Skip to content

ספינה צפון-קוריאנית הבריחה חלקי טילים בתוך שקי סוכר

הספינה נעצרה בתעלת פנמה לאחר שהגיעה לשם מנמל בקובה. כשעלו שוטרים לקיים עליה חיפש, התפרעו אנשי צוותה והפריעו למחפשים. השיא: רב החובל ניסה להתאבד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
לא נרשה הברחת נשק. נשיא פנמה, ריקרדו מרטינלי (ויקימדיה).

נשיא פנמה,ריקרדו מרטינלי, הודיע היום כי קברניטה של ספינה צפון קוריאנית ניסה להתאבד לאחר ששלטונות פנמה עצרו את הספינה, "צ'ונג צ'ון גאנג", שעה שנכנסה לתעלת פנמה. הסוכנים הביאו את הספינה לנמל האטלנטי מנזאנילו, עלו על סיפונה, ערכו בה חיפוש וגילו פריטים החשודים כחלקים ממערך הטילים של המדינה האסיאנית המסוגרת.

מרטינלי סיפר כי מי שהתמקד בחשדות נגד הספינה היו דווקא אנשי כוחות המלחמה בסמים של ארצו. לפיכך, הוחלט להעבירה לעגינה במל ולקיים על סיפונה חיפוש. צוות הספינה שעוכבה מנה כשלושים וחמישה איש, והללו החלו להתפרע כאשר התברר להם שמשטרת פנמה עולה על הספינה. השוטרים לא מצאו סמים בספינה. אבל הפתעתם הייתה גדולה יותר כשגילו בתוך שקי סוכר מה שנראה כלא פחות מחלקים שנועדו להרכבה בטילים.

"העולם חייב להבין את זה", אמר מרטינלי בראיון לרדיו פנמה, "לא נאפשר העברת כלי נשק מוסתרים דרך תעלת פנמה. חשדנו שעל הספינה הזו, שהגיעה מקובה וביקשה להפליג לצפון קוריאה, יש מטען של סמים, ובשל כך היא נלקחה לנמל בחוף האטלנטי של המדינה ונערך עליה חיפוש. כשהתחלנו לפרוק את שקי הסוכר שהיו במכליות שעל הספינה חשפנו מה שנראה כמו ציוד מתוחכם לטילים, מה שאסור על פי החוק כאן". לדבריו, צוות הספינה ניסה להפריע לכוחות המשטרה לקיים בה את החיפוש, ואנשיו וכן הספינה עצמה מוחזקים עתה במעצר.

מרטינלי אף גילה כי בעת עריכת החיפוש נשיא רב החובל של ה"צ'אנג צ'ון גאנג" לשים קץ לחייו. דוברו של מרטינלי, לואיס אדוארדו קמאצ'ו, הוסיף כי בדיקת הספינה עשויה להימשך כשבוע ימים.

קובה, כמוה כצפון קוריאה, גם היא דיקטטורה קומוניסטית המרשה את קיומה של מפלגה אחת בלבד בתחומיה. המשטר בהאוואנה, בהנהגת ראול קסטרו, נחשב לאחד המעטים שנותרו בעולם שעדיין מקיימים יחסים טובים עם פיונגיאנג.

צפון קוריאה עצמה קיימה בפברואר ניסוי שלישי בשיגור טילים המסוגלים לשאת ראש נפץ גרעיני, ואף איימה לתקוף ישירות את ארצות הברית. האיומים הושמעו בשפה בוטה אפילו במונחים המלחמתיים המקובלים בפיונגיאנג, אבל לבסוף לא הובילו לכדי עימות כולל. חודשיים קודם לכן, בדצמבר 2012, עלה בידי צפון קוריאה לבצע ניסוי שיגור של רקטה בעלת שלושה שלבים. בפיונגיאנג טענו אז כי מדובר בשיגור למטרות מחקר מדעי, אבל הגירסה הזו התקבלה באי-אמון, והניסוי ספג גינויים מכל רחבי תבל. במערב עדיין לא יודעים אם לצפון קוריאה יש את הידע הנדרש לבניית ראש נפץ גרעיני.

ארגון האומות המאוחדות הטיל סנקציות קשות על צפון קוריאה. הסנקציות אוסרות, בין השאר, על העברת נשק מכל סוג לידי המדינה. בשנים האחרונות נערכו חיפושים על גבי ספינות שונות של הצפון, בחשד שהן מעבירות כלי נשק שונים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן