Skip to content

פייגלין: כניסת יהודים להר הבית נמנעה בעקבות פניית הירדנים

"בכניעתו לדרישת הירדנים לסגור את הר הבית ליהודים, הראה ראש הממשלה כי חרפת הגלותיות עודנה מכוונת את צעדיו וכי אין הוא מסוגל להנהיג את עם ישראל כעם בן חורין", כתב ח"כ פייגלין. ח"כ אלקין: "אין צורך להתאבל משום שנוכל לבנות מחדש את בית המקדש"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ח"כ משה פייגלין מאשים כי המשטרה מנעה הבוקר את כניסתם של מאות יהודים, ובהם סגן שר החוץ זאב אלקין וח"כ שולי מועלם, מלעלות להר הבית. לטענתו, הדבר נעשה בעקבות פנייה מפורשת של המשטר הירדני, שדרש זאת החל מאתמול.

קינות בפתח הר הבית (באדיבות המטה המשותף של תנועות המקדש)
קינות בפתח הר הבית (באדיבות המטה המשותף של תנועות המקדש)

"בכניעתו לדרישת הירדנים לסגור את הר הבית ליהודים, הראה ראש הממשלה כי חרפת הגלותיות עודנה מכוונת את צעדיו וכי אין הוא מסוגל להנהיג את עם ישראל כעם בן חורין", כתב פייגלין בעמוד הפייסבוק שלו. "עבור ראש הממשלה, חורבן הבית ואובדן הריבונות בירושלים – הם מצב פרמננטי שאין צורך לשנותו.

חברי הכנסת אלקין ומועלם עם קצין המשטרה אבי ביטון (צילום: באדיבות המטה המשותף של תנועות המקדש)
חברי הכנסת אלקין ומועלם עם קצין המשטרה אבי ביטון (צילום: באדיבות המטה המשותף של תנועות המקדש)

"הדרך שבה בחר ראש הממשלה להתחמק מאחריות ולהטילה על המשטרה, מבזה ומשפילה את משטרת ישראל", אומר ח"כ פייגלין. "שוב התברר כי לא שיקול ביטחוני מנחה את המשטרה אלא שיקול מדיני. הדרג המדיני מכסה את ערוות הפקרת הריבונות הישראלית בהר בעלה התאנה המשטרתי. משטרת ישראל יכלה לחסום מראש את הפורעים המוסלמים, ולאפשר ליהודים לעלות למקום הקדוש להם ביותר, ביום המשמעותי ביותר. במקום זאת המשטרה קיבלה הוראה להודיע שכביכול יש סכנה ביטחונית ובכך לכסת"ח את החלטת הדרג המדיני".

אתמול קרא סגן שר החוץ זאב אלקין מהליכוד לבטל את מסורת סיבוב השערים סביב הר הבית. אלקין אומר כי אין צורך להתאבל משום שנוכל לבנות מחדש את בית המקדש.

אלקין אמר את הדברים האלה במהלך צעדה של כ-150 פעילי ימין אמש לציון תשעה באב. בצעדה השתתפו גם סגן שר הביטחון דני דנון מהליכוד וסגן שר הדתות אלי בן דהאן מהבית היהודי. סגן שר הדתות גילה שמשרדו מכין תקנות שיאפשרו ליהודים להתפלל בהר הבית, במקום שנהגו להקריב בו קרבנות.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן