Skip to content

עם הסמארטפון בדרכים

הסמארטפון הפך לידידו הטוב ביותר של המטייל: ביפו הוא משמש כמורה דרך, והוא אף עשוי לספק הכנסה של 20,000 שקל למי שיזכה בתחרות של בזק ה-"Wifi Traveler". ואילו מכשיר לווייני מיוחד מאפשר חילוץ והצלה מכל מקום בעולם גם ללא קשר לרשת הטלפון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שירות ללא תשלום לטלפונים החכמים, באמצעותם ניתן לטייל במוקדי התיירות ביפו, בליווי הסברים קוליים, קטעי וידאו ושירות GPS, הושק בימים אלה ביפו.

כחלק מהפרויקט שיזמה עיריית תל אביב באמצעות המישלמה ליפו, הוצבו על גבי עמודי תאורה כ-70 שלטי הכוונה הפרושים ביפו. השלטים כוללים מידע אודות מוקדי התיירות הקרובים, וכן קוד Q.R ( ברקוד) הניתן לסרוק בכל פלאפון חכם, ובאמצעותו ניתן לקבל חמישה מסלולים טיולים בעיר: יפו העתיקה טיול משפחות, יפו העתיקה, מסלול היציאה מהחומות, מסלול עג'מי ומסלול המושבה האמריקאית.

בכל מסלול ישנו הסבר קולי אודות כל מוקדי התיירות הכלולים בו, וכן קטעי וידאו הכוללים מידע היסטורי ותמונות. בין האתרים ניתן למצוא את מדרון יפו, נמל יפו, בית הסראייה, הסביל המשושה, כיכר השעון ועוד.

הסביל - מתקן מים ציבורי ששוחזר. הסביל ממוקם בלב הרחוב ושוחזר על ידי האדריכל אייל זיו בהשראת שני סבילים מעכו ומאיסטנבול ולפי ציור היסטורי של הסביל המקורי. כיפת הסביל עשויה מנחושת, בעלת עיטורים מעץ
הסביל - מתקן מים ציבורי ששוחזר. הסביל ממוקם בלב הרחוב ושוחזר על ידי האדריכל אייל זיו בהשראת שני סבילים מעכו ומאיסטנבול ולפי ציור היסטורי של הסביל המקורי. כיפת הסביל עשויה מנחושת, בעלת עיטורים מעץ

שירות ה-GPS, מאפשר טיול בין האתרים ללא מפות וללא טעויות. השירות ניתן בעברית ובאנגלית, ובקרוב יושק גם בערבית וברוסית. נוסף לאפליקציה, יוחלקו במרכזי השירות והתיירות העירוניים, מפות וחוברות הדרכה מודפסות.

לדברי עמי כץ, מנכ"ל המישלמה ליפו, השירות החדש מאפשר לכל אדם להכיר את פניני התרבות החבויים ברחובות המסקרנים של יפו. "כעיר בעלת היסטוריה רבת שנים, מצאנו לנכון להנגיש למטיילים את כל המידע בדרך הנוחה והחדשנית ביותר. אני מזמין את כל המטיילים לבוא וליהנות מיפו, שעוברת בשנים האחרונות מתיחת פנים ושדרוג עירוני, וזאת לצד שימור המוקדים ההיסטוריים, שמעניקים ליפו את יופייה וייחודה."

במהלך העשור האחרון השקיעה עיריית תל אביב יפו למעלה ממיליארד שקלים בשיקום, פיתוח וטיפוח המרחב הציבורי ביפו, כולל חידוש תשתיות ביוב ומים, שיפוץ רחובות, גינון, ריצוף והסדרת שבילים ונתיבי אופניים, הצבת ספסלים, פרגולות, מתקני משחקים ותאורה.

שיפוץ ושדרוג אתרים תיירותיים

בין הפרויקטים הבולטים בשנה החולפת, שופץ רחוב רוסלאן, המשלים רצף פיתוח תיירותי בין כיכר השעון לרציף העלייה השנייה וכלל שחזור המונומנט ההיסטורי – הסביל (מתקן מים ציבורי). קדמו לפרויקט שיפוץ שוק הפשפשים, רחוב רזיאל, כיכר השעון, בית הסראייה, רחוב עולי ציון ובימים אלה מסתיים שיקום רחוב יהודה מרגוזה.

מדרון יפו – הפארק החופי בשטח של 200 דונם מנמל יפו בצפון ועד לחוף גבעת עליה בדרום. הפרויקט כלל פינוי של יותר ממיליון טון של פסולת בניין, והפיכת הר פסולת הבניין לפארק ציבורי יוצא דופן, תוך שיתוף הציבור בחשיבה ובתכנון מאפייני הפארק עבור תושבי יפו וכלל המבקרים בעיר.

נמל יפו – עיריית תל אביב- יפו רכשה את הנמל מהמדינה, כל מנת לשמר את המרחב הציבורי הפתוח ואת נמל הדייגים הייחודי והאותנטי הפועל בו. לפני כשנה הושלם בהצלחה שיקום ושימור "האנגר 1" ובמקביל, הושלם חידוש ושיקום התשתיות במרחב הציבורי. כיום מהווה הנמל אטרקציה תיירותית תרבותית וקולינרית.

רחוב יהודה הימית – מהווה ציר הכניסה והיציאה לנמל יפו. השיקום כלל שדרוג תשתיות מלאות, סלילת שבילי אופניים המקשרים מהנמל מזרחה, כולל פארק המדרון ובחזרה, ויצירת ציר מרכזי לנמל יפו. הפיתוח כלל גם את הסדרת המדרכות והחניות.

ניסן נתיב – בספטמבר האחרון החלה עיריית תל-אביב-יפו את עבודות השיקום והבינוי של הבניין העירוני ברחוב נועם 5 ביפו, במסגרת הפיכתו לבית הספר לאמנויות הבמה של עמותת "ניסן נתיב". במהלך הפרויקט תיבנה קומה נוספת בבניין, וייבנו אולם מופעים וחדרי סטודיו לחזרות ושיעורים. העלות הכוללת של הפרויקט הינה 21 מיליון בשיתוף משרד התרבות ותורמים נוספים

עבודה של פעם בחיים

בן סאות'הול – שזכה בפרויקט האוסטרלי "העבודה הטובה בעולם" שנערכה בשנת 2009, לבוש לשנרקל
בן סאות'הול – שזכה בפרויקט האוסטרלי "העבודה הטובה בעולם" שנערכה בשנת 2009, לבוש לשנרקל

הסמאטרפון הוא גם המכשיר שיסדר לאדם הנכון הכנסה של 20.000 שקלים.

חברת בזק יוצאת במבצע, שבו היא מציעה את הג'וב המושלם – Wifi Traveler" של בזק", המשלב עבודה של פעם בחיים, תנאים ושכר חלומיים. המועמד שיזכה בתפקיד הנכסף, ידלג במשך חודש שלם בין ערים נחשקות ברחבי העולם, ביניהן רומא, בודפשט, אמסטרדם, בנגקוק, מקסיקו ופריז.

משימתו של ה-Wifi Traveler" היא לצלם, לתעד ולסקר את חוויותיו מהאירועים והמקומות בהם עבר ולשתפם ברשת, באמצעות טכנולוגיות האינטרנט המתקדמות של בזק – Bezeq Free Wifi ו-Bphone המוצעות ללקוחות בזק ללא עלות.

המועמד שיתקבל לתפקיד, יקבל עבורו 20,000 שקל.

בן סאות'הול – שזכה בפרויקט האוסטרלי "העבודה הטובה בעולם" שנערכה בשנת 2009 – יוביל את המהלך של בזק בתפקיד ה"מנטור", במסגרתו יחלוק מחוויותיו ויציע למועמדים עצות וטיפים ולאחר מכן אף ישמש כשופט בחבר השופטים.

ה-"Wifi Traveler" ולקוחות בזק שהצטרפו למיזם Bezeq free wifi, רשת האינטרנט החברתי הציבורי, יוכלו לשתף את חוויותיהם מהעולם על גבי הרשת באמצעות חיבור WiFi חינמי לאינטרנט ברחבי העולם. בנוסף, שירות Bphone של בזק מאפשר ללקוחותיה לדבר מכל מקום בעולם בסמארטפון בעלות של שיחה מקומית (תעריף בזק). תהליך איתור המועמדים יחל באמצעות פרסום מודעות במדורי הדרושים בעיתונות הארצית, לפיהן יתבקשו המועמדים לשלוח קורות חיים ולספר על עצמם, על ידי מענה לשאלון קצר באתר ייעודי – http://bezeqwifi.hostrick.co.il/.

בעלי סיכויים גבוהים להתקבל לתפקיד יהיו אנשים שאוהבים לטייל בעולם לבלות ולחוות חוויות, שאוהבים לשתף ולדבר, אנשים חברותיים עם פלפל וכושר שכנוע, אנשים עם ניסיון של שנה לפחות בגלישה באינטרנט, אנשים עם מעל 100 חברים בפייסבוק ועוד. לאחר ההרשמה הראשונית ידורגו המועמדים על ידי גולשים משפיעים וצוות שופטים, כאשר בכל יום, עשרת המועמדים המובילים יעלו לשלב הבא.

בשלב המיונים האחרון יוכלו 100 המשתתפים שנבחרו לשלוח לאתר המבצע סרטוני וידאו שלהם, בהם ינסו לשכנע מדוע הם ראויים להתקבל לתפקיד ולצרף את המלצות חבריהם. הסרטונים גם הם ידורגו על ידי גולשים משפיעים וצוות השופטים לפי הקריטריונים הבאים – השקעה, יצירתיות, כושר ביטוי בכתב ובעל פה, ייחודיות, כריזמה ונוכחות המועמד, ממד ההשפעה החברתית ברשת ועוד.

צריכים חילוץ?

מכשיר in reach, מאפשר לשלוח הודעות טקסט בסיסיות, הודעות מצוקה למוקד והודעות מיקום לצפייה על ידי משפחה וחברים
מכשיר in reach, מאפשר לשלוח הודעות טקסט בסיסיות, הודעות מצוקה למוקד והודעות מיקום לצפייה על ידי משפחה וחברים

לטייל במקומות אקזוטיים בעולם זו חוויה מיוחדת, אבל עלולה גם להיות מסוכנת מאוד, אם נקלענו לצרה ואין מי שיבוא לעזרה. חברת מגנוס איתור וחילוץ בינלאומי, שבראשה עומד המחלץ הידוע חיליק מגנוס, משיק בימים אלו את המכשיר הראשון בעולם המאפשר תקשורת דו כיוונית באמצעות לוויינים בכל מקום בעולם.

המכשיר מאפשר לשלוח הודעות טקסט בסיסיות, הודעות מצוקה למוקד והודעות מיקום לצפייה על ידי משפחה וחברים. כמו כן באמצעות Bluetooth ואפליקציה, ניתן לחבר אותו לטלפון החכם ואז לשלוח ולקבל הודעות טקסט.

במקרה של מצוקה, המכשיר מספק תקשורת עם מוקד חירום המאפשר לכוחות החילוץ וההצלה להגיע למטייל או להדריך אותו במהירות. במידה ומדובר בחיים או מוות, קיימת ניצרה מיוחדת לשליחת אות מצוקה.

המכשיר עשוי להוות פתרון למטיילים הצעירים (ולהוריהם), היוצאים לטיול הגדול לאחר הצבא, וגם לנוסעים ליעדים אקזוטיים עם פוטנציאל לרעידות אדמה ופגעי טבע. המכשיר מאפשר להרגיע את בני המשפחה באמצעות SMS קצר או מייל המיידע אותם על מצבם ומיקומם בעולם, בלחיצת כפתור, ומאפשר תקשורת רציפה מכל מקום בעולם ללא קשר לרשת הטלפון. כמו כן מגנוס מספקת סים כארד בינלאומי בעל יכולות איכון, כחלק מהשירות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן