Skip to content

יותר מ-100 אלף עברו הדרכות בטיחות בדרכים במקום העבודה

עמותת אור ירוק מפעילה תכנית ייחודית לבטיחות בדרכים במקומות עבודה ובמסגרת זו עברו כ-104,000 עובדים הדרכות בנושא. התכנית מותאמת לכל ארגון על פי צרכיו ודרישותיו וללא תשלום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עמותת אור ירוק מפעילה תכנית ייחודית המופעלת בפריסה ארצית, לטיפול בבטיחות בדרכים במקומות עבודה. מטרת התכנית היא להעלות את המודעות לבטיחות בדרכים, להטמיע את הנושא ולחשוף אותו לעובדים רבים ככל האפשר. השאיפה היא, להפוך את סביבת העבודה ואת הארגון למקום המקדם את נושא הבטיחות בדרכים כדי לשמור על חיי העובדים ובני משפחותיהם.
על פי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בין השנים 2004-2012 שולמו על ידי המוסד לביטוח לאומי כ-2.1 מיליארד שקל לנפגעי תאונות דרכים בעבודה. על פי הנתונים, בכל שנה בשנים האלו נפגעי תאונות הדרכים בעבודה מהווים כ-12% מתוך כלל נפגעי תאונות הדרכים שרשומים במשטרת ישראל.

נכון לחודש יולי 2013, 543 ארגונים ומקומות עבודה בכמאה יישובים מפעילים את תכנית עמותת אור ירוק לבטיחות בדרכים. בסה"כ, עד היום, הודרכו בשנת 2013 כ-104 אלף עובדים בכל רחבי הארץ. לשם הפעילות במקומות העבודה, גייסו בעמותת אור ירוק עד היום כ-240 מתנדבים אשר מבצעים את הפעילות.

עובדים בפעולה (צילום אור ירוק)

התוכנית מותאמת לכל ארגון על פי צרכיו ודרישותיו וללא תשלום. אור ירוק "תופרת" עבור הארגון תכנית ייחודית, המעניקה לעובדים את הכלים והידע שיאפשרו להם לנהוג בטוח יותר ולהגיע ליעד בשלום. מתנדבי אור ירוק, שמגיעים למקומות העבודה, נותנים בין היתר הרצאות לעובדים בנושאים כמו הסחת דעת, מהירות מופרזת, עייפות, חגורות בטיחות, אלכוהול, טכנולוגיות ברכב, מצבי תנועה מורכבים ועוד. כמו כן, נותנים המתנדבים טיפים להורים העובדים, כיצד להימנע משכחת ילדים ברכב. בנוסף עמותת אור ירוק מכשירה נאמני בטיחות בדרכים או "עמיתים מתנדבים בארגון" שיהיו מופקדים על הנושא במשך כל ימות השנה בתוך מקום העבודה.

בין הארגונים ומקומות עבודה שכבר לוקחים חלק בתכנית של אור ירוק: שטראוס, קוקה קולה, טבע, בנק הפועלים, מי עדן, כ.א.ל, סנו, סופרפארם, נמל אשדוד, פלאפון, עיריית חיפה, תנובה, שב"ס, רכבת ישראל, שירותי בריאות כללית, מקורות, ביטוח כלל, משרד השיכון, מכבי תל אביב בכדורגל, בזק, קופת חולים לאומית ועוד.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "נהגים העובדים שעות רבות עלולים לנהוג במצב של עייפות מוקדם בבוקר או בסוף יום העבודה. על המדינה לוודא כי מקומות עבודה ובמיוחד מקומות המעסיקים נהגים או מספקים רכבים לעובדיהם, מקדמים את נושא הבטיחות בדרכים ומעלים את המודעות לו בחברה על מנת לשמור על הנהגים ועל משפחותיהם. מודעות לנושא תאונות הדרכים במקומות העבודה עשוי להקטין אובדן חיי אדם".

התפלגות ההדרכות במקומות עבודה עפ"י אזורים גאוגרפיים מצביעה על שני מרכזי תעסוקה מרכזיים, המהווים כמחצית מפעילות זו.

• חיפה, הודרכו בנושא בטיחות בדרכים 25,651 עובדים בשנת 2013
• פתח תקוה, הודרכו בנושא בטיחות בדרכים 26,970 עובדים בשנת 2013
• תל אביב, הודרכו בנושא בטיחות בדרכים 21,410 עובדים בשנת 2013
• לוד, הודרכו בנושא בטיחות בדרכים 10,901 עובדים בשנת 2013
• אשדוד, הודרכו בנושא בטיחות בדרכים 8,315 עובדים בשנת 2013

במסגרת הפעילויות אותן מארגנת עמותת אור ירוק לארגונים, ישנם גם ימי הפנינג בנושא זהירות בדרכים הכוללים פעילויות שונות. במסגרת ימים אלו, חווים העובדים מספר פעילויות חווייתיות ומהנות המרעננות להם וממחישות להם את כללי הבטיחות והזהירות בדרכים. כך למשל, העובדים צובעים את מקום העבודה בססמאות בנושא בטיחות בדרכים, צופים ב"לופ" בסרטונים של אור ירוק בנושא זהירות בדרכים, מתנסים במשקפי אלכוהול המדמים מצב תודעתי של שכרות, מתנסים בסימולטורים לזיהוי סכנות בכביש ומסיעים מכוניות צעצוע באמצעות שלט רחוק תוך כדי שמתקשרים אליהם והם חווים הסחת דעת.

לפרטים נוספים והצטרפות ניתן לפנות למנהלת התכנית בעמותת אור ירוק מיכל אלפרן
כתובת המייל: [email protected]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן