Skip to content

"ההחלטה בעניין ההתנחלויות מסכנת השת"פ עם האיחוד האירופי"

כך הזהיר סגן שר החוץ, זאב אלקין, את יו"ר ועדת החוץ והביטחון של האיחוד האירופי, אלמר ברוק, הנחשב לידיד ישראל. יו"ר ועדת החו"ב, אביגדור ליברמן, אמר למקבילו האירופי: "לו הייתי היום שר החוץ הייתי מורה להפסיק באופן מיידי כל דיון עם האיחוד האירופי בנוגע למו"מ עם הפלסטינים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החלטת האיחוד האירופי, הקובעת כי מבחינתה ההתנחלויות אינן חלק מישראל, עלולה למנוע את המשך שיתוף הפעולה של ישראל עם אירופה. כך אמר היוםך סגן שר החוץ זאב אלקין, ליו"ר ועדת החוץ והביטחון של הפרלמנט האירופי, אלמר ברוק.

"ההחלטה של האיחוד האירופי חמורה ובעייתית מבחינתנו מכיוון שהיא למעשה מבטאת עמדה על גבולות עוד לפני הכניסה למו"מ ולכן עיתוי הפרסום הוא אומלל", אמר אלקין לאלמר ברוק. "מדובר בפגיעה בעיר הבירה שלנו ירושלים ולא נוכל להשלים עם זה. אתם מבקשים לא רק שלא לממן על ידי קרנות אירופאים מחקרים ומפעלים בי"וש – אלא מנסים להגיד לנו, לישראל, איך לחלק את הכסף שאנחנו משקיעים וזה לא מקובל עלינו".

ידיד תחת אזהרה. זאב אלקין ואלמר ברוק (צילום: איל פלאח, משרד החוץ)
ידיד תחת אזהרה. זאב אלקין ואלמר ברוק (צילום: איל פלאח, משרד החוץ)

בנוסף, העביר סגן שר החוץ ליו"ר ועדת החו"ב של הפרלמנט האירופי, מסמך המוכיח כי אסירים היושבים בכלא הישראלי על ביצוע ותכנון פעולות טרור מקבלים שכר גבוה פי ארבעה בערך מאנשי כוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית. "מדובר במסר מסוכן לדור הצעיר,שמבין שיותר משתלם להיות טרוריסט מאשר איש חוק. זהו שימוש בוטה של הרשות הפלסטינית למימון טרור".

סגן שר החוץ זאב אלקין דיבר עם יו"ר ועדת החו"ב של הפרלמנט האירופי גם על תופעת סימון המוצרים שהולכת ומתרחבת באירופה והסביר לו כי מדובר בצעד שיפגע בעיקר בכ-20 אלף משפחות פלסטיניות שימצאו עצמם ללא עבודה. "אתם מבקשים מאיתנו לאשר פרוייקטים אירופאים ומפעלים באזור C אך מנסים לפגוע במפעלים ישראלים שכבר קיימים בשטח ושמאפשרים לעשרות אלפי משפחות פלסטיניות לקיים את עצמם בכבוד. זה פשוט הזוי".

 יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הפרלמנט האירופי נחשב לידיד של ישראל ועל כן ביקש ממנו סגן שר החוץ זאב אלקין שיפעיל את השפעתו למען האינטרסים המשותפים של ישראל ואירופה.

גם יו"ר ועדת החוץ והביטחון, אביגדור ליברמן, נפגש בכנסת עם מקבילו האירופי, אלמר ברוק. ח"כ ליברמן שיבח את ידידותו האמיצה של חבר הפרלמנט אלמר כלפי ישראל. עם זאת אמר ליברמן בפגישה כי כל מעורבות של האיחוד האירופי רק מונעת התקדמות בין ישראל לפלסטינים וכי בכל הנוגע לסיכסוך בין ישראל לפלסטינים האיחוד האירופי נוקט בגישה חד-צדדית שנובעת מחוסר הבנה בסיסי ואולי אף מסוג של אובססיה אנטי-ישראלית.

"האיחוד מפעיל לחץ רק על ישראל ומתעלם מהעובדה, כי גם בזמן שכיהנו בישראל הממשלות היוניות ביותר, שהיו מוכנות לצעדים מרחיקי לכת בכדי להגיע לשלום – הפלסטינים סירבו לכך", אמר ליברמן. "לו הייתי היום שר החוץ הייתי מורה להפסיק באופן מיידי כל דיון עם האיחוד האירופי בנוגע למו"מ עם הפלסטינים".

ח"כ ליברמן אמר עוד כי לחשוב שאפשר להשיג היום הסכם כולל עם הפלסטינים, לנוכח מה שקורה באזור, דומה למחשבה שניתן להניח יסודות ולבנות בנין חדש בזמן רעידת אדמה.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן