Skip to content

ברננקי מרגיע את השווקים

הוא ציין כי רכישות האג"ח ימשכו בקצב הנוכחי עד שלא יחול שיפור משמעותי יותר בכלכלה האמריקנית. המדדים בוול סטריט סגרו אמש בעליות שערים קלות. אצלנו ה"יובש" נמשך. מחזורי המסחר הנמוכים נמשכים למרות שימי המסחר יתארכו בשבועות האחרונים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זירה מקומית
אצלנו ה"יובש" נמשך. מחזורי המסחר הנמוכים נמשכים למרות שימי המסחר יתארכו בשבועות האחרונים. מדד ת"א 25 חצה שוב את רף ה-1220 הנקודות בדרך לאזור 1240 הנקודות. הנעילה החיובית בוול סטריט אמורה לתמוך בשוק המקומי.

זירה מקומית
בזירת המט"ח, התחזקותו של השקל נבלמה מעט אמש בסמוך לאזור 3.56. בנק ישראל עדיין לא ממהר להתערב בכל מה שקשור לשוק המט"ח. יתכן כי הבנק יעדיף להתערב אם וכאשר אזור ה-3.55 ישבר. הספקולנטים מצדם ממשיכים לנצל את העובדה שהנגיד הנכנס אינו ממהר ללחוץ על ההדק כפי שפישר היה נוהג לעשות על מנת לשמור על יציבות בשער החליפין. אנו מעריכים כי הלחץ על הנגיד הנכנס ילך ויגבר בימים הקרובים אם התחזקותו של השקל לא תיפסק. למרות הלחץ שיופעל על הנגיד החדש, קשה לדעת כיצד הוא יגיב ומה תהייה תגובתו. בינתיים הדולר מתחזק בעולם כך שהלחץ אמור לרדת מעט בשלב זה.

זירה בינלאומית

יו"ר הפד' מרגיע את השווקים אחרי נאומו המרגיע. במהלך עדותו החצי שנתית ציין ברננקי, כי רכישות האג"ח ימשכו בקצב הנוכחי עד שלא יחול שיפור משמעותי יותר בכלכלה האמריקנית. יו"ר הפד' הצהיר כי אין תאריך מסוים שבו הרכישות יפסקו או יצומצמו. שיפור משמעותי בסטור התעסוקה עשוי לעודד צמצום הרכישות במהלך הרבעון האחרון של השנה ואת הפסקת הרכישות במהלך השנה הבאה.

ספר הבז'

מפרסום ספר הבז' מתברר, כי ההתאוששות ברוב המחוזות ממשיכה להיות צנועה עד איטית. הייצור וענף הבנייה בלטו לחיוב ברוב המחוזות.

היום לא צפויים להתפרסם נתוני מקרו משמעותיים. עדותו של ברננקי מול הסנאט תימשך גם היום. בהעדר נתוני מקרו יהיה מעניין לראות האם המדדים המובילים יצליחו לסיים את השבוע מעל השיאים ההיסטוריים האחרונים.

מחיר הנפט גדל

בזירת הסחורות הנפט ממשיך לתפוס כותרות בימים האחרונים. הנפט נסחר בסמוך לאזור ה-106 דולר לחבית ונראה, כי המהלך הגדול הבא עומד בפתח. פריצה מעל 107 תוביל להמשך הזינוק אל עבר 110 דולר. העלייה הקיצונית במחיר הנפט מתחילה להיות כאב ראש לא קטן עבור מנהיגי המדינות המתועשות בעולם היות והאינפלציה מתחילה להרים ראש כתוצאה מכך. בפגישת ה-G20, שתיערך בסוף השבוע הקרוב ידונו על כך וינסו למצוא פתרון להורדת המחירים.

הכותב הוא ראש מחלקת מחקר ב-A TADE

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן