Skip to content

דובר צה"ל: לא הייתה חדירת מחבלים אמש ולא ירי פתאומי

תחקיר צה"ל מעלה כי כוח הנח"ל זיהה אמש גנבי מתכות שחצו את הגבול לישראל. ניתן אישור לכוח לפתוח באש ואז נורתה אש חזרה מהצד הסורי. צה"ל השיב באש והתקרית הסתיימה. על התקשורת: "חבל לי שהצורך בדיווח המיידי מכניס הרבה לחץ וחוסר דיוקים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי,  סייר היום (רביעי) ברמת הגולן בסיור בשטח עם מפקדים בגבול הצפוני, לאחר עם תום התחקירים שערך צה"ל על התקרית אמש. באירוע אתמול זוהו שתי דמויות שחדרו למוצב חודר, המצוי בתוך השטח המפורז בין גדר המערכת לקו הגבול עליו התייצבה ישראל ב-1973.

בסיום הסיור פרסם הדובר את מסקנות התחקיר לאשורן: "אני חש צורך לעשות סדר בפרסומים המטעים על כל המתרחש בגבול עם סוריה החל מליל אמש. להלן מה שאירע בפועל – גנבי מתכות חוצים למוצב מזרחית לגדר המערכת מהשטח הסורי. תצפית מזהה, ניתן אישור לפתוח באש לכיוונם על מנת להרתיעם ולהשיבם כלעומת שבאו. זה מה שאכן קורה, אך מהצד הסורי מגיבים באש לעבר כוחותינו. אנחנו כמובן משיבים באש והאירוע, שמנוהל על ידי המפקדים מלפנים, מגיע לסופו".

תא"ל מרדכי מסייר בגזרת האירוע (צילום: דו"צ)
תא"ל מרדכי מסייר בגזרת האירוע (צילום: דו"צ)

דובר צה"ל שלל לחלוטין את כל הדיווחים לפיהם הייתה חדירת חשודים למוצב וכותב על כך: "לא חדירת מחבלים, לא למוצב מאויש, לא ירי משטח ישראל לעבר כוח צה״ל". לגבי ירי הפצמ"רים לשטח ישראל וסיום הקמת מכשול הגדר בגבול הצפוי בשבוע הבא הוא מציין כי "מלחמת האזרחים המדממת בסוריה זולגת לגבול רמת הגולן זה זמן מה ועד כה, בעצימות נמוכה. כוחות צה״ל ערוכים באופן הדוק ועסוקים בשיפור המכשול, האיסוף והמודיעין, תרגול הכוחות והכנת התכניות לרגע בו המצב בשטח ישתנה.
זהו אתגר יומיומי בשמירת גבולות המדינה וביטחון תושביה".

מרדכי לא חוסך את שבטו מהתקשורת ומסיים באומרו: "חבל לי שהצורך בדיווח המיידי מכניס הרבה לחץ וחוסר דיוקים לתמונה המורכבת ממילא".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן