Skip to content

החלפת עורכי יומן השבוע בערוץ 1

ענת שרן ואלון קיסר יפסיקו לערוך את יומן השבוע. מיותר לשאול למה, כי ברשות השידור כמו ברשות השידור, לא תקבלו תשובה הגיונית. במקביל תכניות קורסות, כמו התכנית המשפטית סירנות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרסום ראשון הנהלת רשות השידור החליטה על הפסקת עבודתם של עורכי יומן השבוע בערוץ 1, העורכת הותיקה ענת שרן ועורך המשנה אלון קיסר . כך נודע למגפון. 

אילה חסון, מגישת היומן (צילום: ויקיפדיה)

 יומן השבוע של ערוץ 1 הוא אחת הפינות החדשותיות המציבות תחרות הולמת לערוצים המסחריים. היומן, המוגש בשנים האחרונות על ידי אילה חסון, מארח, כמו מתחריו, משתתפים בפאנל שמורכב, רובו ככולו מברברת, אך אינו שונה מהותית מזה של המתחרים. גם בזירת הרייטינג, מכה היומן את ערוץ 10.
ניתן להתווכח על הרכב משתתפי הפאנל שאינם כתבי או פרשני חדשות של הערוץ הראשון, בדיוק כשם שניתן לתהות על הרכב משתתפי הפאנלים של ערוץ 2 ושל ערוץ 10, ואולם בערוץ 1 ניתן לצפות, מזה שנים, באוסף מגוון של כתבות, רבות מהן חושפות סיפורים נעלמים או פותחות צוהר לנושאים בעלי חשיבות חברתית. דווקא בתכנית זו, המציגה הצלחה יחסית, מנסים עתה לפגוע. "גם את זה הם יהרסו" אומר לנו עיתונאי בערוץ 1.

ענת שרן שהיתה חברה בצוות עריכת היומן מזה שנים ועתה משמשת כעורכת המהדורה, יחד עם אילן קיסר, הם האחראים לתמהיל היומן, אלא שעתה הוחלט להפסיק את עבודתם ביומן.
ניסינו לברר מדוע. ניסינו לשאול מי יחליף אותם: שאלה רלוונטית במיוחד בעידן הנפוטיזם המתמשך ברשות.

התגובה המקוממת שקיבלנו מרשות השידור: "אין תגובה".   

יומן השבוע: מה צפוי?

 "הכל מתפרק" מעיר בצער עובד ברשות השידור. וכמו כל הסיפורים של ערוץ 1, גם סיפור היומן הוא רק עוד סימפטום למחלה, שמתבטאת גם בכך שהתכנית המשפטית סירנות נפרדה מהמגישה כנרת בראשי, לדברי עובדים- בגלל ריב עם עדי מאירי, ושהעורך של התכנית אורן רוזנשטיין לפתע אינו משובץ כעורך ובמקומו משובץ רכז מערכת אדי אהרונוב. מסביב, כולם מבולבלים: איש לא יודע מה קורה, מהי מערכת השיקולים העומדת מאחורי כל השינויים, ומה יקרה מחר.

 

5 Comments

  1. יפה
    23 ביולי 2013 @ 21:15

    ענת שרן תמיד היתה מקצוענית (את אלון קיסר אני לא מכירה). כנראה זו לא תכונה רצוייה כיום בפרבדה של נתניהו.

    • צדוק התקוה
      27 ביולי 2013 @ 19:10

      יפה …. אהבתי את המשפט שלך זו לא תכונה רצוייה כיום בפרבדה של נתניהו. ממתי התקשורת בישראל ימנית נו לא הגזמת אפילו התחנה הצבאית גלי צה"ל [ תחנת צפון תל אביב ] היא שמאלנית שמעת פעם את מיכה פרידמן או את רזי ברקאי
      http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%92%D7%9C%D7%99_%D7%A6%D7%94%22%D7%9C
      נטען שהתחנה סובלת מחוסר איזון והטיה פוליטית. המבקרים טוענים כי שדרים רבים בתחנה מנצלים את הבמה הציבורית שניתנת להם על מנת לקדם אג'נדה פוליטית. הביקורת מגיעה בעיקר מצידה הימני של המפה הפוליטית[10], אך גם מהשמאל‏‏[11]. תנועת ישראל שלי פתחה ב-2011 במסע פרסום נגד התחנה בטענה שזו פועלת נגד חיילי צה"ל ומביעה אג'נדה פוליטית שמאלית קיצונית. מסע הפרסום כלל סרטונים ביוטיוב בהם ציטוטים "מפלילים" הלקוחים משידורי התחנה וכן הקלטות של פעילי טרור פלסטינים המביעים תמיכה בתחנה. בשנת 2011 למעלה מ-100 חיילי מילואים יוצאי יחידות קרביות, הפגינו מול תחנת גלי צה"ל בקריאה להפריט את התחנה או לאזן את שידוריה באופן שיהלום כלי תקשורת הנושא את התווית "שידורי צבא ההגנה לישראל"[1

  2. אלעד אורגד
    21 ביולי 2013 @ 20:11

    את מי שצריך להעיף מהיומן היא איילה חסון – גברת עילגת המשתלטת על השידור, משסעת את דברי האחרים, מנסה להפגין ידענות (וחושפת בורות), ושיש לה הרבה לומר על כל דבר. יומן נהפך למופע יחיד של חסון, עם סטטיסטים שמרשים להם להשחיל מלה מדי פעם. הבא בתור הוא אריה שביט, עוד נוד נפוח, פרשן עאלק, שרוב "פרשנויותיו" התבדו. אני מציע לסגור את הצמד הנורא הזה, חסון-שביט, בחדר מבודד – שינפחו זה לזו את השכל ויניחו לנו.

  3. צדוק התקוה
    21 ביולי 2013 @ 18:34

    אולי הגיע הזמן לעשות בדק בית ברשות השידור["הציבורי"]ערוץ 1

  4. דן-אל, מוריה, וזהבית.
    21 ביולי 2013 @ 15:21

    מותר,לחולל שינויים,וזה גם טוב,ובתנאי שלא פוגעים באף-אחד.
    לגבי היומן,אנו חוץ מבני משפחתינו, ( צעירים ומלומדים )רבים
    ורבים מחברינו , תתפלאו רואים רק את היומן – ביום שישי. כי
    איילה חסון היא התשובה לערוצים המסחריים. שמאסו עלינו
    ועובדה! אנו נהנים מהערוץ הראשון.
    לגבי התוכנית סירנות, כינרת בראשי, בכל-הכבוד, עשתה את
    פירסומה רק לאחר שייצגה את א. מבית-הנשיא, אין לה את
    המקצועיות, הכרת-השטח, והנוכחות שיש לעדי המאירי, ועשה
    נכון, מי שחשב שאותה צריך להשאיר.
    לדעתינו " שוב " עוד תוכנית טובה, שאפו לערוץ הראשון.

    מגיעה להם גם מילה חמה וטובה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן