Skip to content

האו"ם: משבר הפליטים בסוריה הוא החמור ביותר מאז רואנדה

כ-6,000 בני אדם בממוצע נמלטים מבתיהם מדי יום בשנת 2013, השיעור הגבוה ביותר מאז רצח העם ברואנדה ב-1994
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
סוריה, 5,000 הרוגים ו 6,000 פליטים מדי חודש
סוריה, 5,000 הרוגים ו 6,000 פליטים מדי חודש

נציב סוכנות הפליטים של האו"ם, אנטוניו גוטיירס, אמר במועצת הביטחון של האו"ם, כי משבר הפליטים בסוריה הוא החמור ביותר מאז רצח העם ברואנדה. הוא הוסיף כי מדי חודש נהרגים במדינה כ-5,000 בני אדם. ואלרי איימוס, תת המזכיר הכללי של האו"ם לעניינים הומניטריים ומתאמת סיוע חירום, אמרה ש-6.8 מיליון סורים זקוקים לעזרה דחופה.

בסוריה מתחולל מאבק לחיים ולמוות בין כוחות הנאמנים לנשיא אסד לערב רב של יחידות מורדים, שעלה כבר בחיי קרוב למאה אלף בני אדם. מועצת הביטחון של האו"ם נמצאת במבוי סתום בנוגע לסכסוך מיומו הראשון, מאחר שרוסיה וסין אינן מאפשרות לנקוט צעדים נגד אסד ומשטרו.

לדברי גוטיירס, שני שלישים מ-1.8 מיליון פליטים סורים רשומים נמלטו מסוריה מאז ראשית שנה זאת, 6,000 בני אדם בממוצע ליום. "לא ראינו זרימת פליטים כזאת מסלימה בקצב מפחיד כל כך מאז רצח העם ברואנדה לפני עשרים שנה כמעט", הוא אמר במועצת הביטחון.

הוא הוסיף ואמר שהשפעת משבר הפליטים על מדינות שכנות לסוריה היא "הרסנית" אך קבלתם במדינות כלבנון, ירדן ועיראק "מצילה מאות אלפי חיי בני אדם". לדבריו "הסכנה שהעימות בסוריה יצית את האזור כולו, אינה אזהרה ריקה מתוכן".

סגן מזכיר האו"ם לענייני זכויות האדם, איוון סימונוביץ', אמר בישיבה, שכחמשת אלפים בני אדם נהרגים בסוריה מדי חודש במהלך "הידרדרות חמורה בעימות". לדבריו, "הכלל בסוריה היום הוא הפרות קשות של זכויות אדם, פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות".

ואלרי איימוס אמרה ש-3.1 מיליארד דולרים נחוצים לספק עזרה בסוריה ובסביבתה עד סוף השנה. היא האשימה את שני הצדדים למלחמה בהזנחה שיטתית של מחויבותם להגן על אזרחים. "לא רק בחורבן מדינה אנו צופים אלא גם בחורבן עמה".

שגריר סוריה לאו"ם, בשאר ג'עפרי, אמר שממשלתו עושה "כל שביכולתה… לטפל בצרכים ההומניטריים והבסיסיים של אזרחיה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן