Skip to content

הנשיא קרא לסטודמאייר להצטרף לנבחרת ישראל בכדורסל

סטודמאייר, מבולטי שחקני ה-NBA , הנמצא בשלבי גיור מתקדמים, השחקן הגיע ארצה לרגל אירועי המכבייה כחלק מסגל נבחרת קנדה, וביקש להיפגש עם הנשיא ולהציג בפניו את הפרויקט החינוכי אותו החל לקדם בישראל - לימוד מדעים באמצעות הספורט בפריפריה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה שמעון פרס, אירח הבוקר במשכנו  את כוכב ה-NBA  שחקן קבוצת ה"ניו-יורק ניקס"- אמארה סטודמאייר.

אמארה סטודמאייר וידיד. צילום: מארק ניימן/לע"מ)
אמארה סטודמאייר וידיד (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

סטודמאייר, מהבולטים בקרב שחקני ה-NBA, הגיע לישראל לרגל אירועי המכבייה כחלק מסגל נבחרת קנדה, וביקש להיפגש עם הנשיא ולהציג בפניו את הפרויקט החינוכי אותו החל לקדם בישראל – לימוד מדעים באמצעות הספורט בפריפריה.

הנשיא פרס שהתרשם מגובהו (2.08 מטר) של השחקן, פתח את הפגישה וביקש בהלצה מסטודמאייר להצטלם "גב אל גב" ולבדוק מי יותר גבוה. לאחר מכן פנה הנשיא לסטודמאיר ואמר: "זהו כבוד גדול לארח אותך בישראל. מאחר והשגת כבר כל כך הרבה בכל מקום אליו הגעת- עכשיו אני קורא לך להצטרף לנבחרת ישראל בכדורסל ולהיות חלק בלתי נפרד ממדינתנו. בשם העם בישראל ובעיקר בשם הנוער בישראל אני שמח מאוד לארח אותך כאן היום, עצם נוכחותך גורמת להם לאושר ואין דבר טוב יותר מאשר ילדים מאושרים. הינך איש מיוחד במינו לא רק בגלל כשרונך בכדורסל אלא בגלל אישיותך. כל כך הרבה ילדים בכל רחבי העולם רואים את ליגת ה- NBA כחלום רחוק, אתה וחבריך ומהווים עבורם מודל לחיקוי. אנו מעריכים מאוד את התכנית שיזמת יחד עם האוניברסיטה העברית- תכנית חדשנית שבוודאי תשפיע. במקום שאנשים ילחמו בשדה הקרב עדיף להתחרות על מגרש הכדורסל, שם אין קורבנות, שם שואפים תמיד למצוינות. אני רואה בספורטאים כמוך שגרירים של שלום ".

סטודמאייר הודה לנשיא על מילותיו החמות ואמר: "זהו כבוד גדול עבורי להיות בישראל ולאמן את נבחרת קנדה לקראת תחרויות המכבייה. אני פועל רבות בתחום החינוך וזו דרך מצוינת לשים קץ לעוני, לכן אני מרכז את מאמציי בתחום זה. זהו יומי השני בסך-הכל בישראל וכבר ניתן להגיד שזה ביקור פנומנלי. הפרויקט המדובר נקרא כדורסל של פיזיקה- תכנית שהאוניברסיטה העברית כבר החלה לעבוד עליה . לקדם את הפרויקט הזה גם פה בישראל זהו הישג גדול מאוד עבורי. אני גם מעוניין לפתח תכנית ללימוד כתבי הקודש היהודיים בקרב האוכלוסייה האפרו-אמריקנית. יש עניין רב בנושא הזה שכן שבטים אפריקאים רבים הם בעלי שורשים יהודיים, אני מעוניין לפתח מנגנון שיאפשר לאפרו-אמריקנים לחקור את שורשיהם היהודיים דרך כתבי הקודש.

"הכדורסל נותן לי פלטפורמה להוות מודל לחיקוי לנוער, אני מבין את גודל האחריות הרובצת על כתפיי, להוות דוגמא חיובית לנוער מאחר ואנו-שחקני הכדורסל, הגיבורים שלהם, והם מעריצים אותנו. היכולת להרחיב את מאמציי לקידום הנוער לא רק בניו יורק אלא גם  פה בירושלים מאפשרת לי להגדיל את השפעתי ולהוות מודל לחיקוי גם לילדים בישראל. זו הזדמנות טובה מאוד עבורי ולכל מי שעוקב אחר הקריירה שלי. תודה רבה לך אדוני הנשיא על המפגש הזה".

 (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
מעוניין לפתח מנגנון שיאפשר לאפרו-אמריקנים לחקור את שורשיהם היהודיים. סטודמאייר והנשיא פרס (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

סטודמאייר, שנמצא בתהליכי גיור מתקדמים,  נולד בפלורידה בשנת 1982 למשפחה ממוצא אפרו-אמריקני, החל דרכו בליגת ה-NBA בקבוצת ה"פיניקס סאנס" והשתתף ארבע פעמים בחייו במשחקי האולסטאר היוקרתיים. אל הפגישה הצטרף מר צבי האוזר מזכיר הממשלה היוצא, שמלווה את הפרויקט בארץ וכן ילדים מקרית-מלאכי שהשתתפו בפרויקט נוער שוחר מדע בפריפריה בשנה החולפת וזכו בתעודת הצטיינות. הילדים סיפרו לנשיא ולסטודמאייר על הפרויקט בו לקחו חלק ובהתרגשות רבה אמרו לסטודמאייר כי הוא הגיבור שלהם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן