Skip to content

עלייה של 10%-20% ביציאות הישראלים לחו"ל צפוייה בחגים

חגי תשרי חלים השנה בחודש ספטמבר, שהוא גם אחד מחודשי השיא בתיירות באגן הים התיכון. בחברת קווי חופשה צופים עלייה של כ-20% בתנועת הנופשים. באשת טורס סבורים, עם זאת, כי המחירים בראש השנה עדיין יהיו נוחים יחסית, בגלל שרוב הישראלים מעדיפים לבלות את ערב ראש השנה בחיק המשפחה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
.ואלטה סיטי במלטה. אשת טורס: "מלטה, סיציליה וכרתים נחשבים ליעדים המובילים בתקופת חגי תשרי, ומזג האוויר שם מצוין. (צילום: dreamstime)
ואלטה סיטי במלטה. אשת טורס: "מלטה, סיציליה וכרתים נחשבים ליעדים המובילים בתקופת חגי תשרי, ומזג האוויר שם מצוין. (צילום: dreamstime)

בקיץ הקרוב ובתקופת החגים ניתן לצפות לתפוסה מלאה ברוב מוקדי הנופש אליהם טסים הישראלים – אגן הים התיכון ואירופה הקלאסית. בחברת קווי חופשה רואים כבר עתה גידול של כ-20% בתנועת הנופשים בחגי תשרי לעומת תקופת החגים אשתקד, שמרביתם התרכזו בחודש אוקטובר. גידול זה בהזמנות לחגים וכן העובדה שספטמבר הוא אחד מחודשי שיא התיירות באגן הים התיכון, גורמים לכך שמי שלא יזמין את חופשת החגים עכשיו, יתכן ולא ימצא חדרי מלון במלון בו חפץ.

באשת טורס צופים עליה בביקושים לנופשים בארץ ובחו"ל בחודש ספטמבר, אולם לדברי זכאי, המחירים בראש השנה עדיין יהיו נוחים יחסית, משום שהנטייה של ישראלים רבים היא להעדיף לציין את ראש השנה בבית עם המשפחה ולצאת לנופש לאחר ערב החג. "לגבי סוכות, כבר עכשיו נרשמים ביקושי שיא. אנו צופים עלייה של כ-10% בכמות הנוסעים ביחס לשנה שעברה. ובהתאם, צפויה גם עליית מחירים שבין 30%-80% ביחס למחירי סוף אוגוסט".

לדברי מנהלת השיווק של אשת טורס, גלית זכאי, "השנה מתרכזים חגי תשרי בחודש ספטמבר, ולמעשה ממשיכים באופן כמעט רציף את החופש הגדול, למעט השבוע של סוף אוגוסט ותחילת ספטמבר, שבו נרשמות ירידות מחירים של בין 20%-30% ביחס למחירי שיא הקיץ".

באשת טורס צופים שהישראלים ייצאו לנופש לאחר ערב ראש השנה ואילו לגבי סוכות, "כבר עכשיו נרשמים ביקושי שיא. אנו צופים עלייה של כ-10% בכמות הנוסעים ביחס לשנה שעברה. ובהתאם, צפויה גם עליית מחירים שבין 30-60% ביחס למחירי סוף אוגוסט", אומרת זכאי.

מבחינת היעדים המבוקשים לחגים, מצביעה זכאי על יעדי הים התיכון ומערב אירופה "יעדי הים התיכון, מלטה, סיציליה וכרתים נחשבים ליעדים המובילים בתקופת חגי תשרי, ומזג האוויר שם מצוין. אולם הישראלים לא מוותרים על מערב אירופה ועל יעדים פופולאריים כמו רומא וברצלונה".

עוד מוסיפה זכאי, כי בשנה שעברה, חל ערב ראש השנה ביום ראשון ולכן מחזורי היציאה היו בין ראשון לחמישי. "השנה, ראש השנה חל ביום רביעי ולכן מחזורי היציאה לחו"ל יתמקדו בשלישי-שבת או חמישי-ראשון. מה שאומר, שאם אין יעדים שיוצאים במחזוריות של שלישי-שבת, אז מרבית הסיכויים שהסיטונאים יפעילו מחזורים מיוחדים לשם כך, ויוסיפו טיסות מיוחדות".

בחברת "השטיח המעופף" ישנה עליה השנה של כ- 30% בכמות ההזמנות לחופשה בחגי תשרי, זאת בעקבות החגים שהקדימו השנה ויוצרים רצף של חופשות.

לדברי טל חזן, המנהל המסחרי בחברת "השטיח המעופף", המחירים בחגים יהיו גבוהים בכ- 20%-10% מחופשת הקיץ, כאשר חופשה בסוכות זולה יותר מאשר בראש השנה, מכיוון שבתי המלון באגן הים התיכון מוזילים מחירים. "אין זינוק במחירים, אלא עלייה מתונה וסבירה, מה שגורם ללקוחות להזמין כבר עכשיו חופשה בחגים. נשארו עדיין מקומות פנויים, אך גם הם אוזלים במהירות", הוא מוסיף.

לדבריו, יוון היא עדיין יעד פופולארי מאוד אצל הישראלים, כאשר כרתים צועדת בראש.

השוואת מחירי חבילות של אשת טורס:

אנטליה חזרנו אלייך שנית

בקווי חופשה מצביעים על גידול של פי שניים בנוסעים לאנטליה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הקיץ ייצאו חמש טיסות שבועיות לאנטליה, לעומת שתיים בלבד שיצאו בקיץ הקודם ומתוכננות להתווסף טיסות נוספות החל מחודש אוגוסט. כמו כן, המטוסים שנבחרו ליעד זה גדולים יותר מאלו שעימם טסו בשנה שעברה, כך שהם יכולים להכיל כמות גדולה יותר של נוסעים.

מלון באנטליה. קווי חופשה: נערכים לגידול הצפוי על ידי הוצאת יותר טיסות שבועיות, במטוסים גדולים יותר, כמו גם הקצאת יותר חדרי מלון במלונות הטובים ביותר באנטליה. (צילום: ג'יריס איברהים)
מלון באנטליה. קווי חופשה: נערכים לגידול הצפוי על ידי הוצאת יותר טיסות שבועיות, במטוסים גדולים יותר, כמו גם הקצאת יותר חדרי מלון במלונות הטובים ביותר באנטליה. (צילום: ג'יריס איברהים)

בקווי חופשה מעריכים כי בכל שבוע ייצאו דרכם כאלף נוסעים ישראלים אל יעד "הכל כלול", שחזר להיות יעד אהוב השנה.

אילן שלו, מנהל שיתופי פעולה מסחריים בקווי חופשה, אומר כי "השנה חזרה בגדול אנטליה למפת התיירות. הישראלים שכבר עכשיו מזמינים לא רק את חופשת הקיץ אלא גם את חופשת החגים, מצביעים ברגליים. אנו נערכים לכך על ידי הוצאת יותר טיסות שבועיות, במטוסים גדולים יותר, כמו גם הקצאת יותר חדרי מלון במלונות הטובים ביותר באנטליה".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן