Skip to content

בני זוג יוכלו להרשם לנישואין בכל הארץ

כך אישרה היום, לקריאה שניה ושלישית, ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת. החוק הקיים, איפשר לבני זוג להירשם לנישואין רק במקום מגורי אחד מבני הזוג, או במקום עריכת הנישואין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בני זוג שיבקשו להירשם לנישואין, יוכלו לבצע את הרישום בכל אחת מלשכות לרישום הנישואין שברחבי הארץ. כך אישרה היום ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, להצבעה במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית.

החוק הקיים, מאפשר לבני זוג להירשם לנישואין רק במקום מגוריהם של אחד מבני הזוג, או במקום עריכת הנישואין. הצעת החוק שאושרה היום, תאפשר לבצע את הרישום, בכל אחת מלשכות לרישום נישואין שברחבי הארץ.

צילום אילוסטרציה - ויקיפדיה (Jason Hutchens from Sydney, Australia)
צילום אילוסטרציה - ויקיפדיה (Jason Hutchens from Sydney, Australia)

הצעת החוק המקורית, הוגשה ע"י ח"כ פאינה קירשנבאום בכנסת ה-18. עפ"י תקנון הכנסת, הצעת חוק שאושרה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, ואחד ממצעי החוק, שממשיך לכהן בכנסת הבאה, מבקש להמשיך את הדיון בהצעת החוק. הוועדה בה נדונה הצעת החוק, רשאית להמליץ למליאת הכנסת, להמשיך את הליכי החקיקה, מהמקום בו הופסק הדיון בכנסת הקודמת. לבקשת אחד ממציעי החוק המקורית, ח"כ איתן כבל, אישרה היום הוועדה את הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית.

יצוין, כי הצעת החוק המקורית ביקשה לאפשר את הרישום מעבר למקום מגוריהם של אחד מבני הזוג, או במקום עריכת הנישואין, רק ל-14 לשכות לרישום אזוריות. אולם, ח"כ כבל שינה את הצעתו, והפך הלכה למעשה את כל הארץ לאזור אחד לרישום נישואין.

ח"כ אורי מקלב הטיח בח"כ כבל "בהצעת החוק שלך, אתה עלול להרבות ממזרים ופסולי חיתון". מקלב הוסיף ואמר "רישום נישואין אינו עניין טכני. הרישום דורש מיומנות ובדיקה. ללא מנגנוני  בקרה, דומה הדבר לרישום בפקס". לדבריו, יוזמי החוק אינם מודעים להשלכות הצע"הח. הדבר יביא לפתיחת ספר יוחסין וחוסר אימון מוחלט ברבנות הראשית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן