Skip to content

תקרית בגולן: אש נפתחה לעבר כוח צה"ל

כוח צה"ל זיהה שני חמושים במוצב צה"לי נטוש בשטח המפורז באזור תל פארס. במהלך הסריקות נפתחה לעברו אש מהצד הסורי של הגבול והכוח השיב באש. הירי פסק וצה"ל בודק את נסיבות האירוע. ישראל הגישה תלונה לאונדו"ף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המלחמה בסוריה זולגת לישראל. שני חמושים סורים, כנראה מקרב המורדים, חדרו אמש (שלישי) למוצב צה"לי נטוש באזור תל פארס במרכז הגולן. המוצב נמצא בתוך השטח המפורז ואיננו בשימוש תמידי. כוח של הנח"ל בסיור שגרתי זיהה פעילות חשודה ובמהלך הסריקות נורתה לעברו אש ממרחק, כנראה על ידי חיילי צבא אסד. הכוח השיב באש לעבר מקורות הירי וזה פסק. לא נגרם נזק לאיש ולא לרכוש.

גדר הביטחון בגבול סוריה (צילום: דובר צה"ל)
גבול סוריה (צילום: דובר צה"ל)

מתחקיר ראשוני עולה כי שני חמושים נמלטו מירי כבד של הצבא הסורי באזור קונייטרה שנלחם מול המורדים ונכנסו למוצב החודר באזור המפורז. מדובר בקטע מפורז ברוחב של כ-25 מטרים בין קו הגבול לגדר המערכת. צריך לזכור כי ביממה האחרונה ניהלו כוחותיו של צבא אסד קרב בלימה, שכלל שימוש בארטילריה כבדה ובטנקים, במקומות שבהם אסור לצבא לפעול בכלים כבדים לפי הסכם הפסקת האש בין ישראל לסוריה.

כוח סיור של גדוד הנח"ל ביצע סריקה על מנת לאתר את החשודים וכשיצא החוצה נפתחה לעברו אש. ההערכה בצה"ל היא כי מדובר באש שנפתחה מכוח צבא סורי שפיטרל באזור, זיהה את כוח הסיור וחשב כי מדובר במורדים. כאשר החיילים הסורים הבינו שמדובר בכוח צה"ל, פסקה האש. בעקבות התקרית הוקפצו לאזור כוחות נוספים והוזנקו מטוסי קרב ושני מסוקי קרב. כאשר הובהר כי זו אזעקת שווא, חזר צה"ל לשגרה. זהות שני החשודים שחדרו למוצב ויצאו טרם ידועה. בצה"ל ממשיכים לחקור הבוקר את התקרית.

מוקדם יותר אתמול, החל בשעות הבוקר המוקדמות, נפלו 25 פצצות מרגמה בשטח ישראל, מרביתן באזור הכפר הסורי אל-מדרייה, הצמוד למעבר הגבול בקונייטרה. שבע מהן נפלו בשטח ישראל, מערבית לגדר המערכת וסמוך לה. השאר נפלו בשטח המפורז. כל הפצצות  נפלו בשטחים פתוחים ולא גרמו לנפגעים או לנזק. צה"ל הודיע כי לא יגיב  לירי הפצמ"רים וישראל הסתפקה בהעברת תלונה בגין הירי לכוחות שמירת השלום של האו"ם (אונדו"ף) באזור הגבול.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן