Skip to content

7.47 מיליארד דולר היה הייצוא הביטחוני ב-2012

כך מסר אתמול ראש סיב"ט במשרד הביטחון. מהנתונים שנחשפו מתברר, כי ישראל נמצאת בין 10 המדינות הראשונות בתחום הייצור הביטחוני, כאשר כ-25% מסך הייצוא הביטחוני מגיע מתחום מערכות ההגנה האווירית והטילים ו-24% מתחום מכ"מים ולוויינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היצוא הביטחוני בשנת 2012 היה בהיקף של 7.47 מיליארד דולר, כך מסר אתמול תא"ל (מיל') שמעיה אביאלי ראש האגף לשיתוף פעולה וייצוא ביטחוני (סיב"ט) במשרד הביטחון. לדבריו, הייצוא הביטחוני מהווה כ-10% מסך הייצוא התעשייתי של ישראל (ללא יהלומים), וש-71% מסך הייצור הביטחוני הישראלי מיועד לייצוא.

מגמה של עלייה

היקפי הייצוא בשנת 2012 ממשיכים מגמה של עלייה מתמשכת ביצוא הביטחוני, הנמשכת מאז שנת 2003, שאז הוא הסתכם בכ-3.5 מיליארד דולר. בשנת 2011 הסתכם הייצוא הביטחוני בכ-5.82 מיליארד דולר ובשנים 2010 ו-2009 הסתכם היצוא הביטחוני בכ-7.42 מיליארד דולר. על פי נתונים אלה זינק הייצוא הביטחוני מאז 2003 זינק ביותר מפי שניים.

הזירה המרכזית לייצוא הביטחוני בשנת 2012 הייתה אסיה והפסיפיק, שאליה ייצאה ישראל בכ-4 מיליארד דולר. חוזים בהיקף של כ-3.5 מיליארד דולר נחתמו עם מדינות באירופה, ארה"ב, קנדה, אמריקה הלטינית ואפריקה.

"על אף המשבר הכלכלי"

"על אף המשבר הכלכלי העולמי וההתכנסות התקציבית של מדינות אנו עדים לעלייה בנתוני הייצוא, הנובעת בעיקר מהגיוון הרב שמייצרות התעשיות הישראליות והטכנולוגיות המתקדמות. בשנה האחרונה ייצרנו פעילות רבה לטובת התעשיות הקטנות והבינוניות שהגיעו להיקפי ייצוא של כחצי מיליארד דולר מסך הייצוא", הסביר אביאלי.

לדבריו, "סיב"ט סייעה לתעשיות לייצא מערכות רבות, ביניהן: מערכות הגנה אווירית וטילים (25% מסך הייצוא), מכ"מים ולוויינים (24%) ומערכות מגוונות נוספות.

השקעות במחקר ובפיתוח

"התעשייה הביטחונית בישראל היא עדות לכך שהשקעות המדינה במחקר ובפיתוח ביטחוני מניבות לא רק תשואה ביטחונית לחוסנו של צה"ל אלא גם תשואה כלכלית גבוהה המסייעת לפיתוח המשק הישראלי ולהגברת התעסוקה. הקרדיט כולו לתעשיות, למוח הישראלי ולקשרים הטובים עימם נמצאת ישראל עם מדינות רבות בעולם", ציין אביאלי

תא"ל איתן אשל, ראש מחלקת מחקר ופיתוח (מו"פ) במינהל מחקר ופיתוח אמצעי לחימה ותשתיות (מפא"ת) אמר, כי "ניתוח העוצמות של צה"ל הוכיח כי אלה מושתתות בעיקרן על מערכות שפיתחה התעשייה הביטחונית הישראלית. מערכות אלה, רובן ככולן, הונבטו במפא"ת במשרד הביטחון, ומומנו מתקציב המו"פ המרכזי והמנהלות. השילוב של מערכות שקיבלו את החותמת של צה"ל וצברו ניסיון מבצעי בשדה הקרב, ביחד עם הראייה לטווח רחוק של משרד הביטחון, מפא"ת והתעשייה הביטחונית: הם שמקנים את היתרון היחסי והתחרותי ליצוא הביטחוני של מדינת ישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן