Skip to content

מי המקורי ומי המתחזה? לשר גלעד ארדן יש טרול

"אז קוראים לי גלעד ארדן וזה העמוד האמיתי שלי ואני מאחל למי שפיברק עמוד אחר בשמי שימצא לעצמו חיים, ומכם אני מבקש שתתלוננו לפייסבוק על העמוד המזויף, אולי ריבוי תלונות יפתור את הבעייה בטרם אאלץ לפנות לרשויות החוק", כתב השר גלעד ארדן, לאחר שגילה הבוקר פוסט תמוה שנכתב על שמו על ידי מתחזה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השר גלעד ארדן למד הבוקר על בשרו כי למרות תפקידו ומעמדו – גם לו אין כתובת לפנות אליה, כאשר טרול אלמוני גונב את זהותו ומפרסם בשמו סטטוסים תמוהים בפייסבוק.

"משום מה ליהודים יש תמיד נטייה להתבלבל ולחשוב שמדינת ישראל היא עוד מדינה באירופה או ארצות הברית", נכתב בסטטוס בעמוד המזויף שנפתח על שמו של גלעד ארדן. "הם לא מבינים למה צריך רבנות בשביל להתחתן, למה צריך חרדים לממן, למה אוטובוסים לא יסעו בשבת, למה אין נישואים חד-מיניים, ולמה עושים את החיים קשים לכל גויה שרוצה להתחתן עם יהודי.

מי המתחזה שפרסם כאן פוסט בשמו של השר גלעד ארדן?
מי המתחזה שפרסם כאן פוסט בשמו של השר גלעד ארדן?

"אז התשובה פשוטה", נכתב בהמשך. "במשך מאות שנים הסבים שלנו חיו בגטאות של יהודים ולא התערבבו עם הגויים על מנת לשמור על יהדותם. לא אכלו מהגויים. ותמיד היתה ביניהם איזושהי הפרדה.

"כאשר הקמנו את המדינה היהודית הוחלט שהמדינה תיהיה בעלת אופי יהודי ושיהודים לא יחששו עם מי להתחתן או מה לאכול במדינת היהודים ולכן כל מי שרוצה לחוקק חוקים שקיימים בגרמניה מוזמן פשוט לעבור לגרמניה כי פה זו מדינת ישראל!", נכתב בהמשך הסטטוס המזויף. "סעו לגרמניה ותעשו מה שבא לכם כי אני לא רוצה שהבן שלי יתחתן עם גויה אחרי שאלפיים שנה אני בעל שורשים יהודיים, כל פעם שהיהודים התכחשו להיותם יהודים הגיעו הגויים והזכירו להם טוב טוב, גם לאלו שכבר לא ידעו, היטלר הזכיר".

הבוקר – אחרי שהוצף בשאלות ונתקל בהרמות גבה על הטקסט שנכתב בשמו – הגיב השר ארדן על ניסיון ההתחזות. "דבר מוזר, קצת קפקאי", פירסם הבוקר השר ארדן בעמוד הפייסבוק המקורי שלו.

עמוד הפייסבוק של גלעד ארדן האוריגינל
עמוד הפייסבוק של גלעד ארדן האוריגינל

"אתה קם בבוקר ומגלה שברשת החברתית מסתובב סטטוס שלך שבו אתה אומר דברים תמוהים שלא נאמרו על ידך מעולם. אנשים פונים אליך ושואלים אם השתגעת. אתה קורא את הסטטוס וחושב שכן, אבל אז אתה נזכר שלא אתה כתבת אותו. מישהו פתח דף על שמך. למה הוא עשה את זה? למה חשוב למישהו להביע עמדות מוזרות בשמך? שאלה טובה. אבל השאלה הטובה יותר היא למה אין למי לפנות? כי פנינו לפייסבוק פעם ועוד פעם, אבל לא באמת קיבלתי מענה, ומהתחקיר הקצר שעשיתי מתברר שזה מה שקורה לרבים אשר פונים אליהם בתלונה על גניבת זהויות (טרול)".

הפוסט המתחזה של גלעד ארדן
הפוסט המתחזה של גלעד ארדן

השר גלעד ארדן – יצוין לזכותו – לא לקח את זה קשה מדי. "לומר את האמת? זה טיפה משעשע אבל גם די מטריד", כתב. "בפייסבוק אין דומיינים ויש אינסוף עמודים עם שמות דומים, וזה יפה. אבל דווקא בשל כך, לא כדאי שמישהו בממלכת צוקרברג ינהל מערכת יותר אפקטיבית למניעת תופעת הטרולים?"

את דבריו סיים במילים: "אז קוראים לי גלעד ארדן וזה העמוד האמיתי שלי ואני מאחל למי שפיברק עמוד אחר בשמי שימצא לעצמו חיים, ומכם אני מבקש שתתלוננו לפייסבוק על העמוד המזויף, אולי ריבוי תלונות יפתור את הבעייה בטרם איאלץ לפנות לרשויות החוק.

"אגב, אפילו התמונה שלי בעמוד המזויף לא משהו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן