Skip to content

25 פצצות מרגמה מסוריה התפוצצו בשטח ישראל

מרבית הפצצות נפלו באזור המפורז וחלקן בישראל. צה"ל העביר תלונה לאום. צה"ל הודיע כי הוא רואה בכך ירי טועה ולא יגיב. שר הביטחון הגיב בדומה אך הזהיר כי אם יובחן בירי המסכן את תושבי וחיילי ישראל, מקור הירי יושמד. בית החולים בנהרייה קלט עוד פצועים.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

25 פצצות מרגמה נפלו היום (שלישי) בשטח המפורז בגבול סוריה-ישראל משעות הבוקר על רקע העימותים בין המורדים לצבא אסד ליד הכפר הסורי אל-מדרייה, הצמוד למעבר הגבול קונייטרה. הפצצות נפלו בשטחים פתוחים ולא גרמו לנפגעים או לנזק. שר הביטחון משה יעלון אמר היום, כי ישראל שומרת על מדיניותה לפיה ברגע שצה"ל מזהה מקור אש שמסכן את ביטחון אזרחי המדינה או את צה"ל, הוא משמיד את מקור האש.

ההערכה, נכון לעכשיו, שמדובר בירי תועה כתוצאה מהקרבות הכבדים הניטשים בין הצדדים. במהלך שעות הצהריים המאוחרות דעכו חילופי האש. ארבע מהפצצות נחתו והתפוצצו בשטח ישראל ממש, וצה"ל העביר תלונה על כך לכוחות האו"ם באזור הגבול (אונדו"ף). מהמועצה האזורית גולן נמסר כי לתושבים לא ניתנו הנחיות ביטחון חריגות.

פצוע סורי מועבר לטיפול בבית החולים בנהריה (צילום: רוני אלברט)
פצוע סורי מועבר לטיפול בבית החולים בנהריה (צילום: רוני אלברט)

בערב יום ראשון השבוע, התפוצצה פצצת מרגמה בשטח פתוח סמוך לגבול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. מדובר צה"ל נמסר כי מדובר בזליגה של ירי מהלחימה הפנימית בסוריה. גם הערב הודיע צה"ל כי אין בכוונתו להגיב. ביממה האחרונה הובאו שני פצועים סורים לקבלת טיפול רפואי בבית החולים זיו בצפת והיום הועבר לבית החולים לגליל המערבי בנהריה, פצוע סורי במצב קשה והועבר מיד לניתוח עקב פגיעה קשה בחזה.

הפצועה הסורית המטופלת בבית החולים בנהריה (צילום: רוני אלברט)
הפצועה הסורית המטופלת בבית החולים בנהריה (צילום: רוני אלברט)

מבית החולים בנהריה נמסר, כי בית החולים קלט עד כה 24 נפגעים שטופלו במחלקות השונות, חייהם של חלקם ניצלו לאחר שנפצעו אנושות, בעיקר בפלג גופם העליון. בסדרת ניתוחים במחלקת אף אוזן גרון הצליחו הרופאים להשיב לצעיר בן 23 את היכולת לאכול מזון בצורה סדירה. במחלקת כירורגית-ילדים משתפר מצבה של בת ה-13 שנפצעה קשה בראשה, בידיה וברגלה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן