Skip to content

כץ: יבואני הרכב נוקטים בגישה שחצנית

לדברי שר התחבורה, " מדובר ב-15 משפחות שהצליחו לשלוט במחזור כולל של 30 מיליארד שקל לשנה". דיבר בדיון בחוק רישוי שירותי רכב בוועדת הכלכלה. יו"ר איגוד יבואני הרכב, יקי אנוך: כ-17 מיליארד שקל מתוך כ-30 מיליארד שקל נגבים כמסים על ידי המדינה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר התחבורה ישראל כץ. "איגוד יבואני הרכב נוקט גישה שחצנית של אני ואפסי עוד"
שר התחבורה ישראל כץ. "איגוד יבואני הרכב נוקט גישה שחצנית של אני ואפסי עוד"

"איגוד יבואני הרכב נוקט בגישה שחצנית של 'אני ואפסי עוד', 'כוחי ועוצם ידי' מול הציבור ונבחריו, מדובר ב-15 משפחות שהצליחו לשלוט במחזור כולל של 30 מיליארד שקל לשנה". כך אמר היום שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ בסיכום הדיון הראשון בחוק רישוי שירותי רכב בוועדת הכלכלה של הכנסת.

"לא יעזור לכם, התחרות תצא לדרך"

השר כץ ציין כי גופים מונופוליסטים גדולים ניסו לנקוט בגישה דומה במניעת תחרות ונכשלו. "לא יעזור לכם, התחרות תצא לדרך. כמו שלא עזר לוועד עובדי הרכבת לפני הרפורמה לוועד חברות התעופה, בשמיים הפתוחים ולוועד עובדי הנמלים, היום, לא יעזור גם לכם. גם הם חשבו שדרך איומים וכוחנות הם ימנעו את התחרות וטעו. על אפכם וחמתכם החוק הזה יעבור" אמר כץ.

להסדיר את הרגולציה בתחום הרכב

חוק רישוי הרכב נועד להסדיר בחקיקה את הרגולציה בתחום הרכב ולהבטיח תחרות הוגנת בענף. שתוזיל את עלויות חלקי החילוף, הטיפול וקניית הרכב ותקנה לשר התחבורה סמכות לבטל רישיון של כל יבואן שינסה לפגוע בתחרות.

ישנן שכבות שאינן מסוגלות לרכוב רכב

השר כץ אמר בישיבה כי הנתונים על ענף הרכב מראים כי יש שכבות באוכלוסיה שאינן מסוגלות לרכוש רכב. ככל שנצליח להוזיל את מחיר כלי הרכב החדשים והמשומשים ואת הטיפול בהם, כך יוכלו יותר ויותר נזקקים להרשות לעצמם לרכוש רכב.

שר התחבורה מתח ביקורת חריפה על איגוד יבואני הרכב "מצד אחד האיגוד מודיע כי הוא תומך בחוק ומצד שני הוא מנסה לטרפד את אותם סעיפים שנועדו לאכוף את החוק שיאפשר תחרות הוגנת לטובת כלל הציבור" אמר כץ.

לא רוצים שינויים

"העוסקים בענף הרכב לא רוצים שינויים. אף אחד לא אוהב תחרות וכל אחד רוצה שכוחו ישמר מבלי שיצטרך לעמוד בפני אתגרים. העוסקים בענף הרכב רוצים לשמר את המצב הקיים. הם טוענים שיש תחרות בענף הרכב ואני קובע כי אין תחרות". אמר כץ.

יבואני הרכב: המחיר נובע מהמס הגבוה

יקי אנוך. היוקר נובע מהמס הגבוה
יקי אנוך. היוקר נובע מהמס הגבוה

יו"ר איגוד יבואני הרכב, יקי אנוך, השיב לחלק מהטענות שהעלה שר התחבורה. "מחיר הרכב (בישראל) נובע מהמס הגבוה", אמר ליו"ר הוועדה, ח"כ אבישי ברוורמן. "כשהמס יהיה כמו באירופה ובארה"ב, גם רמת המינוע (בישראל) תהיה דומה". רמת מינוע, מוגדרת כמספר כלי הרכב ל-1,000 תושבים.

לדברי אנוך, ההנחה הממוצעת לחברות הליסינג היא כ-15%, ואינה שונה מהמקובל במדינות אירופה או ארה"ב. "מי שקונה הרבה, מקבל הנחה", הבהיר אנוך, שגם התייחס למחזור המכירות בענף יבוא הרכב וציין כי כ-17 מיליארד שקל מתוך כ-30 מיליארד שקל נגבים כמסים על ידי המדינה.

1 Comment

  1. אלעד
    23 ביולי 2013 @ 11:25

    אני יכול להבין את המניעים שלו אבל אני חושב זו מלחמה אבודה מראש.
    במצב של היום אני יכול לתת הצעה על רכב במכירה פומבית כמו של אלבר למשל בלי לצאת מהבית ולטרטר בכל הארץ ובהנחה משמעותית.
    אמנם רכב יד שניה אבל השנתון הוא 2010 ומעלה והקילומטראז' כמעט אפסי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן