Skip to content

עיר הקודש כעיר הקבצנים

"אין לנו בעיה עם תיירים, כי אין תיירים במרכז ירושלים. ליד המשביר שוכב על מזרן אביון, שכבר הפך לדייר מוגן ורחוב בן יהודה הפך לרחוב אגרה, שכדי לעבור אותו, צריך לשלם 20 שקל לקבצנים". בעלי עסקים במרכז ירושלים, מתלוננים על הזנחה, היעדר תיירות ובעיות תחבורה במרכז העיר. סימי מור, יו"ר ועדת התיירות, בתשובה: "נמתג את […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הומלס/קבצן בירושלים. סוחרי מרכז העיר מתלוננים על הזנחה ולכלוך, היעדר שירותים ציבוריים לתיירים ולמבקרים במרכז העיר ותחושה של תסכול, אי אמון וחוסר שיתוף פעולה עם הפקידות העירונית. (צילום: קובי שוץ)
הומלס/קבצן בירושלים. סוחרי מרכז העיר מתלוננים על הזנחה ולכלוך, היעדר שירותים ציבוריים לתיירים ולמבקרים במרכז העיר ותחושה של תסכול, אי אמון וחוסר שיתוף פעולה עם הפקידות העירונית. (צילום: קובי שוץ)

עימות מילולי בין סוחרי מרכז העיר ונציגי עיריית ירושלים התקיים אמש בישיבה של ועדת התיירות, בניהולה של חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק תיירות וקשרי חוץ, סימי מור.

בוועדת התיירות שהתקיימה באולם מועצת העיר בכיכר ספרא, השתתפו סוחרים ובעלי עסקים ממרכז העיר, שהעלו תלונות על קיפוח והיעדר תיירים במרכז העיר.

היטיב לתאר את המצב, אלי לוי, מבעלי מסעדת "אלדד וזהו" וחבר ועד סוחרי מרכז העיר: "אין לנו בעיה עם תיירים, כי אין תיירים במרכז העיר". בתארו את מרכז העיר, אמר לוי כי סוחרי האזור הזה מרגישים חנוקים וסגורים. לוי: "אין תיירים ואין שוויון מבחינת העירייה כלפינו. חמש שנים אני מבקש מפרצי חניה לאוטובוסים של תיירים וקבוצות במרכז העיר. ספרתי בעצמי 113 נורות שרופות, אין תאורה על בניינים יפים. במקום זה, ליד המשביר שוכב על מזרן אביון שכבר הפך לדייר מוגן ולא מפנים אותו ורחוב בן יהודה הפך לרחוב אגרה, שכדי לעבור אותו צריך לשלם 20 שקל לקבצנים".

גם איש העסקים והמסעדן עדי טלמור, התלונן על חוסר תיאום עם בעלי העסקים ודרש מהעירייה מתן עדיפות במכרזים לספקים ונותני שירות מירושלים. נתן צרפתי, מוועד סוחרי העיר, התלונן על נטרול ופירוק ועד הסוחרים וכן נשמעו תלונות על הזנחה ולכלוך, היעדר שירותים ציבוריים לתיירים ולמבקרים במרכז העיר ותחושה של תסכול, חוסר אמון וחוסר שיתוף פעולה עם הפקידות העירונית.

סימי מור, יו"ר ועדת התיירות בעיריית ירושלים: "נעשים מאמצים ועשייה מרובה לפתרון הבעיות"
סימי מור, יו"ר ועדת התיירות בעיריית ירושלים: "נעשים מאמצים ועשייה מרובה לפתרון הבעיות"

יו"ר הועדה, סימי מור, הדגישה כי הגם שהיא מבינה את סוחרי מרכז העיר ומצוקותיהם, נעשים מאמצים ועשייה מרובה לפתרון הבעיות. מור אמרה כי אחד הפתרונות הוא מיתוג מרכז העיר. "עיריית ירושלים דוגלת בשיתוף פעולה עם בעלי העסקים והיזמים הפרטיים ותמשיך לפעול לפיתוח מרכז העיר כמוצר תיירותי לטובת בעלי העסקים, תוך שיתוף פעולה עימם", אמרה וציינה כי האגף לקידום עסקים, שהוקם לראשונה בקדנציה של ניר ברקת, פועל בכיוון זה, בשילוב של עשרות אירועי תרבות, מוסיקה, ספורט ופנאי שמתקיימים ביוזמת יורם ברוורמן מעיריית ירושלים ובתיאום עם בעלי העסקים במרכז העיר.

ניתוח ביקורתי נשמע גם מצידה של שרון חברוני, יועצת לפיתוח עסקי, שסיפרה כי ממחקר שערכה במרכז העיר עולה, כי אין לתיירים מספיק מידע ומודעות לאירועי התרבות המתרחשים במרכז העיר, כי הרכבת הקלה נתפסת כמאוד לא ידידותית לתייר והמליצה להפוך את מרכז העיר לבמה לכוחות היצירה של מאות סטודנטים לאמנות הלומדים במוסדות לימוד בירושלים.

ליאור בר דור מחברת עדן גילה, כי שודרגו ונוקו מאות חלונות וחזיתות עסקים קטנים במרכז העיר .

בוועדה הוצגו נתונים חדשים, לפיהם במרכז העיר ירושלים שוהים בכל רגע נתון 30,000 איש ומהם 10% תיירים. מהנתונים עולה עוד כי הפדיון למ"ר ברבעון האחרון במרכז ירושלים עומד על 92 שקל למטר מרובע ליום, שהוא בין הגבוהים מבין מרכזי הערים בארץ והגבוה ביותר מבין המרכזים המסחריים בירושלים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן