה רפואית לגבי אנשים מסוגך קבל אותה בחיוך כמו שקיבלתי את שלך
            \שנאה עצמית
            היא אי-שביעות רצון בולטת של אדם מעצמו. לעתים נעשה שימוש בביטוי גם לתיאור מצב של אי-שביעות רצון בולטת של אדם מקבוצה חברתית שאליה הוא משתייך. שנאה עצמית אתנית, למשל, מתבטאת בביקורת חריפה שאדם מביע כנגד קבוצת המוצא שלו. שנאה עצמית יכולה לנבוע מכך שהאדם רואה בעצמו או בקבוצתו תכונות שליליות שעמן אין הוא יכול להזדהות, או שהוא בז לעצמו או לקבוצתו כתוצאה מכישלון מתמשך. לעתים השנאה נובעת מהפנמת היחס של אחרים כלפיו. שנאה עצמית עלולה להוביל לתסביכי נחיתות, וכן לדיכאון, לבדידות, לייאוש
            ברל כצנלסון היטיב להכיר אנשים כמוך מהשמאל הנאור וכתב על כך כבר ב36
            היש עם בעמים, אשר מבניו הגיעו לידי סילוף כזה, שכלי ונפשי, שכל מה שעושה עמם, כל יצירתו וכל ייסוריו הם בזויים ושנואים, וכל מה שעושה אויב עמם, כל שוד וכל רצח וכל אונס, ממלא את לבם רגש הערצה והתמכרות?
            כל עוד אפשרי הדבר שיבוא ילד יהודי לארץ ישראל… וכאן ידבקו בו חיידקים של שנאה לעצמו… ויטריפו עליו את דעתו עד כדי כך שיראה את הגאולה הסוציאלית בנאצים הפלשתינים, שהצליחו לרכז כאן בארץ את האנטישמיות הזואולוגית של אירופה עם תאוות הפגיון שבמזרח – אל יהא מצפוננו שקט. ברל כצנלסון. דבר 1.05.1936

          • עמית מנדלזון
            18 ביולי 2013 @ 23:13

            אתב בטח שסלח לי שאני לא רואה את עצמי שייך לאותה קבוצה אתנית כמוך, אני אדם ולא רואה עצמי שייך לאף קבוצה, אני מסתכל מאבחן ומביע את דעתי, אין זו אשמתי שנולדתי יהודי ובישראל ואם כבר אירע הדבר אין זו מחובתי לקבל את אותן האמונות. פעם כשביתי היתה קטנה אמרתי לה שאין דבר כזה ערבים רעים, יש יהודים טובים ויהודים רעים ערבים טובים וערבים רעים כולנו בני אדם. ואם אני רואה תכונות שליליות של קבוצה שאתה רואה אותי כחלק ממנה הרי אין פירושו של דבר שזו הקבוצה שלי ובטח לא שאני שונה את עצמי

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן