Skip to content

חדש: מרכב משותף למגוון מותגי ודגמי רכב

קבוצת פולקסווגן החלה במגמה של פיתוח חלקים משותפים לכמה מותגי רכב, מה שיאפשר הוזלה משמעותית בעלויות. האם הזינוק בתעשיית הרכב שאירע לפני יותר ממאה שנה בעקבות פיתוח "פורד T" יחזור על עצמו?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הזינוק הגדול שחל בתעשיית הרכב אי שם לפני יותר ממאה שנים, התרחש בעקבות ייצור מכונית "פורד T" שחורה במחיר נגיש לכמעט כל אזרח עובד בארצות הברית.

קבוצת פולקסווגן החלה לייצר מגוון כלי רכב בעלי מרכב משותף ואף מנוע זהה, כך שרק העיצוב האבזור והמותג הם שונים. את רעיון המרכב המשותף, שמוזיל עלויות בצורה משמעותית, הגה מהנדס הרכב הגרמני אולריך הקנברג והוא אומץ על ידי קבוצת פולקסווגן, ובגדול.


הרעיון של הקנברג היה לבנות מרכב שיהיה גמיש מספיק לשאת רכב מיני וגם רכב כביש שטח בעל שבעה מושבים. פולקסווגן גולף, סיאט לאון, סקודה אוקטביה אאודי 3A ועוד הן למעשה אותה גברת, כלומר אותו מרכב, בשינוי אדרת.

הפלטפורמה הראשונה בקונספט זה היא MQB שיש המכנים אותה החידוש החשוב ביותר מזה דור, בעולם הרכב.

בכוונת החברה למכור שתיים מכל שלשו מכוניות של מותגי קבוצת פולקסווגן, על מרכב MQB. באמתחתה של הקבוצה הגרמנית פיתוח נוסף של מרכב המיועד לרכבי 4X4 ורכבים בעלי הנעה אחורית. מרכב זה, המכונה MSB מיועד למותגי פורשה, בנטלי, למבורגיני וכנראה גם לאאודי.

מרכב שלישי, MLB, משלים את שאר כלי הרכב, כך שכל רכבי הקבוצה ינועו על אחד משלושת המרכבים הבסיסיים שפותחו על ידי מהנדסי הקבוצה בהשקעה של כ-70 מיליארד דולר בחמש השנים האחרונות.

פולקסווגן אינה היחידיה לאמץ את רעיון הפלטפורמה המשותפת. לאחרונה הכריזה קבוצת ניסן-רנו על פיתוח פלטפורמה של מרכב אחיד משלה (CMF (Common Module Family. דובר הקבוצה ציין כי CMF הוא יותר ממרכב אחיד, והוא יתאים לכל סוגי המנועים, תא נוסעים ונהג ואפילו מערכות חשמל שונות בין דגמים שונים.

קבוצת ניסן-רנו מתכוונת להכניס לשימוש את פלטפורמת CMF החל מדגמי 2013 ועד דגמי 2020. מתוכננים 11 דגמי רנו ו-3 דגמי ניסן במרכב זה.

ניסן תציג כבר השנה את המחליפים של דגמי Nissan Rogue, Qashqai ,X-Trail ואילו רנו תציג בשנה הבאה את מחליפות ה- Espace, Scénic ,Laguna כולן על מרכב CMF. כל הדגמים מיועדים לייצר 1.6 מיליון כלי רכב בשנה, וכולן על מרכב אחיד.

לדברי ניסן ורנו, המעבר לתצורה זו יוזיל את עלויות הרכב ב-20 עד 40 אחוז.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן