Skip to content

אדלשטיין תוקף התנהגות הח"כים החרדיים הלילה: "בזוי ולא במקום"

הבוקר הוענק אות הצטיינות של המכון הישראלי לדמוקרטיה לח"כ אורלי לוי-אבקסיס (הליכוד ביתנו) ולח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) על עבודתם הפרלמנטרית האיכותית. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין התייחס בדבריו לדיון הלילי בחוק לשוויון בנטל וגינה את התנהגות הח"כים החרדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, תוקף בחריפות את התנהגותם של חברי הכנסת החרדיים, ובראשם ח"כ מאיר פורוש, שכבל עצמו באזיקים לדוכן הנואמים, בליל הדיונים שבו אושרה הצעת "חוק השוויון בנטל" בקריאה ראשונה.

"הכנסת תמיד היתה יקרה ללבי ואת מה שאירע אתמול בלילה לקחתי באופן מאוד אישי", אמר יו"ר הכנסת. "זה היה בזוי ולא במקום".  את דבריו אלה בחר יו"ר הכנסת לומר דווקא בטקס שבו הוענק הבוקר אות הפרלמנטר הישראלי של המכון הישראלי לדמוקרטיה לח"כ אורלי לוי-אבקסיס (הליכוד ביתנו) ולח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) על עבודתם הפרלמנטרית האיכותית במושב הרביעי של הכנסת ה-18.

נשיקה מהאב הגאה. (צילום: דוברות הכנסת)

נשיקה מהאב הגאה. (צילום: דוברות הכנסת)

"חברי הכנסת הזוכים אורלי לוי-אבקסיס וניצן הורביץ, הם מהדוגמאות הטובות ביותר לפרלמנטרים מקצועיים ואיכותיים שעושים מעבר לשורת הדין ושחותרים בעשייתם לעשות את הישר ואת הטוב", אמר יו"ר הכנסת. "חשוב לי לציין שהח"כים הזוכים השנה הצליחו אף שעבודתם לא זכתה לתיווך תקשורתי. באופן אישי, הטקס הבוקר חשוב לי, במיוחד לאחר מאורעות הלילה. הכנסת תמיד היתה יקרה ללבי ואת מה שאירע אתמול בלילה לקחתי באופן מאוד אישי. זה היה בזוי ולא במקום.

"והנה הבוקר, בהפרש של שבע שעות, עשינו מעבר 'מבירא עמיקתא לאיגרא רמא', ומתברר שיש ח"כים שלא זקוקים לשפיכת מים ואזיקים כדי לעשות עבודה פרלמנטרית נהדרת ואלה בדיוק הדברים שצריכים לבוא לידי ביטוי", אמר יו"ר הכנסת. הוא הוסיף כי הורוביץ ולוי-אבקסיס הם דוגמה לחברי כנסת שהגיעו בקדנציה הקודמת של הכנסת והצליחו להשפיע על סדר היום הפרלמנטרי. "אני מקווה שפעילותם תהווה דוגמה ל-48 חברי הכנסת החדשים שנבחרו לכנסת ה-19".

הפרלמנטרים המצטיינים בצילום קבוצתי (צילום: דובר הכנסת)
הפרלמנטרים המצטיינים בצילום קבוצתי (צילום: דובר הכנסת)

נשיא המכון לדמוקרטיה, ד"ר אריק כרמון: "מבחינת המכון הישראלי לדמוקרטיה יש חשיבות עצומה במתן הפרס לחברי כנסת שהצטיינו בעבודה הפרלמנטרית. אנחנו רוצים לעזור לטיפוח איכות עבודתם של חברי הכנסת ואני מקווה שהפרס יהיה 'גלגל מניע' לעוד עבודה איכותנית לחברי כנסת אחרים".

ח"כ ניצן הורוביץ: "בכנסת, בניגוד לתדמית שיש לה, יש עבודה אמיתית של תהליכי חקיקה ועבודה מול הממשלה, ולכן החשיבות של הפרס שהוא חושף את העבודה האמיתית של חברי הכנסת, לאו דווקא זו שמקבלת כותרות בעיתונים".

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס: "בכנסת ה-18 הצלחנו להעלות על סדר היום דברים שלא תמיד נמצאים בשיח היומי והרבה פעמים לא מטופלים. גיליתי שפניות הציבור הן חלק חשוב מאוד מעבודתו של חבר הכנסת". לוי-אבקסיס הודתה לוועדת הפרס וגם לאביה, השר לשעבר דוד לוי, שהגיע לטקס. "בבית היתה לי השראה לאיך להיות חברת כנסת, ואבא מלווה את עבודתי ואת העשייה גם היום".

פרויקט אות הפרלמנטר הוא פרי יוזמה של המכון הישראלי לדמוקרטיה, והוא מוענק זו השנה השנייה לחברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה, שבלטו במיוחד בזכות עבודתם הפרלמנטרית. בשנה שעברה זכו בו חברי הכנסת אורי מקלב, דב חנין ואורי אורלב. בראש ועדת האות עומד המשנה לנשיא בית המשפט העליון בדימוס תיאודור אור, וחבריה הם חברי הכנסת לשעבר פרופ' מנחם בן ששון, יאיר צבן והרב יצחק לוי, וכן פרופ' אניטה שפירא ופרופ' גבריאלה שלו. 

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן