Skip to content

נתניהו למילואימינקים: הפוליטיקאים שבאו אליכם לאוהל, צבועים

ליברמן וברק חזרו והבהירו היום שלא יתמכו בהארכת חוק טל בחמש שנים. ליברמן הודיע שכל 15 הח"כים של ישראל ביתנו יצביעו נגד החוק. ברק עומד על כך שהמצב הקיים מחייב תיקון עמוק ויסודי שיטפל מהשורש בעניין השוויון בנטל. ונתניהו מבטיח הצעת חוק חדשה במקום חוק טל, תוך חצי שנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ליברמן וברק חזרו והבהירו היום שלא יתמכו בהארכת חוק טל בחמש שנים. ליברמן הודיע שכל 15 הח"כים של ישראל ביתנו יצביעו נגד החוק. ברק עומד על כך שהמצב הקיים מחייב תיקון עמוק ויסודי שיטפל מהשורש בעניין השוויון בנטל. ונתניהו מבטיח הצעת חוק חדשה במקום חוק טל, תוך חצי שנה

מאת צבי זינגר

בתוך כחצי שנה תובא לאישור הכנסת הצעת חוק שתחליף את חוק טל. כך הבטיח היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למילואימניקים נציגי הפורום לשוויון שנכחו בישיבת סיעת הליכוד בכנסת. "אני יודע שצריך לעשות חלוקת נטל טובה יותר וצודקת יותר", אמר נתניהו. "בניגוד לממשלות קודמות שבאופן אוטומטי האריכו את חוק טל בחמש שנים, אנחנו החלטנו אחרת – להביא את חוק טל להצבעה בכנסת. אנחנו יודעים שצריך להביא פתרון טוב יותר וצודק יותר".

יש לנו חצי שנה לעשות זאת.ואביא הצעה של הממשלה לכנסת.

"צריך פתרון לחלוקת הנטל שלא קורע את החברה לגזרים", אמר נתניהו. "אפשר לעשות את זה מבלי לשסות ציבור בציבור". והוא סבור שתוך חצי שנה יעלה הדבר בידיו.

נתניהו מתח ביקורת על כל עולי הרגל הפוליטים שהגיעו למאהל הפראיירים. "יש מידה לא מבוטלת של צביעות מצד אלה שביקרו באוהל שלכם, אחרי שהצביעו אוטומטית בעד הארכת חוק טל בחמש שנים. הממשלה הזאת עושה דברים שלא עשו ממשלות קודמות: טיפול במסתננים, חינוך חינם מגיל שלוש, מהפכה בדיור ועוד. אנחנו משנים סדרי עולם ופועלים לפי הבנה שצריך לשנות דברים, וגם את הדבר הזה".

הנושאים בנטל. תרגיל צבאי בדרום הארץ. צילום: רפי מיכאלי

שותפיו של נתניהו לקואליציה, ליברמן וברק, חזרו והבהירו היום כי מבחינתם לא תהיה תמיכה בחוק טל. "אין צורך למשוך זמן או שהכלב ימות או שהפריץ ימות", אמר שר החוץ ויו"ר "ישראל ביתנו", אביגדור  ליברמן. "רוצים להציג משהו חדש, יש חצי שנה וצריך להתחיל לפעול. אני מלווה את חוק טל עשר שנים ואני זוכר את כל הגלגולים, ההבטחות והתחזיות. אצלנו העמדה מאוד ברורה ואני שמח שהממשלה לא קיבלה שום החלטה. בנושא חוק טל כל 15 הח"כים של ישראל ביתנו יצביעו נגד החוק. בניגוד לאחרים אצלנו מילה זו מילה. בנושא הזה עמדתנו מאוד ברורה".

שר הביטחון ויו"ר "העצמאות", אהוד ברק, אמר בישיבת סיעתו: "אנחנו איתנים בעמדתנו שהמצב שנוצר מחייב תיקון עמוק ויסודי שיביא לטיפול מהשורש בעניין השוויון בנטל. אחרי 10 שנים עם חוק טל, שברור שהוא איננו עומד במכלול הצפיות ממנו" והוא ציין, כמו רוה"מ שיש להביא חוק אחר, טוב יותר תוך חצי שנה עד שנה.

צבוע לפראיירים? דיכטר

לדברי ברק, יוזמת חקיקה זו תסדיר את העניין מחדש ותקבע את זכותו של צה"ל לקבוע אלו צעירים וצעירות הוא רוצה לגייס לשירות חובה מלא, כאשר כל היתר ילכו לשירות אזרחי. "אלו שילכו לשירות חובה יתוגמלו באופן רחב בהרבה, מעבר לחודשים שמקבילים לשירות האזרחי. התגמול יהיה באופן שיאפשר להם רכישת השכלה ומקצוע, כניסה ברגל ימין אל תוך החיים האזרחיים על בסיס שכר שדומה ביסודו לשכר המינימום. כל האחרים – מלבד 2,000 או 3,000 עילויים בעולם הישיבות "תורתם אומנות' – יצטרכו להשתלב בצורה ראויה ונכונה לאחר סיום השירות האזרחי בשוק העבודה במדינה".

מהפורום לשוויון בנטל נמסר הערב: "אנחנו שמחים שנתניהו נכנע ומקבל את עמדתנו שאפשר בתוך חצי שנה להביא חלופה אחרת לחוק טל שבה כל אזרח ישראלי ישרת, ומי שייתן יותר יקבל יותר. זהו אות לציבור הישראלי, אפשר להשפיע ואנחנו נישאר ערניים לאורך כל החצי שנה הקרובה בכדי לראות שנתניהו יעמוד במילותיו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן