Skip to content

נחתמו תקנות מפורטות להנגשת שירותי בריאות

התקנות כוללות, בין היתר, הוראות בדבר חובת ביצוע נגישות, אופן ביצוע התאמות נגישות בשירותי הבריאות, אחזקתן והתאמות נגישות למקום קיים. למשל, חניות, שילוט, דרכים נגישות למוסד בריאות ובתוכו והתגברות על הפרשי גובה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר האוצר יאיר לפיד ושרת הבריאות יעל גרמן חתמו על תקנות להנגשת מקומות המספקים שירותי בריאות לאנשים עם מוגבלויות שונות. נוסח התקנות קובע ומפרט את מידת הנגישות הנדרשת משירותי הבריאות. התקנות נכתבו לאחר התייעצות עם הגורמים המספקים את שירותי הבריאות ועם הגורמים המייצגים את האוכלוסיות השונות של אנשים עם מוגבלויות. 

(מקור צילום: כרזה של עמותת נגישות לישראל)
(מקור צילום: כרזה של עמותת נגישות לישראל)

התקנות כוללות, בין היתר, הוראות בדבר חובת ביצוע נגישות, אופן ביצוע התאמות נגישות בשירותי הבריאות, אחזקתן והתאמות נגישות למקום קיים. למשל, חניות, דרכים נגישות למוסד בריאות ובתוכו, התגברות על הפרשי גובה, אמצעים לאיתור, אזהרה והכוונה, מתקני תברואה נגישים, יחידות אשפוז מיוחדות, שילוט, אקוסטיקה ועוד. 

אחת הדרכים ליצירת שוויון בבריאות היא על-ידי צמצום פערים ומתן אפשרות לנגישות וזמינות לשירותי הבריאות. כיום נערכת פעילות רבה להיערכות ליישום החוק במשרד הבריאות וביחידות הסמך, לרבות בתי-חולים, קופות החולים וכל השירותים הניתנים מתוקף חוק ביטוח בריאות ממלכתי.

ח"כ קארין אלהרר, שכיהנה בעבר כחברת הוועדה המייעצת לנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות וכמנהלת הקליניקה לזכויות אנשים עם מוגבלויות בבר אילן, בירכה על החתימה על תקנות: "נגישות היא הדלת של אנשים עם מוגבלויות לניהול חיים נורמטיביים ולשילובם בחברה. מדובר במהלך חשוב מאין כמוהו שיאפשר לאנשים עם מוגבלויות לממש את זכויותיהם הבסיסיות כאזרחי מדינת ישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן