Skip to content

חלפי רכב יסומנו בארץ לפני שיווקם ללקוחות

בג"ץ אישר את ההסכמות בין חטיבת יבואני החלפים לרכב למשרד התחבורה בדבר סימון החלפים. פסק דין שהתקבל בבית המשפט העליון קובע כי יש לבטל את ההנחייה לסימון של חלקי החילוף לרכב, טרם הגעתם לישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עניינה של העתירה, אשר הוגשה לבית המשפט העליון על ידי חטיבת החלפים לרכב בלשכת המסחר בתל אביב ועשרות יבואני חלפים, באמצעות עורכי הדין אורן גלעדי ועופר חן (בג"צ 2684/11 חטיבת החלפים לרכב בלשכת המסחר תל-אביב ואחרים נ' משרד התחבורה ), הינה בדבר ביטול הנחיית משרד התחבורה שהתקבלה לפני כמה שנים, ולפיה נדרש סימון של חלקי חילוף לרכב בשם ארץ הייצור, שם היצרן וכתובתו, טרם הגעת החלף לארץ.

בעתירה, שהוגשה לפני כשנה, טענו יבואני החלפים כי הנחיית משרד התחבורה לוקה בחוסר סבירות קיצוני, שכן דרישות הסימון שונות ממדינה למדינה ועלולות לגרום לסירובו של היצרן בסימון וכן בעלויות כבדות נוספות, והוסיפו שמשרד התחבורה אף סירב להכיר במונחים EEC או EU, כמסמנים את האיחוד האירופי. כמו כן ציינו היבואנים כי מדובר בהוראה שעומדת בניגוד לחוק חופש העיסוק ומקשה על תחרות הוגנת בשוק החלפים, ובכך גורמת לפגיעה מיותרת בצרכן הישראלי.

בעקבות סיכום שאליו הגיעו אנשי אגף הרכב במשרד התחבורה וחטיבת החלפים בלשכת המסחר, התקבל פסק דין בבג"ץ על ידי השופטים רובינשטיין, חיות ופוגלמן, ולפיו אפשר יהיה לסמן את חלקי החילוף עד למועד ניפוקם ולא עד מועד הייבוא. משמע שיוכלו היבואנים לבצע את הסימון במחסניהם, טרם ניפוק הסחורה למשווקים ולמוסכים.

עו"ד אורן גלעדי: "שינוי נוהלי הסימון על ידי משרד התחבורה לפני כמה שנים היה לא סביר, שכן לכל מדינה דרישות סימון שונות, והדבר פגע ביבואני החלפים ולא תרם דבר לצרכן הישראלי. אנו מברכים על פסק הדין של בג"ץ ועל השבתם של נוהלי הסימון באופן שייטיב הן עם יבואני החלפים והן עם הצרכנים, ויעודד תחרות הוגנת בשוק החלפים."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן