Skip to content

לפיד לחרדים: "אתם מוציאים שם רע לחרדים ומרחיקים את המשיח"

"אתם מדברים על הסתה והתנכלות?", שאל שר האוצר לפיד את הח"כים החרדים. "בעיתונות שלכם משווים את כל החילוניות לפרוצות, את כל הנוער החילוני למסוממים והוללים, וזה עוד לפני שדיברנו על מאמר המערכת ב'יתד נאמן' שהשווה אותי להיטלר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שוב עימות מעל דוכן הכנסת, בין שר האוצר יאיר לפיד לבין החרדים.

הדבר קרה כאשר שר האוצר, השיב בסיום הדיון הסיעתי על הצעות האי-אמון – ופנה אל חברי הכנסת מהסיעות החרדיות: "אתם מדברים על הסתה והתנכלות? בעיתונות שלכם משווים את כל החילוניות לפרוצות, את כל הנוער החילוני למסוממים והוללים, וזה עוד לפני שדיברנו על מאמר המערכת ב'יתד נאמן' שהשווה אותי להיטלר.

"איש אינו מסית נגדכם או מתנכל לכם. פשוט החזרנו את המדינה לשפיות". לפיד (צילום ארכיון: דן בר דוב)
"איש אינו מסית נגדכם או מתנכל לכם. פשוט החזרנו את המדינה לשפיות". לפיד (צילום ארכיון: דן בר דוב)

"הרב גפני מתעניין פתאום במעמד הביניים?", שאל לפיד. "אדם עם כיפה וזקן לא צריך לרמות את כנסת ישראל. הבעיה היא לא עם זה שאתם חרדים אלא עם זה שאתם מוציאים שם רע לחרדים. מי שמרבה שנאה בישראל מרחיק את ביאת המשיח".

לפיד המשיך ותקף: "כתוב בתנ"ך: 'ששת ימים תעבוד ועשית כל מלאכתך' – לא 'ששת ימים תשב ישיבה ומישהו אחר ישלם את החשבונות' ולא 'ששת ימים תקבל קצבאות'. לא 'ששת ימים יעבוד החילוני מהבוקר עד הערב במקומך כי הוא חמורו של משיח'. אנחנו לא חמורו של משיח, אנחנו היינו חמורו של משיח יותר מדי שנים". עוד הוסיף לפיד וקרא: "אני אומר לכם שאתם לא מביאים את המשיח, אתם מרחיקים אותו".

"איש אינו מסית נגדכם או מתנכל לכם. פשוט החזרנו את המדינה לשפיות", המשיך לפיד במתקפתו. "בשנת 1989 84% מהגברים החרדים עבדו – האם הוריכם היו פחות דתיים מכם? התורה לא מפרידה בין יהודים אלא מאחדת ביניהם. בגלל זה ביטלנו את חוק נהרי ואת הקריטריון השערורייתי של ותק בנישואים וגם קיצצנו את התקציב של בתי הספר שלא מלמדים ליבה. אנחנו גם מאמינים שהקיצוץ בישיבות לא יגרום נזק לעולם הישיבות. תעבדו ביום ותלמדו בלילה כמו בכל העולם. אנחנו לא נגענו בקצבאות הזקנה ובקצבאות הנכים. הוספנו 500 מיליון שקל לניצולי השואה. איך זה שבמשך 30 שנים שישבתם בממשלה העוני רק הלך וגדל?"

דבריו של השר לפיד נאמרו, בין השאר, בתשובה למתקפתו של ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) שנימק מטעם סיעתו את הצעת אי האמון בנושא. ח"כ מקלב טען כי "ההסתה וההתנכלות של שר האוצר כלפי הציבור החרדי, נעשו בכדי להסתיר את הגזירות שהוטלו על כלל הציבור במדינה ובכך לגרום להגברת הקיצוניות בעם".

בסיומו של הדיון נדחו כל הצעות אי האמון.

1 Comment

  1. צ'ארלס
    23 ביולי 2013 @ 3:56

    ממתי מר לפיד פיתחח נטיות תיאולוגיות, והוא יודע מה טוב למשיח ומתי הוא יבוא?
    בסדרת המופת הבריטית "כן, אדוני ראש הממשלה", תוהה מיסטר האמפרי (או שאולי היה זה השר, ג'ים האקר) על שינוי התפקידים המוזר בימנו: "לאנשי הדת חשוב להביע את עמדתם לגבי סוגיות פוליטיות, ואילו לפוליטיקאים חשוב להביע את עמדתם בנושאים דתיים ומוסריים".
    שיתעסק בדברים שהוא מבין בהם כמו כלכלה (אופס!) ולא בעניינים דתיים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן