Skip to content

טסלה יורדת אל העם

לאחר שטסלה הוכיחה את יכולתה עם דגם S המוצלח, מציגה יצרנית הרכב החשמלי מקליפורניה את דגם X עם טעינה מהירה יותר ממילוי מיכל דלק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלון מוסק, היזם הבלתי נלאה, ממשיך לדהור קדימה עם רכב חשמלי בעל טווח נסיעה הוגן ואף יכולת טעינה מהירה המגדילה את טווח הנסיעה.

לאחר הצלחת דגם S החשמלי היוקרתי בעל תג מחיר של החל מ- 100,000 דולר ליחידה בארה"ב, ברור גם למוסק ששוק הרכב הגדול נמצא בטווח מחיר נמוך הרבה יותר שאליו מצליחה להגיע שברולט עם הוולט החשמלי שלה. יעד המחיר של טסלה הוא מתחת ל- 40,000 דולר בארה"ב וכן שיפור נושא הסוללות וטווח הנסיעה, המהווים נכון להיום את המכשלה הגדולה ביותר בקבלת הרעיון של רכב חשמלי ע"י ציבור האוחזים בהגה בעולם.

טסלה X
טסלה X

טסלה X הוא הדגם שאמור להגיע לקהל הרחב עם שני מנועים חשמליים, אחד בכל ציר, וטווח נסיעה של 320 ק"מ.

במקביל הציגה לאחרונה החברה החשמלית פתרון חדש ומהיר לנושא טעינת הסוללות.

כישלונה של בטר-פלייס לא סגר את הגולל על רעיון החלפת סוללות כפתרון לטעינה מהירה והגדלת טווח הנסיעה של רכב חשמלי. טסלה פיתחה מנגנון חדשני להחלפת סוללות עבור בעלים של רכבי טסלה קיימים. החברה הדגימה החלפת סוללה ריקה מול מילוי מיכל דלק של רכב קונבנציונלי, ונחשו מי היה מהיר יותר.

http://www.youtube.com/watch?v=d4NI_hhckKY

החלפת סוללת טסלה S ארכה 90 שניות בעוד מילוי מיכל דלק מלא ארך זמן כמעט כפול. הטכנולוגיה אמורה להכנס לתפוצה באזור קליפורניה כבר עד סוף שנה זו ואח"כ באזור החוף המזרחי של ארה"ב. החלפת הסוללה מתבצעת בעוד הנהג יושב ברכב ולא נזקק לצאת מהרכב לצורך הפעולה האוטומטית.

במסיבת עתונאים בה הוצגה הטכנולוגיה, נמסר כי החלפת סוללה תעלה כ- $70 ולקוחות יוכלו להחליף חזרה לסוללה שבבעלותם, טעונה במלואה, במחיר דומה. סוללות הטלסה הן באחריות ל-8 שנים ותמחור החלפת הסוללות לוקח בחשבון גם את גיל הסוללה האישית של הרכב לעומת הסוללה שיקבל ופרמטרים נוספים.

נקודות החלפת סוללות יותקנו ליד נקודות הטעינה החופשית, אותן התקינה כבר טסלה ברחבי קליפורניה, ובכל תחנת החלפה, שעלות הקמתה כ-500,000 דולר, יהיו כ- 50 סוללות כך שלקוח לא יצטרך להזמין מראש את הסוללה ותמיד יהיו סוללות טעונות וזמינות כאשר יגיע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן