Skip to content

איזה מין סקנדל בבית הלבן

דרמת המתח המצליחה "סקנדל" חוזרת לעונה שניה ("הוט") עם הכוכבת השחורה קרי וושינגטון, שמנסה לשים סוף לרומן שלה (בסדרה) עם נשיא ארה"ב. זה מסביר, אולי למה ביל קלינטון כל כך אוהב את הסדרה. נגה גור-אריה נותנת הצצה לעונה החדשה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"סקנדל" ("Scandal"), דרמת המתח של רשת "ABC", חזרה לעונה שנייה בישראל, ומשודרת בימי שלישי ב- HOT3. סדרת המתח הפוליטית נוצרה על-ידי שונדה ריימס ("האנטומיה של גריי"), בשיתוף פעולה עם היועצת התקשורתית ג'ודי סמית, שעבדה בעבר עם הנשיא לשעבר ג'ורג' וו. בוש ומוניקה לווינסקי.

10.7 מיליון איש צפו בממוצע בעונתה החדשה של הסדרה, שהסתיימה בארצות-הברית בחודש מאי. נתונים אלה מיצבו אותה כאחת מהדרמות הנצפות ביותר בטלוויזיה, והכניסה אותה לרשימת 50 הסדרות המצליחות ביותר, נתונים שהביאו לחידושה לעונה נוספת ושלישית.

מצליחה לסדר את החיים של כולם, אך לא את שלה. וושינגטון

מעבר לכך, "סקנדל" היא הסדרה המדוברת ביותר של רשת "ABC" ברשתות החברתיות, עם לא פחות מ-4.3 ציוצים העונה. ביל קלינטון ואופרה ווינפרי כבר הודו שהם נמנים עם מעריציה הרבים של הסדרה, ואפילו פורסם לאחרונה שכמרים ברחבי ארצות-הברית מאזכרים את "סקנדל" בדרשותיהם. את הסדרה מובילה השחקנית קרי וושינגטון, שהפכה בשנה האחרונה לאחת השחקניות המדוברות בהוליווד, ואף זכתה להיות האישה השחורה הראשונה להוביל דרמה ברשת אמריקנית, מזה ארבעה עשורים.

למי שפספס, הנה תקציר: "סקנדל" מתארת את קורותיה של עורכת-הדין אוליביה פופ (וושינגטון), המקדישה את חייה להגנה על תדמיתה הציבורית של האליטה האמריקנית ושמירה על סודותיה. אוליביה רבת ההשפעה, עד לאחרונה ראש מערך התקשורת של הבית הלבן ושל נשיא ארצות-הברית, פרשה מהבית הלבן כדי לפתוח חברה משלה לניהול משברים בוושינגטון. היא מקווה לפתוח פרק חדש בחייה, מקצועית ואישית, אך נדמה שהיא לא מסוגלת להתנתק מעברה.

הצוות של פופ מורכב מאנשים מסתוריים בעצמם. כאלה שאספה בפינצטה ואימנה לעבודה עיוורת בשם הצדק, גם על חשבון עבירה או שתיים על החוק. בכל פרק מקבל צוות הפעולה של אוליביה מקרה חדש של בכיר זה או אחר במערכת הפוליטית, שפונה אליהם לעזרה חשאית ויסודית. בעוד שאוליביה והצוות שלה נלחמים למען המוניטין של לקוחותיהם, נשיא ארצות-הברית ואנשיו לעולם לא נעלמים מעיניה. באופן מנוגד לארשת המקצועית, הישירה והקשוחה אותה עוטה אוליביה עם כניסתה למשרד בבוקר, בערבים היא מתגלה כאישה שברירית, שמצליחה לסדר את החיים של כולם, אך לא את שלה.

העונה השנייה נפתחה בהבטחה של אוליביה לשים סוף לרומן שלה עם נשיא ארצות-הברית, אך נראה כי פופ הבלתי חדירה בחייה המקצועיים, מתקשה לשמור על הנחישות של המשרד בחיים הפרטיים. בינתיים, אשתו של הנשיא מתגלה כפחות תמימה משחשבנו, והיא, יחד עם גורמים נוספים, מנסים להשפיע על החלטותיו המדיניות ליציאה למלחמה בסודן. בעוד הנשיא מנסה שלא ליפול למלכודות פוליטיות, אוליביה מנסה להגן על סודותיה בכל מחיר, אך דייוויד, עוזר התובע של המדינה, נחוש בדעתו לחבר את הנקודות. נשמע קצת כמו כל סדרת עורכי דין שראינו בעבר, אבל למרות קווי דמיון מסוימים, בעיקר עם "דמג'ס" (סדרת עורכי הדין המדוברת וזוכת הפרסים, האחרונה לסובב את ראשי המבקרים והקהל), "סקנדל" היא משהו אחר.

העונה הראשונה, שהכילה שבעה פרקים בלבד, התאפיינה בקצב מהיר במיוחד, תופעה מאד נדירה בנוף הטלוויזיוני. בעוד "סדרות איכות" מתאפיינות בקצב איטי ומתון, "סקנדל" הצליחה להפתיע בדרמה לא פוסקת, כאשר בכל פרק מחדש הצופה "נזרק" לעלילה, ונדרש להשלים לא מעט פרטים באופן עצמאי. כל זה תוך שמירה על רמה גבוהה של משחק, צילום, עריכה ותסריט. העונה השנייה כבר קיבלה לא פחות מ-22 פרקים, אך עד כה, נראה כי האוטוסטרדה ושמה "סקנדל" ממשיכה לטוס במהירות, ולהשאיר עננת אבק למתחרותיה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן