Skip to content

יעלון על היחסים עם מצרים: "יש תיאומים ומערכת יחסים קשובה"

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון סייר היום ברפא"ל ואמר כי כל עוד המצרים לוחמים בטרור תוך תיאום עם ישראל וכל עוד אינם מפרים את הסכם השלום - תאפשר להם ישראל להילחם באתגרים שהאיסלמיסיטים מציבים בפניהם בסיני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 ישראל תאפשר למצרים להילחם בטרור בסיני – וברגע שהם יסיימו את הלחימה המצב יחזור לקדמותו. כך אומר שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון. השר יעלון אמר את הדברים הללו בשעה שסייר במפעלי רפא"ל.

השר יעלון בסיור ברפא"ל. "ברגע שהמצרים יסיימו את הלחימה, המצב יחזור לקדמותו". (צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)
השר יעלון בסיור ברפא"ל. "ברגע שהמצרים יסיימו את הלחימה, המצב יחזור לקדמותו". (צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)

"זו תקופה של אי יציבות וכנראה אי היציבות תמשך תקופה ממושכת, אבל מערכת הביטחון המצרית היא מערכת ביטחון שפועלת כדי לייצג את מצרים ומאותגרת כעת בסיני ע"י גורמים איסלמיסיטיים רדיקלים שתוקפים את הצבא המצרי ואת המשטרה המצרית", אמר שר הביטחון. "היו מספר פניות אלינו בתקופה האחרונה, כדי לאפשר למצרים להכניס עוד כוחות לטפל בעניין. כל עוד הם משקיעים את הכוחות הללו בלחימה בטרור, עושים את זה על פי בקשה מאתנו ולא מפרים את הסכם השלום –  אנחנו בהחלט מאפשרים להם להילחם באתגרים שהאיסלמיסיטים מציבים בפניהם בסיני. ברגע שהם יסיימו את הלחימה, כמובן שהמצב יחזור לקדמותו".

השר יעלון סירב לומר האם יש לו קשרים ישירים או עקיפים עם המצרים, אך אמר: "יש קשר בין מערכת הביטחון הישראלית למערכת הביטחון המצרית לאורך זמן ברמות שונות. יש תיאומים ובהחלט יש מערכת יחסים קשובה".

על סוריה אמר השר יעלון: "ביומיים האחרונים מתנהלים ברמת הגולן קרבות בין הצבא הסורי לבין האופוזיציה, חלקם ממש על הגבול, ולכן היו מספר נפילות קרובות לגדר ואף מעבר לגדר לכיוון שטחינו. אנחנו ממשיכים באותה מדיניות שקבענו- ברגע שיש ירי משטח סורי שמסכן אותנו או נכנס לשטחנו ומפר את הריבונות שלנו, אנחנו מזהים את מקור הירי ומשמדים אותו. בסוריה נמשכת מלחמת האזרחים העקובה מדם ואנחנו לא מתערבים במלחמה עצמה. קבענו קווים אדומים לגבי האינטרסים שלנו. אנחנו רגילים לזה זה שקורים שם כל מיני דברים ובסוף מאשימים אותנו".

על המו"מ המדיני עם הפלסטינים: "מזכיר המדינה האמריקני מקיים מאמץ כבר כמה חודשים להביא אותנו ואת הפלסטינים אל השולחן. עד השלב הזה הפלסטינים מסרבים לבוא אלא אם כן נעמוד בתנאים מוקדמים כאלה ואחרים, ואנחנו אומרים בצורה מאוד ברורה- אנחנו מוכנים לשבת בשולחן מיד וללא שום תנאים מקודמים, וגם לדון על הכל ולא להיפגש פעם-פעמיים, אלא להיכנס לדיון לתקופה ארוכה. אך בשלב הזה הפלסטינים לא מוכנים לבוא ללא תנאים מוקדמים, ולכן היוזמה הזאת לא צלחה".

על ביקורו ברפא"ל אמר שר הביטחון: "אין ספק שמעבר לכך שרפאל היא מעבדה, מדובר גם בתעשייה רווחית שמעמידה לרשות האוצר הישראלי דיבידנדים בכל שנה, כולל השנה, ומעסיקה 7,000 איש באופן ישיר ועוד רבים אחרים באופן לא ישיר. בתקופה הזו, בה אנו דנים על התוכנית הרב שנתית של צה"ל בנושא התקציב, אין ספק שהיכולת שלי לקבל החלטות לגבי ירידה בחלק מהפלטפורמות הישנות נובעת מהיכולות האדירות שהתעשייה הזו כאן ברפאל מעמידה לזכות  צה"ל בתחום המודיעין, בתחום החימוש המדויק, בתחום היכולת לעבוד ברשת, ביכולת ההגנה האקטיבית כמו 'כיפת ברזל', ואני כאן כדי להגיד תודה והערכה לכל האנשים העוסקים במלאכה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן