Skip to content

קריאה אחרונה לגרמנים: הסגירו פושעים נאצים והעמידו אותם לדין

ביום שלישי הקרוב יוצבו אלפיים פוסטרים ברחובות ברלין, המבורג, קלן, ופרנקפורט - שיקראו לציבור להעביר מידע על פושעים נאצים לידי מרכז שמעון ויזנטל במטרה לסייע בהעמדתם לדין בגרמניה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביום שלישי הקרוב יוצבו אלפיים פוסטרים ברחובות ברלין, המבורג, קלן, ופרנקפורט – שיקראו לציבור להעביר מידע על פושעים נאצים לידי מרכז שמעון ויזנטל במטרה לסייע בהעמדתם לדין בגרמניה.

הכרזות שייתלו ברחובות ערי גרמניה המרכזיות
הכרזות שייתלו ברחובות ערי גרמניה המרכזיות

תחת הסיסמא "מאוחר אך לא מאוחר מדי" מציע המרכז פרסים של עד 25,000 אירו עבור מידע שיסייע  באתורם של מי ששירתו במחנות המוות ובעוצבות המבצע כחלק מ"מבצע ההזדמנות האחרונה" שהשיק מרכז ויזנטל בעקבות הרשעתו בגרמניה של איוון דמיאניוק במינכן. הרשעה זו היתה הראשונה בגרמניה מזה עשרות שנים בה הורשע פושע נאצי על סמך שירותו במחנה מוות בלבד, מבלי שהוכח שביצע פשע ספציפי נגד קורבן ספציפי.

להעמיד לדין מהר ככל האפשר. אפרים זורוף (צילום: ויקימדיה)
להעמיד לדין מהר ככל האפשר. אפרים זורוף (צילום: ויקימדיה)

צייד הנאצים הראשי של המרכז ד"ר אפרים זורוף, המנהל את המבצע הנוכחי, פרסם הודעה לקראת הצבת הפוסטרים בו הוא ציין ש"הרשעתו של דמיאניוק על סמך עצם שירותו כזקיף ס.ס. חמוש במחנה המוות סוביבור סוללת את הדרך להעמדתם לדין של עשרות אנשים שעסקו מדי יום ביומו במשך תקופות ארוכות ברצח יהודים שאחרת אף פעם לא היו משלמים על פשעיהם. חשוב לציין", אומר זורוף, "שנשאר מעט זמן להעמידם לדין ולכן מבצע פרסום זה, שהינו חסר-תקדים בגרמניה, חיוני במיוחד".

במרכז שמעון ויזנטל אומרים כי המבצע התאפשר הודות לתרומתה של חברת וואל הגרמנית  Wall AG שהעמידה לרשות המרכז את שטחי הפרסום חינם. במרכז ויזנטל אומרים כי במסגרת ההכנות למבצע נעשו פניות לשמונים ושש חברות מובילות בגרמניה וכן לקרנות ותאגידי תקשורת – ורק שלושה הסכימו עד כה לסייע ובהם וואל והשבועון שטרן.'

 [related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן